Mikä elin on oikealla kylkiluiden/kyljen alapuolella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Muutaman päivän ollut huono olo ja siinä kohdassa tuntuu kuin olisi täyteen puhallettu ilmapallo ahdistamassa. Huono olo helpottaa ihan hetkeksi kun saa röyhtäistyä.

Ripulia ei ole mutta yht'äkkiä saattaa tulla sellainen pakottava kipu alapäähän ja pitää mennä kakalle. Jonka jälkeen kipu helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Muutaman päivän ollut huono olo ja siinä kohdassa tuntuu kuin olisi täyteen puhallettu ilmapallo ahdistamassa. Huono olo helpottaa ihan hetkeksi kun saa röyhtäistyä.

Ripulia ei ole mutta yht'äkkiä saattaa tulla sellainen pakottava kipu alapäähän ja pitää mennä kakalle. Jonka jälkeen kipu helpottaa.

Mulla on ihan samassa kohtaa sellaista paineen tunnetta! Tosin tuota alapää kipua ei ole.

sappikipu. Itsellä alkaa palleasta ja siirtyy nopeasti oikeaan kylkeen. Tuolloin oikea puoli todella kosketusarka. Kun lääkäri painoi sappikohtauksen aikana sormiaan viimeisten kylkiluiden alle, meinasi taju lähteä. osin kipua alapäähän tuo ei kyllä selitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
kyllä siinä oikeasti on sappirakko, ja se voi vaivata kaikenlaisilla mahaoireilla ja lapaluiden alle keskittyvällä selkäkivullakin.

Tota, mulla on Haavainen paksusuolentulehdus ja se kipu keskittyy juuri tuonne oikean kylkikaaren alle mistä aristaa melkein aina. Eli paksusuoli sieltä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
kyllä siinä oikeasti on sappirakko, ja se voi vaivata kaikenlaisilla mahaoireilla ja lapaluiden alle keskittyvällä selkäkivullakin.

Tota, mulla on Haavainen paksusuolentulehdus ja se kipu keskittyy juuri tuonne oikean kylkikaaren alle mistä aristaa melkein aina. Eli paksusuoli sieltä löytyy.

Ei se paksusuoli kyllä siellä ylimpänä ole vaan mahalaukun alapuolellahan se vasta on...eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ollu ihan samanlaista. :O Ja mun 4v poikaki valitti mahaansa ja ravas vessassa. ei kuitenkaan oo ripulia.

Meilläkin 7-vuotiaalla tytöllä. Nyt vasta muistinkin, että tyttö valitti alkuviikosta kipua oikealla ylävatsassa ja koulusta hän olli pois kaksi päivää huonovointisuuden takia. Ei oksentanut, mutta maha oli kipeä ja vessassa piti rampata. Ripulia ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin voit lukea tuntuuko oireet tutuilta

http://plaza.fi/ellit/liikunta-ja-terveys/kg/terveys-ja-laihdutus/laihdutus-pienentaa-sappikivitaudin-riskia

Aikalailla. Tuo paskominen ei vaan kuulu noihin oireisiin... Ja kipu ei ole jatkuvaa.

Yhteistyössä