Mikä hitto sitä anoppia oikein vaivaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt miniä

Vieras
Poikansa on kutsunut hänet jo aikaa sitten meille joulupäivän illalliselle. äsken sitten soitti ja kysyi, että monelta anoppi aikoo tulla niin sepä sanoikin ettei tulekaan. Mitään kunnollista syytä ei tuntunut olevan.
Ollaan asuttu tässä nyt 1,5v. ja kertaakaan ei ole anoppi vieraillut, vaikka kutsuttu on. PAhaa tekee miehen puolesta, kun mies rakensi tämän talon pitkästä omin käsin ja on niin ylpeä tästä ja äitiään ei kiinnosta yhtään vaikka asia on pojalleen niin tärkeä. Ei ole käynyt lapsemme ainoillakaan synttäreillä, eikä muista edes poikansa synttäreitä.
Muitten lastensa kanssa on tekemisissä jatkuvasti ja muita lapsenlapsiaan jaksaa ylistää. Mieheni on mahtava isä ja upea mies ja anopin sietäisi olla ylpeä siitä, millaisen miehen on maailmaan saattanut. Muita lapsiaan ja heidän saavutuksiaan jaksaa kyllä kehua, mutta mieheni jos vaikka rakentamisen aikaan jotain asiasta puhui niin aina anoppi sai sanottua jotain latistavaa tai moittivaa.
Itse en välittäisi olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä, mutta näen kuinka miestäni satuttaa äitinsä käytös, vaikka sitä yrittää minulle aina puolustellakin.
Nyt lähtivät lapsemme kanssa itse anoppilaan käymään, kun ei anoppi voinut täällä tulla käymään. Itse jäin pois matkasta ihan vaan siksi, että en kestä nyt katsella sen naisen naamaa.

Ap - olen pahoillani siun miehesi puolesta:(
..ei ole kiva joutua kilpailemaan Äidin suosiosta/tykkäämisestä muiden sisarten kanssa - kaikien lasten kuuluisi olla yhtä rakkaita Äidilleen(näinhän se ei elävässä elämässä kuitenkaan monestikkaan ole..)

Näitä tällaisia Äitejä on paljon ja miehesi on vain päästävä ns. sinuksi tuon asian kanssa..Äidin käytös ei ehkä koskaan tuosta muutu.:|

Oma perhe - sie ja lapset olette kuitenkin ne tärkeimmät miehellesi. Rakastakaa&välittäkää TE siitäkin edestä, mitä mieheis Äiti ei ymmärrä tehdä.:)

Ps. kokemusta itselläni samanmoisesta ja ymmärrän hyvin miehesi mielialat..

Lämpöistä Joulun jatkoa:heart:

Viimeksi muokattu:
Oliko miehesi aiemmin äitinsä suosiossa? Tunnen miehiä, jotka ovat aina olleet vanhempiensa silmissä vähempiarvoisia kuin sisaruksensa. Hyvin, hyvin pitkään, ihminen yrittää saada vanhempiensa hyväksynnän. Keinolla millä hyvänsä. Ja joka kerta, kun sitä ei saakaan, se tekee kipeää. Kurja tilanne teilla :( Itse en voisi kuvitellakaan asettavani omia lapsiani paremmuusjärjestykseen.

Mä olen niin spontaani ihminen, että mä varmaan samassa tilanteessa sanoisin suoraan sanottavani, ja selvittäisin äitini kanssa, että mikä mättää?? Asian voi esittää asiallisesti ja aikuiseen tapaan......

Voisko anoppisi olla käärmeissään pojan vaimovalinnasta ? Minun anoppini sanoi äidilleni meidän häissämme : " Olisi X: llä ollut muitakin ottajia. " Oli suunnitellut miniäkseen oman kylän tyttöä, joka osasi kutoa mattoja. Poikapa naikin helsinkiläisen tytön. Olemme olleet 42 vuotta naimisissa. Anoppi ei ole kuulunut kuvioihin enää 25 vuoteen. Emme vaan enää sulattaneet hänen ilkeää käytöstään. Yksin viettää joulunpyhät, vaikka on kolme poikaa. Välit rikkonut kahteen niistä.

Yhteistyössä