Mikä hiivatin "piste" mulle on tullut näkökenttään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli ei sen enempää häiritse näköä (koska näkyy sivulla), mutta erotan kuitenkin selvästi, että näkökentässä on sellanen pieni "piste" / "pallo", joka liikkuu samaan tahtiin kuin silmäkin. Mikä se voi olla, kun se on ollut jo ainakin viikon, eikä lähde pois. Silmään ei ole mennyt roskia, enkä ole satuttanut sitä. Pitääkö tässä nyt alkaa silmälääkäriä varaamaan...?

Lasiaisen samentuma. Ei tarvi lääkäriä, ei oo vaarallista eikä sille voida tehdä mitään. Saattaa joskus kadota näkökentästä tai sitten ei. Ärsyttävää se kyllä on.

Mulle lääkäri sano, että on kuin roska, ei haittaa, ei tarvi tehdä mitään, ei ole vaarallinen. Mutta inhottava se on. Mulla on välillä ollu vuosiakin pois ja sitten taas haitannu pitkään, tai haittaa lähinnä lukiessa, kun osuu just luetulle riville se saamarin pilkku.

Minulla on samanlainen myös, varsinkin kirkkaalla ilmalla näkyy selvästi ja lunta jos katsoo tai taivaalle katselee. Ärsyttävä täplä, mutten koskaan ole kysellyt mikä se on.

en olis varma tuosta samentiumasta, jos on semmoista ikään kuin hitaasti liikkuvaa roskaa kun katsot vaikka valkoista seinää, niin se on sitä. Jos piste liikkuu tasan sen minkä silmäkin, niin voipa olla joku hämminki verkkokalvossa, sanoo maallikkojärki. Eli minä kyselisin jostain neuvoa lisää.

Yhteistyössä