MIKÄ AVUKSI???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maikki 77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maikki 77

Vieras
Poika 1v.2kk. Nukkuminen ollut aivan alusta asti vaikeaa. Menee yö unille klo:19.00-19.30. Nukkuu rauhallisesti siihen klo:23.00 asti ja sitten se alkaa, kitinä, itku, sängyssä seisomaan nouseminen ja kaikki mahdollinen. otan pojan syliin ja nukutan hänet siinä ja takaisin omaan sänkyyn.Ja taas kohta sama rulianssi, ja sitä jatkuu noin puolen tunnin välein Olen ottanut hänet viereen nukkumaan mutta ei ole ollut apua, pyörii, kitisee ja nousee istumaan. Aamulla "herää" siinä klo:04-05. Tarhaan lähtö klo:06:15 ja siellä päiväunet n.klo:12-13 välisenä aikana , eikä nuku sen jälkeen vasta kun menee yö unille mentäessä. Pojalla ollut heinäkuusta asti korvatulehduksi ja nyt sai lähetteen putkitukseen ja kitarisojen poistoon. Päivisin kuitenkin hyväntuulinen ja reipas. Hampaatkin kaikki tulleet, ettei nekään vaivaa. Tässä vain alkaa olla itse niin loppu, henkisesti sekä fyysisesti. Tuntuu että kaikka sukulaiset vähättelevät asiaa, mutta olen itse kyllä eri mieltä.Tämä alkaa vaikuttaa jo parisuhteeseen.Mies ei saa poikaa nukkumaan ,poika huutaa tai alkaa leikkimään ym...... :'( :'(

Onko aloittanut päiväkodin äskettäin? Voi olla reagointia siihen. Heräilyt voisi viitata siihen. Muuten sulla taitaa olla yhtä vähäuninen poika kun meillä (saman ikäinen), nukkuu yöllä 10h heräten viideltä virkeänä ja vaikeammin nukutettavana, päivällä nukkuu vain puoli tuntia...Jos teillä on noin aikainen lähtö aamuisin niin mielestäni laitat ihan sopivaan aikaan nukkumaan. Jaksamista!

Tiedän mitä on kun ei saa öisin nukkua!!!!! Eli vertaistukea tulee, meillä tilanne on jo parantunut ja uskon että teilläkin aika tekee tehtävänsä, mutta tiedän myös ettei tuo edellinen teidän tilanteessa lohduta yhtään. Mulle tuli mieleen et voisitko yrittää nukuttaa sänkyyn sylin sijasta. Jos laps nukahtaa syliin ja havahtuu yksin sängystä niin pelästyy ja rupee "vahtimaan" et varmasti on turvallisesti sylissä.
Rankkaahan se uuden tavan opettelu on, tiedän, mut jos saisit vaikka viikonloppuna vähän apua, et voisit nukkua ni olis voimia opetella uusia nukkumistapoja. Jaksamista, tiedän miten toivottomalta olo voi tuntua, eikä kukaan usko että hätä on todellinen :hug: .

Meillä on lähes sama tilanne tytön 1v1kk kanssa. Hän on myös päivisin iloinen ja pirteä ja nukkuu puolen päivän tienoilla 2-3 tuntia päikkäreitä. Yöunille menee klo 20-20.30 maissa ja nukahtaa helposti, mutta sitten alkaa kitinä, kieppuminen ja heräily. Yritän antaa maitoa ja hyssytellä, mutta kohta taas alkaa itkeskellä. En tiedä olisko hampaita tulossa, kun on vasta ylhäällä 4 ja alhaalla 4 tullut? Toivois jo kuitenkin, että saisi nukkua yöllä, kun töissäkin täytyisi jaksaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.02.2006 klo 17:38 maikki 77 kirjoitti:
Poika 1v.2kk. Nukkuminen ollut aivan alusta asti vaikeaa. Menee yö unille klo:19.00-19.30. Nukkuu rauhallisesti siihen klo:23.00 asti ja sitten se alkaa, kitinä, itku, sängyssä seisomaan nouseminen ja kaikki mahdollinen. otan pojan syliin ja nukutan hänet siinä ja takaisin omaan sänkyyn.Ja taas kohta sama rulianssi, ja sitä jatkuu noin puolen tunnin välein Olen ottanut hänet viereen nukkumaan mutta ei ole ollut apua, pyörii, kitisee ja nousee istumaan. Aamulla "herää" siinä klo:04-05. Tarhaan lähtö klo:06:15 ja siellä päiväunet n.klo:12-13 välisenä aikana , eikä nuku sen jälkeen vasta kun menee yö unille mentäessä. Pojalla ollut heinäkuusta asti korvatulehduksi ja nyt sai lähetteen putkitukseen ja kitarisojen poistoon. Päivisin kuitenkin hyväntuulinen ja reipas. Hampaatkin kaikki tulleet, ettei nekään vaivaa. Tässä vain alkaa olla itse niin loppu, henkisesti sekä fyysisesti. Tuntuu että kaikka sukulaiset vähättelevät asiaa, mutta olen itse kyllä eri mieltä.Tämä alkaa vaikuttaa jo parisuhteeseen.Mies ei saa poikaa nukkumaan ,poika huutaa tai alkaa leikkimään ym...... :'( :'(

Tuo kuulostaa aivan liian tutulta. Ootko tarkistuttanu pojan korvat??MEillä kun tuota peliä on pidetty niin meillä on aina ollu korvissa tulehus. Melkein sanoisin että kannattaa tuota nukkumaan menoa venyttää. Jos sillä olsi sitten merkitystä siihen nukkumiseen. Ja oottakos koittanu nostaa pojan sängyn päätyä ylös?? sekin auttaa yleensä korvapotilaalle. Ja poika jos huutaa miehen nukuttaessa niin antaa huutaa ei se siihen kuole. Ei huuda kun muuttaman kerran ja sen jälkeen sitten rauhottuu.JA se että kieltää ehdottomasti leikkimisen yöllä. Ja kannattais varmaan vaan peitellä sänkyyn ja välttää tuota syliin ottoa. Meillä on riittäny että käden laittaa päälle. koittakaa jaksaa korva potilaan kanssa arki ei oo helppoa. Emillä on putket ja risat pois mutta edelleen aina joskus on tulehuksia.

Yhteistyössä