mikä anoppi sanomaan mein tytön nukkuma-ajoista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jehan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jehan

Aktiivinen jäsen
29.06.2009
1 122
0
36
On todella ärsyttävää kun anoppi melkeinsä joka kerta kun näemme kysyy, että joko ollaan alettu laittaa tyttö ( 10kk) myöhemmin illalla nukkumaan! :o
Sillä on joku pakkomielle asiasta vissiin!!

Eli sänkyyn mennään viimeistää 19.00 ja nukkuu oikeastaan aina ennen puolta kasia. Aamulla herää 4-5 välillä ( ei läheskään aina) tulee mein viereen ja nukkuu/torkkuu klo 6 asti, kunnes miehellä herätyskello soi..

Anoppi jankuttaa et kohta tytöllä ei unta riitä ja herää aamuyöstä. Et alkakaa vaa pitkittää sitä iltaa myöhemmäks.
Olen sanonu et toimii tälleen meille nyt hyvin mut ei tajua ni ei tajua.

Sano anopille, että alkaa tse mennä aiemmin nukkumaan :laugh:

Mutta oikeesti, toi on ärsyttävää. Varsinkin jos vaan tuputtaa sitä omaa mielipidettään eikä edes kuuntele miksi halutaan tehdä eri tavoin kuin hän haluaa.

no ei ole anopin asia, te teette sen mukaan asiat mikä teidän perheessä toimii ja on hyväksi havaittu. Ja jos ne unet ei aamuun asti joskus enää riitä, niin varmaan teillä itsellä tulee silloin mieleen laittaa lapsi himan myöhemmin nukkumaan..

Anna mennä toisesta korvasta ohi. Meillä myös 2 v menee seitsemän jälkeen nukkumaan ja hyvin riittää unta aamuseitsemään. On vain lyhentänyt hieman päiväunia. Itsekin olen kuulemma mennyt vielä 10 vuotiaanakin kahdeksalta nukkumaan, enkä silti ole herännyt koskaan aamuyöllä .

Anoppis ei vaan tajuu :whistle: :D

Meidän kuopus 2v alkaa klo 18 joka ilta hakemaan yökamppeitaan...joku sisäinen kello varmaan pimulla :) Tehdään iltatoimet ja klo 18.30-19 tyttö nukahtaa ja nukkuu aamulla 6.30-7.00 asti. Päikkäreille tyttöä on edes turha yrittää enää.

Meillä pojat 3v6kk ja 5v9kk nukahtavat viimeistään klo 20 illalla ja heräilevät tytön kanssa samoihin aikoihin.

Jos joku näkee meidän rytmistä vaivaa, niin siinähän näkee. Lapsen etu menee kaiken edelle ja en minä väsynyttä lasta ala valvottaa. Kyllä se rytmi sitten vanhempana hakeutuu ja asettuu uudelleen, niin se on tehnyt esikoisellakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Sanot että pitää päänsä kiinni . Kyllä siä ite tiiät mikä TEIDÄN perheelle sopii :xmas:

:D Hitsi, kun se ei oo niin helppoa! Mut oon sun kanssa samaa mieltä! Sehän on ihan selvää, että jokainen perhe tekee, niinkuin heille on helpointa! Ja on meillä aikuisillakin kaikilla omat rytmit. Et en tosiaan lähtis määräilemään milloin vauvat menee nukkumaan.

On se kumma, kun anopit kritisoivat vauvaperheen arkea. En minäkään miniänä kritisoi ääneen, edes miehelleni heidän elämäntapojaan!! No anoppiahdistuksesta huolimatta olen ajatellut, että ihanalle lapsokaiselleni (vauva vielä) isovanhemmat ovat varmasti tärkeitä, joten koetan sulkea korvani ja pitää turpani tukossa niin kauvan kun anopin arvostelu pysyy jotenkin ruodussaan.

Samaa mieltä anopin kanssa, mutta onko sillä väliä kuka mitäkin mieltä sun asioistasi. Onko huono itsetunto kun otat itseesi anopin sanomisista. Nukkukaa miten lystäätte, tartteeko siitä "numeroa" täällä tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
On todella ärsyttävää kun anoppi melkeinsä joka kerta kun näemme kysyy, että joko ollaan alettu laittaa tyttö ( 10kk) myöhemmin illalla nukkumaan! :o
Sillä on joku pakkomielle asiasta vissiin!!

Eli sänkyyn mennään viimeistää 19.00 ja nukkuu oikeastaan aina ennen puolta kasia. Aamulla herää 4-5 välillä ( ei läheskään aina) tulee mein viereen ja nukkuu/torkkuu klo 6 asti, kunnes miehellä herätyskello soi..

Anoppi jankuttaa et kohta tytöllä ei unta riitä ja herää aamuyöstä. Et alkakaa vaa pitkittää sitä iltaa myöhemmäks.
Olen sanonu et toimii tälleen meille nyt hyvin mut ei tajua ni ei tajua.

meillä oli ongelma toisinpäin.laitettiin vastaavan ikäinen nukkumaan aina n klo22 ja anopin mielestä olis pitäny laittaa jo klo19 mikä todellaki olis meillä ollu painajainen, lapsi olis heränny klo 4 aamulla uuteen päivään...

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Anoppis ei vaan tajuu :whistle: :D

Meidän kuopus 2v alkaa klo 18 joka ilta hakemaan yökamppeitaan...joku sisäinen kello varmaan pimulla :) Tehdään iltatoimet ja klo 18.30-19 tyttö nukahtaa ja nukkuu aamulla 6.30-7.00 asti. Päikkäreille tyttöä on edes turha yrittää enää.

Meillä pojat 3v6kk ja 5v9kk nukahtavat viimeistään klo 20 illalla ja heräilevät tytön kanssa samoihin aikoihin.

Jos joku näkee meidän rytmistä vaivaa, niin siinähän näkee. Lapsen etu menee kaiken edelle ja en minä väsynyttä lasta ala valvottaa. Kyllä se rytmi sitten vanhempana hakeutuu ja asettuu uudelleen, niin se on tehnyt esikoisellakin.

Ihan upea rytmi... Ollapa meilläkin!

Mä olen myös samaa mieltä anopin kanssa, mutta te teette niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii. Mä myöhäistäisin nukkumaanmenoa, ja jättäisin tuon aamutorkkumisen klo 5-6 kokonaan pois. Saahan siinä iltaisin kivasti yhteistä aikaa miehen kanssa, kun laittaa lapsen nukkumaan jo noin aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Mä olen myös samaa mieltä anopin kanssa, mutta te teette niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii. Mä myöhäistäisin nukkumaanmenoa, ja jättäisin tuon aamutorkkumisen klo 5-6 kokonaan pois. Saahan siinä iltaisin kivasti yhteistä aikaa miehen kanssa, kun laittaa lapsen nukkumaan jo noin aikaisin.

No kuten alussa sanoin niin ei läheskään aina herää aamuyöstä mein viereen.. Nukkuu siis hyvin myös kellonsoittoon asti. Ja tosiaan illalla saa aikaa miehen kanssa mikä on ihanaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...

Ei 6.00 ole aamuyö =)

musta olis henk koht hirvee katastrofi jos meidän lapset alkais herätä klo6 aamulla...mutta jos te ootte aamuvirkkuja ettekä halua iltaisin mennä mihinkään klo19 jälkeen niin eikai tossa mitään.Me laitettii samanikäinen vasta klo22 nukkumaan just siks että ei sitte oo hereillä klo6 aamulla.Nykyään kyllä lapset (5v ja 2v) menee nukkumaan n klo20 että on aikaistunu meillä. Mutta nukkuvat silti klo8 aamulla.

Sanokoon sitten jos itse nukuttaa lapsen ilta toisensa perään ;)

Nääh, JOS tarvis vaatii, lapsi oppii aikanaan toisen rytmin eli valvoo pidempään ja vastaavasti nukkuu aamulla pidempään kuin kuuteen.

Ja klo 6 on varsin hyvä aika herätä :) Varhainen lintu madon nappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...

No meillä on 3 vuotta nukuttu tuolla rytmillä ja lapset nukkuu isompi klo 7 asti aamulla ja nuorempi (1v) nukkuu yli kahdeksaan. Kiva kun muut tietää, että se aamuyöllä herääminen alkaa joskus, milloin?

Yhteistyössä