mikä auttaa jumittuneeseen niskaan

typyjen äippä

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
1 684
0
36
Mul oli pää pipi koko päivän eilen ja tänään aamulla ku heräsin nii niskat oli jonkin verran jumissa. Nyt ei sit pää enää käänny vasemmalle ollenkaan ja vasen käsikään ei enää nouse. :snotty:
Otin jo särkylääkettä ja laitoin kylmäsalvaa ja villahuivin kaula/niskan ympärille mut ei se mitään oo auttanu, olo vain pahenee. Onks kellään jotain hyviä neuvoja millä tän olon sais helpottuun?

Mulla on ollu reseptillä saatavaa Sirdalud-lääkettä joka auttaa jumiutuneisiin lihaksiin. On kolmio-lääke, joten sen voi ottaa vaikkapa yöksi jos ei päivällä halua ottaa. Sain reseptin lääkäriltä, kun mulla on kauheen usein hartiat jumissa. Hieronta auttaa myös, mut usein siihen tarvitaan useampi kerta, jos hartiat on kovasti jumissa

kokkeileppa lämpöä. pulloon lämmintä vettä ja pyörittele kipeän lihaksen kohdalta ellei ole lämpöpussia. usein menee aja kanssa ohi.. voi mennä päivä parikin...

Alkuperäinen kirjoittaja meiks:
kokkeileppa lämpöä. pulloon lämmintä vettä ja pyörittele kipeän lihaksen kohdalta ellei ole lämpöpussia. usein menee aja kanssa ohi.. voi mennä päivä parikin...

tästäpä tuliki mieleen että mullahan on tuolla kaapissa sellanen jyvätyyny jonka voi lämmittää...
tuota sirdalud lääkettä mullaki on kaapissa mut en sitä uskalla nyt ottaa ku oon typyjen kans yksin. illalla sit..

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
lämmin auttaa jumiin, mutta jos onkin tulehtuneet ne lihakset niin kylmä ois parempi...

mistähän mie tietäsin onko nää jumissa vai tulehtuneet :snotty: pistää oikein inhottavasti ku yritän kääntää päätä. Eikös sit jos on tulehtunu nii ei sais hieroa?