Mikä ihmeen ihosairaus mua vaivaa :O Luomia tulee lisää, lisää ja lisää koko ajan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Mulla on tullut kans tässä vanhemmiten. Vasemmassa poskessa on rykelmä luomia ja nyt on ihan tässä raskauksien myötä ( 10 vuoden sisällä ) tullut lisää. Liekö niissä mitään yhdistäviä tekijöitä muuta kuin se että ne jotenkin tummenee.

No kunhan ei karvoja ala niissä kasvamaan niin ei haittaa B)

Ne karvat tulee vasta sitten kun ikää on päälle 50 +...eli niitä odotellessa :laugh: :saint:

Joo, tosi hääviä :$ No, toisaalta voihan niitä sitten letitellä aikansa kuluksi kun voivotellaan täällä kenellä pahimmat menopaussi oireet.

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mulla on tullut kanssa viimesen vuoden aikana paljon kuin tyhjästä. Ovat ihonmyötäisiä. Pieniä ovat suurin osa, mutta eivät kauniita ja tasavärisiä. Mäkin haluaisin tietää, mistä tää johtuu?

Mullakin suurin osa on pieniä, mutta sormenpäillä mä silti tunnen ne.

Ei nämä alkuun häirinnyt mutta nyt näitä rupeaa olemaan kyllä jo vähän turhan paljon :/

No mä oon jo käynyt lääkärissä ja pari-kolme niistä poistetaan pian varmuuden vuoksi. Ilmeisesti luomien runsas määrä sinänsä ei kerro mistään syövästä, vaan sitten jos joku luomi kasvaa ja on epäilyttävän näköinen, eikä välttämättä sittenkään. Googlettaa ei kannata mitään luomiin liittyvää.

Mimmonen toimenpide se poistatus on? Tekeekö kauankin kipeää?

Mulla on tullut kanssa viimesen vuoden aikana paljon kuin tyhjästä. Ovat ihonmyötäisiä. Pieniä ovat suurin osa, mutta eivät kauniita ja tasavärisiä. Mäkin haluaisin tietää, mistä tää johtuu?

Ei nämä alkuun häirinnyt mutta nyt näitä rupeaa olemaan kyllä jo vähän turhan paljon :/

No mä oon jo käynyt lääkärissä ja pari-kolme niistä poistetaan pian varmuuden vuoksi. Ilmeisesti luomien runsas määrä sinänsä ei kerro mistään syövästä, vaan sitten jos joku luomi kasvaa ja on epäilyttävän näköinen, eikä välttämättä sittenkään. Googlettaa ei kannata mitään luomiin liittyvää.

Ei se satu, puudutuspiikillä puuduttavat ja sitten leikkaavat pois. Helppo ja nopea toimenpide, multa on ennenkin poistettu. Ei satu jälkeenpäin, ellei sit oo sellasella paikalla, että hankaa johonki.

Multa on poistettu useampiakin luomia, ne ei kyllä ole olleet mitenkään erityisen pieniä. Mutta niiden poistatus oli ainakin ihan helppoa, puudutuksessa tehtiin ja samanverran sattui kuin vaikka se, että leikkaa leipäveitsellä sormeensa. Kesti ehkä 10-15min.

Ei se satu, puudutuspiikillä puuduttavat ja sitten leikkaavat pois. Helppo ja nopea toimenpide, multa on ennenkin poistettu. Ei satu jälkeenpäin, ellei sit oo sellasella paikalla, että hankaa johonki.

No hyvä ettei ole tuon suurempi operaatio...ehkä mäkin sitten kestän sen :D

Mulla on varmaan satoja ns. vanhuuden syyliä :( Ovat viime vuosina alkaneet vain lisääntymään. Ovat ihotautilääkärin mielestä enemmänkin kosmeettinen ongelma ja vain pahimmat ja ruskeimmat voitaisiin poistaa (en ole vielä poistattanut). Ne ovat sellaisia aika vaaleita, lievästi ihonmyötäisiä, jotka tummuvat ruskeammiksi ajan kuluessa.

Lapsia tehdessä ilmestyi minullekin ulkoneva liha roikkumaan siihen mistä iho saattoi mennä hieman rikki, on jatkunut siitä asti. Pari tulee vuodessa juuri paikkoihin joista esim rupi lähtenyt tms. Lääkäri ei ole pitänyt asiaa tärkeänä...

Ei ollut mitään vanhuusvaivoja...enhän mä ole vielä edes lähelläkään kolmeakymppiä :D

Ne oli ihan vaan luomia...niitä poistettiin muutama ja kun ehdin niin poistatan lisää.

Yhteistyössä