Mikä BMI:si on ihannepainossasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaalipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

normaalipainoinen

Vieras
Olen käsittänyt että naisilla usein ihannepaino on lähempänä normaalipainon alarajaa. Tunnen itseni ihan pullukaksi kun bmi on 23 (nyt hieman alle ton). Parhaiten mulle sopii bmi 20-21. Olen suht hoikkarakenteinen, en saa isoja lihaksia edes salitreenillä.

Nyt taitaa olla 22, vähän on mahassa ylimääräistä, joten varmaan 20-21 ois mulle hyvä. Nyt yritän kiinteyttää vatsaa, mutta varsinaisesti en painoa pudota.

[QUOTE="Vieras";28370497]Aika kuikeloita haluatte olla. BMi25 on paljon kauniimpaa kuin BMI18[/QUOTE]

Riippuu paljon minkämallinen on ja mimmonen rakenne on. Mä ainakin oon tosi pieni, enkä ole rasvaton alhaisellakaan indeksillä. Nyt mun bmi onkin noussut, se on 19,4. Olen aika tyytyväinen kuitenkin, koska ei tunnu mitenkään lihavemmalta kuin ennen. Ehkä joku lihas on kasvanut kun on tullut kilo lisää.

Mulla on aikuisiällä ollut BMI kaikkea 21 ja 40 väliltä.

- Eniten kehuja miehiltä olen saanut, kun bmi oli 27-28

- Eniten kehuja naisilta olen saanut, kun bmi oli 22-23

- Paras ja energisin olo minulla oli, kun bmi oli 24-26

Nyt bmi on tasan 29. Paino on pysynyt samana (+-2kg) jo noin vuoden ja siitä olen onnellinen. Olen tyytyväinen itseeni ja yritän pysyä tässä painossa.

Kun bmi oli 21, en ollut oikeastaan enää naisellinen enkä kauniskroppainen. Se oli minulle aivan liian vähän. Ehkä se 24 ois semmoinen järkevin kokonaisuutena. Mutta kuten sanottua, siellä 40:ssä käyneenä, tämä 29 tuntuu nyt hyvältä!

Niin, olen 156cm pitkä, isorintainen ja kilot kertyvät suht tasaisesti, eniten ehkä mahaan.

Minä olen rakenteeltani semmoinen, että näytän pienemmältä kuin olen. Olen 164 cm pitkä ja painan noin 63 kg. Yleensä ihmiset eivät usko, että painan näinkin "paljon". Olen joskus painanut 58kg ja olin kyllä silloin jo vähän liian kuikelon oloinen omasta mielestäni. Minulle itselleni sopisi parhaiten, että painaisin noin 61 kg. BMI taitaisi silloin olla 22,8.

Yhteistyössä