Mikä hyvä kestovaippa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä taskut on parhaita, mutta käytetään myös sisävaippa/harso + kuori/villikset yhdistelmää. Hei, jos et oo vielä tutustunut niin kannattaa käydä tsekkaa keskustelut ja tietokannat yms: http://www.kestovaippainfo.fi

Joo, oon katsellu, mut kun on niin paljon erilaisia, niin menee ihan sekaisin. #) Ja sit ei oikein tiedä, että mikä olis hyvä. Ja jos merkeissäkin, eli eri valmistajien vaipoissa on eroja?

Musta paras vaippa on Fuzzy Bunz -taskuvaippa, joka on täytetty micro insertillä (joka tulee vaipan mukana) ja omatekoisella froteeimulla. Tuo on kyllä myös kallis kestovaipaksi, yhden vaipan hinta on n. 18 euroa.

Noiden lisäksi olen tykännyt käyttää Imse Vimsen Bumby/soft-kuorivaippaa ja itse tehtyä tarrakiinnitteistä sisävaippaa.

Mutta riippuu kuulemma myös vauvasta, mitkä vaipat ovat sopivat, ihan niin kuin kertakäyttövaipoissakin!

Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja. Meillä tytöllä on toiminut hyvin itsetehdyt taskuvaipat, joissa imuna vanhoja froteepyyhekaistaleita. Collegesta/flanellista tehdyissä taskuissa pidän fleecesuikaletta kuivaliinana. Osa vaipoista tehtiin niin, että sisäpinta on fleeceä, jolloin erillistä kuivaliinaa ei tarvita. Kuorena oli aluksi villahousut (tuli ihottumaa) ja myöhemmin vedenkestävästä ulkoilupukukankaasta tehdyt housut. Kaikki toimineet hyvin.

Tsekkaappa Kestovaippainfon sivuilta löytyykö läheltänne vaippalainaamoa, ainakin järvenpäässä on. sieltä saa pientä korvausta vastaan vuokrata vaippapaketin jossa samankokoisia mutta erilaisia vaippoja. Näin kokeilu tulisi edulliseksi ja voisit kokeilla monenlaisia vaippoja!

Taskuvaippojen nimeen -aamen. Niiden kanssa pärjäävät isä ja mahdolliset lapsenlikatkin, lisäksi ovat helppoja kodin ulkopuolella.

Kotona yö- ja varavaippoina muutama sisävaippa, harsoja (myös taskujen täytteenä) ja kahdet villahousut.

Hyvien harsoja kannattaa hankkia joka tapauksessa, ovat myös edullisin vaippavaihtoehto. Meillä luisuttiin PUL-kuorista äkkiä villisfaneiksi, mutta se lienee makuasia.

kannattaa ostaa ensin yksi vaippa erilaisia malleja, vaikka siis pul-tasku, bumby-kuori/villahousut ja sisätäyttövaippa tai harso noiden sisään. Vauvalle/käyttäjälle sopimattomat vaipat saa myytyä nettikirppareilla helposti ja hankkia sitten lisää niitä, mitkä itselle tuntuu hyvältä. Meillä on ehdottomasti toimivin yhdistelmä villahousut tai Bumbyn kuoret sisätäyttövaippojen kanssa, pul-kuoret falskaa herkästi, riippuu pitkälti vauvan mallista, mikä sopii..:)

Mä oon käyttäny muovikuoria ja harsoja tyttö nyt 6kk, jossain vaiheessa mä hankin lisäimuja mut niitä en oo kokeillu vielä. Yöllä ja kylässä käytän kertiksiä, mut kotona ollessa kestoja, tää on tuntunu musta helpommalta. Varmaan kannattaa just kokeilla eri juttuja niin sit se oma löytyy. harsoista viel et ne kuivuu tosi nopeesti kun joku kerto et aio: kestää kuivua kauan kun on paksuja ja jos ei oo käytössä kuivausrumpua. Jokaisella tietty on se oma minkä kokee hyväks.

Meille tilattiin just näitä http://www.hilmuska.net/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=001-03 ja mä olen ihan älyttömän tykästynyt niihin. Päällä pidetään yöllä pulkuorta ja päivisin villiksiä. Tuolla samasessa kaupassa on esim HH villiksiä myytävänä. Meillä on niitä ja Ruskovillan villiksiä.

Osa tykkää tarrallisista taskuvaipoista, osa nepparillisista. Neppareja on taaperon hankalampi saada itse auki, vaikka ei se vaatteiden alla ole niin väliksi.

Meillä on hyvinä pidetty Fuzzeja (nepparit, todella hyvät säädöt), Happy Heinyjä (tarralliset) ja kotimaisia Muksu-taskuvaippoja Myllymuksuilta ja Prismoista (neppareilla tai tarroilla, itse pidän näissä enemmän tarrallisista).

Sisään yksi puuvillaimu vanhoista froteepyyhkeistä ja yksi tehokas hamppu- tai bambuimu, pitää meillä useamman tunnin.

Meillä käytössä taskuvaipat ja villikset. Fuzzit eivät meillä koskaan toimineet hyvin, falskasivat reisistä. Tämän kuullut myös monilta muilta kapeareitisten vauvojen äideiltä. Eli pullukoilla fuzzit pelittää hyvin, kapeamalle vauvalle suosittelisin taskuja.

Monia olen kokeillu ja nyt parhaimmilta tuntuvat Ronja & Roopen (Ronjamaria) all-in-one-vaippa tarroilla. Ihanan pehmeä ja kuivuu nopsaan. Kannattaa muuten ottaa yhteyttä suoraan kotimaisiin valmistajiin, vastaavat hyvin esitettyihin kysymyksiin, ja neuvovat sopivan koon ja materiaalin valinnassa.

"Musta paras vaippa on Fuzzy Bunz -taskuvaippa, joka on täytetty micro insertillä (joka tulee vaipan mukana) ja omatekoisella froteeimulla. Tuo on kyllä myös kallis kestovaipaksi, yhden vaipan hinta on n. 18 euroa."

Tismalleen samat sanat meiltä, mutta sellainen lisäys että Fuzzit saa sitten myytyä eteenpäin 12-15 eurolla! Ja meildän pullealla vauvalla ne ei ole falskanneet kertaakaan.

Minusta paras ja edullisin ratkaisu on pötköön taiteltu harso flanellilisäimulla ja tarrakiinnitteinen Imsen villavaippakuori. Harsot kuivuu nopeasti, on kätevä ja helppo pukea. Villaiset housut hengittävät hyvin.

Yhteistyössä