J
joo
Vieras
meillä 3 v menee nukkumaan 12-02 yöllä. Jos menisi 7 aikaan illalla, niin heräisi tuossa 12 aikaan ja valvoisi aamuun asti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja eee:no mä olen samaa mieltä ku anoppis.
aijaa :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:meillä 3 v menee nukkumaan 12-02 yöllä. Jos menisi 7 aikaan illalla, niin heräisi tuossa 12 aikaan ja valvoisi aamuun asti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sanokoon sitten jos itse nukuttaa lapsen ilta toisensa perään
Nääh, JOS tarvis vaatii, lapsi oppii aikanaan toisen rytmin eli valvoo pidempään ja vastaavasti nukkuu aamulla pidempään kuin kuuteen.
Ja klo 6 on varsin hyvä aika herätäVarhainen lintu madon nappaa.
Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...
Ei 6.00 ole aamuyö =)
musta olis henk koht hirvee katastrofi jos meidän lapset alkais herätä klo6 aamulla...mutta jos te ootte aamuvirkkuja ettekä halua iltaisin mennä mihinkään klo19 jälkeen niin eikai tossa mitään.Me laitettii samanikäinen vasta klo22 nukkumaan just siks että ei sitte oo hereillä klo6 aamulla.Nykyään kyllä lapset (5v ja 2v) menee nukkumaan n klo20 että on aikaistunu meillä. Mutta nukkuvat silti klo8 aamulla.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:meillä 3 v menee nukkumaan 12-02 yöllä. Jos menisi 7 aikaan illalla, niin heräisi tuossa 12 aikaan ja valvoisi aamuun asti.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...
Ei 6.00 ole aamuyö =)
musta olis henk koht hirvee katastrofi jos meidän lapset alkais herätä klo6 aamulla...mutta jos te ootte aamuvirkkuja ettekä halua iltaisin mennä mihinkään klo19 jälkeen niin eikai tossa mitään.Me laitettii samanikäinen vasta klo22 nukkumaan just siks että ei sitte oo hereillä klo6 aamulla.Nykyään kyllä lapset (5v ja 2v) menee nukkumaan n klo20 että on aikaistunu meillä. Mutta nukkuvat silti klo8 aamulla.
Meillä ainakaan harvemmin kukaan on lähdössä tähän aikaan alle 3 vuotiaiden kanssa yhtään mihinkään, kesällä rytmi oli meillä vähän myöhäisempi. Nukkumaan mentiin 20-21 välillä silloin, mutta silti aamulla heräävät mun lapseni ihan samaan aikaan joka aamu.
Eikai klo 6-7 voi olla mikään katastrofi herätä, kyllähän se on ihan normaali myös työläisen rytmi, hyvä jos niinkään pitkään on aikaa loikoilla sitten työssäkäyvänä kun pitää laittaa porukka lähtökuntoon ja viedä lapset päivähoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...
Ei 6.00 ole aamuyö =)
Meillä ainakaan harvemmin kukaan on lähdössä tähän aikaan alle 3 vuotiaiden kanssa yhtään mihinkään, kesällä rytmi oli meillä vähän myöhäisempi. Nukkumaan mentiin 20-21 välillä silloin, mutta silti aamulla heräävät mun lapseni ihan samaan aikaan joka aamu.
Eikai klo 6-7 voi olla mikään katastrofi herätä, kyllähän se on ihan normaali myös työläisen rytmi, hyvä jos niinkään pitkään on aikaa loikoilla sitten työssäkäyvänä kun pitää laittaa porukka lähtökuntoon ja viedä lapset päivähoitoon.
Se on niin henk koht asia. Me ollaan kumpiki 3vuorotyössä ja minä en ainakaan tasan halua nousta klo6 kuin niinä aamuina kun pitää mennä aamuvuoroon.Ja itestäni oon huomannu sen, että kun herään klo6 niin oon koko päivän ihan väsynyt ja sekaisin enkä jaksa mitään VAIKKA menisin nukkumaan illalla jo klo21 eli ehdin nukkua 9h unet.Jos vastaavasti nukun 9h unet vaikka ajalla23-08 niin oon ihan pirteä.Eli vaikka uniaika on sama mutta kellonaika eri niin mulla se ainaki vaikuttaa jaksamiseen merkittävästi.Olisin ihan tööt jos pitäis jokaikinen aamu herätä klo6.
me ollaan tyytyväisiä lastemme nukkuma-aikatauluun 20.30-08.Sopii meidän rytmeihin. ja se vanhempi, joka menee aamuun, herää sit klo6 ja muut saa jäädä nukkumaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...
Ei 6.00 ole aamuyö =)
Se on niin henk koht asia. Me ollaan kumpiki 3vuorotyössä ja minä en ainakaan tasan halua nousta klo6 kuin niinä aamuina kun pitää mennä aamuvuoroon.Ja itestäni oon huomannu sen, että kun herään klo6 niin oon koko päivän ihan väsynyt ja sekaisin enkä jaksa mitään VAIKKA menisin nukkumaan illalla jo klo21 eli ehdin nukkua 9h unet.Jos vastaavasti nukun 9h unet vaikka ajalla23-08 niin oon ihan pirteä.Eli vaikka uniaika on sama mutta kellonaika eri niin mulla se ainaki vaikuttaa jaksamiseen merkittävästi.Olisin ihan tööt jos pitäis jokaikinen aamu herätä klo6.
me ollaan tyytyväisiä lastemme nukkuma-aikatauluun 20.30-08.Sopii meidän rytmeihin. ja se vanhempi, joka menee aamuun, herää sit klo6 ja muut saa jäädä nukkumaan.
Ok ehkä mä olen vaan sitten tottunut viimeiset 10 vuotta heräämään klo 6Lapset on olleet osa elämäämme vajaan 3v ja sitä ennen opiskelin monta vuotta, että lähes joka aamu koulu alkoi klo 8, bussi lähti klo 7.10. Kello herätti klo 6.
Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja km:Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...
Ei 6.00 ole aamuyö =)
Ok ehkä mä olen vaan sitten tottunut viimeiset 10 vuotta heräämään klo 6Lapset on olleet osa elämäämme vajaan 3v ja sitä ennen opiskelin monta vuotta, että lähes joka aamu koulu alkoi klo 8, bussi lähti klo 7.10. Kello herätti klo 6.
niin, kai siihenki voi tottua.Itse vuorotyötä tekevänä noita kuuden herätyksiä on 2-3 viikossa ja ne on ihan tuskaa, vaikka ehtisinki nukkua ihan kunnon unet (väh8h).en tiedä vaikuttaako siihen sitte työn epäsäännöllisyys kun sitte kuitenki toisinaan joutuu taas vastaavasti valvoa koko yön ja nukkua vasta aamusta jne. Et jos olis säännöllinen työ johon pitäis aina herätä klo6 niin en tiedä tottuisko sitte. Mutta tällä epäsäännöllisyydellä tuntuu että ne kuuden aamut on jotain järkyttävää.Lapsia ei onneksi tartte herättää kuin satunnaisesti klo6 päiväkotiin, koska me ollaan melkein aina töissä niin että toinen on aamussa ja toinen illassa, jolloin lapset on päiväkodissa vain nklo12-15 välisen ajan.Tää tammikuu on historiallinen, joudutaan jopa 3 kertaa tammikuun aikana herättää lapset aamulla kun ollaan kumpiki aamuvuorossa.Silloin kun on se tilanne, laitetaan lapset illalla aiemmin nukkumaan, n klo19, jolloin herätys klo6 ei oo ihan niin karmaiseva.Meidän lapsille tää satunnainen nukkumaanmenoajan ja herätyksen vaihdos ei näytä vaikuttavan mitenkää negatiivisesti, tarkoitan, että ei mee rytmit tms sekaisin vaikka satunnaisesti joutuvat herätä aiemmin kun ovat tottuneet.
Ite pidän ihanteellisena sitä, että lapset herää klo8.Itsekin ehtii nukkua sopivasti mutta kuitenkaan aamun aloitus ei mee liian myöhäiseksi.
Alkuperäinen kirjoittaja x:Mä olen myös samaa mieltä anopin kanssa, mutta te teette niinkuin teidän perheelle parhaiten sopii. Mä myöhäistäisin nukkumaanmenoa, ja jättäisin tuon aamutorkkumisen klo 5-6 kokonaan pois. Saahan siinä iltaisin kivasti yhteistä aikaa miehen kanssa, kun laittaa lapsen nukkumaan jo noin aikaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja metsämurmeli:Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:Olen kans samaa mieltä kuin anoppis, mutta jos tykkäätte herätä aamuyöllä niin mikäs siinä...
Ei 6.00 ole aamuyö =)
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:Miä jäin miettiin et kuis sit kun äiti jatkaa töitä ja lapset pitää viedä tarhaan jo 6.30-7.00. On siin taas rytmin muuttoa. En kyllä hälle mitää sanonu, ittekseni vaan miätin, vaik eihä se miule kuulu.
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin päin:Pojan porukalla kun vauva taas valvoi pienenä aamuyöhön ja väsyneitä otin yöksi ja oppi alkamaan yöunille 20.00. Kylläpä olivat hyvillään. Lapsen on aivan turha valvoa yökausia niin jää vanhemmillekin omaa aikaa kun vielä pieni lapsi.