Mihinköhän saisi lapsen viikoksi hoitoon kun lähdettäisiin miehen kanssa kaksin etelään?

  • Viestiketjun aloittaja kaksistaan
  • Ensimmäinen viesti
"xXx"
Ihan vakavissasiko ajattelit että palsta sen tietää? Anteeksi nyt mutta tuskin ainakaan mitään yhteiskunnan tukemaa hoitopaikkaa saatte tuohon tarkoitukseen ja kuka edes jättää lapsensa johonkin laitokseen päästäkseen itse hurvittelemaan?

Kyselkää läpi kaikki sukulaiset ja ystävät, veikkaan että saat enemmän tietoa kuin palstalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
äitikertaakuus
Tuokaa meille. :D

Joo mut totta tosiaan, jos ei ole turvaverkkoa niin vaikea löytää hoitajaa tai hoitopaikkaa. Kyselkäähän vielä tuttavilta. Ehkäpä onnistuis sellainen ns vaihto että te vietto hoitoon ja sitten he missä lapsi hoidossa, tuovat joskus teille omansa hoitoon. :)
 
vierass
Kuulostaa mun siskolta. Lisää pukataan lapsia vaan ja sit valitetaan, kun haluttais mennä kahdestaan sinne ja tänne ja niin ja niin pitkäksi aikaa... Helvetti kannattais ajatella ennenkuin niitä lapsia tekee! Meillä on kaksi, joista nuorempi just ton 3,5v. Mä oon aatellut asian näin, että nyt lomaillaan lasten ehdoilla ja kahdestaan mennään johonkin sitten reilun 10 vuoden päästä :D Meillä vieläpä olisi kyllä tukiverkkoa, mutta en mä tohdi tuota pienempää vielä viikoksi jättää :( Vähän oon tässä ruvennut miettimään, että jos lähtis tyttöjen reissulle ja jättäis miehen lasten kanssa, mutta enpä silti pysty viikkoa olemaan erossa :(
 
"jep"
ei ois kannattanu tehdä lasta. Ihmettelen avausta.

Jos hoitopaikkoja on ni hienoa kun pääsee, mutta jos ei ole ni pitää sopeutua ja lomailla lasten kanssa. Näin me teemme. Ei iskis mieleenkään pohtia palstalla, että minne nuo laitan. Hoitopaikan pitäisi olla itsestäänselvyys jotta sinne omani lykkäisin. Tai sitten tosiaan mennään perheenä. Mikä siinä on niin vaikeeta tai kamalaa?
 
..
3,5v on jo ihan hyvää seuraa etelänlomalla. Mitä siellä tehdään sellaista, mitä ei lapsen kanssa pysty? No, okei, baareissa notkuminen ei onnistu. Eikös Bamse-kerhoihinkin pääse 3v alkaen eli saatte halutessanne päivässä ainakin muutaman tunnin omaakin aikaa.

Eri asia, jos suunnittelisitte matkaa vaikka New Yorkiin, se ei olisi ihan niin helppo kohde tuon ikäisen kanssa.
 
me ollaan otettu tietoinen riski kun otettiin kaksi suurta koiraa, et emme saa niitä mihinkään edes yhdeksi yöksi, eikä ole ketään joka niitä tulisi myöskään kotiin hoitamaan.
joten hammasta purren harmittelemme kun kaverit reissaa, meidän aika on sitten n.7vuoden päästä :xmas:

ja jos etelään lähdettäis, niin otettais lapsi mukaan :)
 
hmmmmmmmm
Okei, mielestäni on aika outoa kysellä täällä aiheesta, mutta tekeekö se vanhemmista heti huonoja "miks hankitte lapsia" - jos ne haluavat lähteä matkalle ilman lasta, edes sen yhden kerran? Perheenä matkustelu on varmasti kuitenkin melko eri asia kuin pariskuntana. Itselläni ei ole lapsia ja tuskin tuleekaan, koska meillä ei myöskään olisi lapsille oikeastaan ketään mahdollista hoitajaa, ja se nyt rajaa ja vähän turhan paljon mahdollisuuksia kaikenlaiseen.
 
yksinkertainen
Okei, mielestäni on aika outoa kysellä täällä aiheesta, mutta tekeekö se vanhemmista heti huonoja "miks hankitte lapsia" - jos ne haluavat lähteä matkalle ilman lasta, edes sen yhden kerran? Perheenä matkustelu on varmasti kuitenkin melko eri asia kuin pariskuntana. Itselläni ei ole lapsia ja tuskin tuleekaan, koska meillä ei myöskään olisi lapsille oikeastaan ketään mahdollista hoitajaa, ja se nyt rajaa ja vähän turhan paljon mahdollisuuksia kaikenlaiseen.
Seei te huonoa vanhempaa jos reissaa joskus ilman lasta, mutta se että etsitään netistä kenelle se lapsi annetaan viikoksi hoitoon kuin koira? :O
Jos on sukulaisia mummoja kummeja jotka ottaa lapsen hoitoon viikoksi ja vielä ollut ennenkin tämä aikuinen lapsen elämässä aktiivisesti niin ei muuta kuin hyvää lomaa.
Joten kyllä huomaa ettei sinulla ole omia lapsia.
 
"vieras"
No sun täytyy palkata joku hoitaja sitten lapselle, en minä kyllä tosin ainakaan ottaisi noin pitkäksi aikaa, tulee lapsen liian ikävä jo puolessa välissä, vaikka olisi tutullakin hoitajalla.
 
Seei te huonoa vanhempaa jos reissaa joskus ilman lasta, mutta se että etsitään netistä kenelle se lapsi annetaan viikoksi hoitoon kuin koira? :O
Jos on sukulaisia mummoja kummeja jotka ottaa lapsen hoitoon viikoksi ja vielä ollut ennenkin tämä aikuinen lapsen elämässä aktiivisesti niin ei muuta kuin hyvää lomaa.
Joten kyllä huomaa ettei sinulla ole omia lapsia.
Minulla ON omia lapsia ja mietin pitkälti samoin kuin nimimerkki hmmmmm eli kuinka joku voi katsoa asialliseksi tuomita toisen huonoksi vanhemmaksi vain siksi ettei tällä ole tukiverkkoja ja silti haluaa tai kokee tarpeelliseksi päästä puolisonsa kanssa kahdenkeskiselle lomalle.
Ap:n viestistä ei käy ilmi oikein muuta.
Ei esim sitä mikä on se syy, miksi elämäntilanteensa nykyään sellainen kuin on, miksi loma tarpeen, miksi tukiverkkoja ei ole jne.

Voin kuvitella useitakin skenaarioita, joissa tarkempi selvitys olisi keikauttanut palstakommentit toiseen suuntaan, mutta jostain syystä ap ei moisia katsonut tarpeelliseksi esittää vaan kysyi vain mistä voi hakea lapselle hoitopaikkaa viikoksi.

En kokenut että etsi netistä niinkään hoitajaa vaan pikemminkin ideoita siitä miten tilannettaan alkaisi purkamaan.
Vanhemmuudestaan, sen hyvyydestä tai huonoudesta, ei ideoiden kysely mielestäni kertonut yhtään mitään.
 

Yhteistyössä