V
"vieras"
Vieras
Ei tulis mieleenkään.
Ei tietenkään, vaan naamalle.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei tulis mieleenkään.
Alkuperäinen kirjoittaja yksi näkökulma;25594024:Kylläpä tulee paha mieli tätä(kin) kinastelua lukiessa ja kieltämättä huomaan pääkaupunkiseutulaistuneena maalaisena myös ärtyväni näistä keskusteluista, joita saa lukea aina, kun pääkaupunkiseudulla pelti kolisee.
Näinpä.
Itsekkin olen Keski-Suomesta kotoisin, siellä ajellut niillä hiljaisilla teillä. Ja kun sieltä tulee Helsinkiin ajamaan niin se on erilaista, tietenkin.
Ja ei se riitä että on kerran tai kaksi käynyt helsingissä ajamassa jotta tietäisi millaista se ajo siellä oikeesti on. Miljoona kaupungissa joista puolet varmaan auton kanssa liikkeellä, niihin ruuhka-aikoihin + se tietty kiire. Ei päiväkoditkaan koko iltaa auki ole..
Niin mutta pointti oli, että yleensä nämä ketkä ei helsingissä päivittäin ajele, tulevat huutamaan tilanne nopeudesta ja muusta mikä on kyllä ihan itsestään selvyys, mutta ei silti niin suuressa liikennemassassa ole toimiva. Ja hesalaisten ajotaidottomuudesta ym ym.. Suurin tekijä on varmasti se ruuhka-aika ja ne miljoona autoilija. Siinä ei auta vaikka se yksi tai kaksi vauhtia pudottaa.
Äh, mitä sitä enää juurta jaksain selittämään. Ei sitä ymmärrä ellei itse asiaa näe ja koe enemmän kuin kerran vuodessa.
Niin että jatketaan vaan samalla "toimivalla" mallilla ja annetaan pellin rytistä. Ikinähän ei kannata asennetta ja toimintaansa muuttaa.
Mä oon muuten aina ihmetelly sitä, et miten siellä on niin pirusti niitä autoja liikenteessä kun teillä on kuitenkin mahdottoman hyvä julkinen liikenne?
Niin että jatketaan vaan samalla "toimivalla" mallilla ja annetaan pellin rytistä. Ikinähän ei kannata asennetta ja toimintaansa muuttaa.
Mä oon muuten aina ihmetelly sitä, et miten siellä on niin pirusti niitä autoja liikenteessä kun teillä on kuitenkin mahdottoman hyvä julkinen liikenne?
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25595279:Eli voi yleistää. Kehillä ei osata ajaa. Se siitä, hajaantukaa, täällä ei ole enää mitään nähtävää.....
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25595279:Eli voi yleistää. Kehillä ei osata ajaa. Se siitä, hajaantukaa, täällä ei ole enää mitään nähtävää.....
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25595383:Niinpä! Tässä ketjussa on nyt kierretty kehää. Kärjistettynä voisi ketjun alkuperäiseen kysymykseen siis vastata näin: "Maalaiset ovat vain niin tyhmiä, kun eivät ymmärrä, että täällä pääkaupunkiseudulla on yksinkertaisesti vain niin tyhmiä autoilijoita".
No niin, älkääs pk-seutulaiset ottako herneitä nekkuun. Tämähän on vain suoraan pääteltävissä teidän omista perusteluistanne.
Älä suotta..
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25595451:Niin, näillä pakkasilla paleltuu pian kieli kiinni![]()
Alkuperäinen kirjoittaja yksi näkökulma;25594024:Kylläpä tulee paha mieli tätä(kin) kinastelua lukiessa ja kieltämättä huomaan pääkaupunkiseutulaistuneena maalaisena myös ärtyväni näistä keskusteluista, joita saa lukea aina, kun pääkaupunkiseudulla pelti kolisee.
Ajan lähes joka arkipäivä ruuhka-aikana kehä kolmosta töihin ja takaisin. Myönnän, että usein minulla on töihin mennessäni minuuttiaikataulu ja se kuuluisa kiire, jota ilmeisesti ei koskaan ikinä milloinkaan esiinny muualla kuin "hesalaisten" keskuudessa. Minulla, kahden lapsen sinkkuäidillä, on kiire ja olen myöhässä, koska en haluaisi ekaluokkalaiseni joutuvan olemaan aamuisin liian pitkiä aikoja yksin eikä päiväkoti-ikäisen kanssa lähteminen aina suju aikataulun mukaan. Iltapäivisin kaasujalkaani painaa tietoisuus siitä, että ekaluokkalaiseni on jo palannut iltapäiväkerhosta tyhjään kotiin ja päiväkodin portilla odottaa toinen nälkäinen hakijaansa. Kyllä, olen yrittänyt elämäntilanteen muututtua vaihtaa työpistettä lähemmäksi kotia, kuitenkaan onnistumatta siinä. (Palstasääntöjen mukaanhan tätä seuraavaksi ehdotetaan). Pyrin varaamaan riittävästi aikaa työmatkoihin, esimerkiksi eilen minulla oli onnekseni mahdollisuus lähteä ajoissa töistä, koska kotimatka kuopuksen päiväkodin kautta kotiin pääväylät kaukaa kiertäen kesti lähes kolme tuntia normaalin reilun puolen tunnin sijaan. Vuoden jokaisena talvipäivänä minulla ei kuitenkaan tätä mahdollisuutta valitettavasti ole, koska työtkin on tehtävä. Onneksi eilinen oli kuitenkin harvinainen poikkeus normaalista talvikelistä edes pääkaupunkiseudulla.
En omista Audia minkkiturkista puhumattakaan enkä mielestäni ole erityisen tyhmä, ylpeä sen enempää kuin piittaamaton liikenteessä. Viimeisen viiden vuoden aikana olen ajanut n. 25 000 km/vuosi ja onnekseni olen onnistunut tekemään sen telomatta itseäni tai muita. Halusin vain tällä kirjoituksella tuoda esiin, että myös täällä pääkaupunkiseudulla me olemme ihmisiä, joilla on elämä. Elämä, joka asettaa välillä myös ristiriitaisia vaatimuksiaan, joiden mukanaan tuomissa paineissa saattaa toisinaan tulla tehtyä virhearvioita. Ja kun tiellä on tuhansia muitakin yhtä aikaa, saattaa se virhearvio koitua myös useamman muun autonpeltien kohtaloksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25595451:Niin, näillä pakkasilla paleltuu pian kieli kiinni![]()
Mahdottoman hyvällä julkisella liikenteellä mulla menee työmatkoihin yhteen suuntaan vähintään tunti. Ja tuo tunti on vielä aika vähän... Autolla pääsee puolessa tunnissa. Ja todellakin kulkisin autolla jos sellaisen omistaisin.
Ai hampaisiin?:O
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25595504:No ei kun rautalankaan.
Siis tää ei oo enää todellista...Onko teillä siellä mikään hyvin? Meinaan mulla täällä perähikiälläkin menee se vajaa tunti työmatkaan. Omalla autolla. Kulkisin kyllä mieluusti vaikka bussilla jos sellainen kulkis eikä haittais pätkääkään vaikka siinä menis se tunti. Tunti omaa aikaa, ihanaa!
Ja hei oikeesti, ei meillä täällä maallakaan kulje bussit ku 30-60 minuutin välein ja silti niillä kuljetaan. Aina voi aikatauluttaa. Syytä on kyllä niissä ulkopaikkakuntalaisissakin, ainakin jos niillä olis mahdollista kulkea julkisillakin töihin.