Mihinköhän saisi lapsen viikoksi hoitoon kun lähdettäisiin miehen kanssa kaksin etelään?

  • Viestiketjun aloittaja kaksistaan
  • Ensimmäinen viesti
"hmmmmmm"
^Aivan Mummeliisa, kiva kun ymmärsit pointtini. Koska ikävä kyllä kaikille kun ei todellakaan ole niitä tukiverkkoja ja siihen että laittaisi lapsen viikoksi johonkin sen henkilön pitäisi olla vielä joku muu kuin "kai mä sitä voin hoitaa"-ihminen.

Ja hemmetti, kyllä sitä parisuhdettakin pitää hoitaa. On varmasti aivan eri asia rentoutua puolison kanssa kaksin viikko ulkomailla kuin mennä sinne perheenä. Puolison kanssa voi rentoutua, syödä hyvin, käydä ulkona ja tehdä vain niitä aikuisten juttuja - ja tärkeintä, viettää aikaa ihan kahden kesken, pariskuntana. Itse olen kasvanut lapsuuteni katsoen vanhempieni epäonnista avioliittoa, mitä ei hoidettu mitenkään. Omalle lapselleni en sitä soisi.
 
"mä"
[QUOTE="hmmmmmm";24215106]^Aivan Mummeliisa, kiva kun ymmärsit pointtini. Koska ikävä kyllä kaikille kun ei todellakaan ole niitä tukiverkkoja ja siihen että laittaisi lapsen viikoksi johonkin sen henkilön pitäisi olla vielä joku muu kuin "kai mä sitä voin hoitaa"-ihminen.

Ja hemmetti, kyllä sitä parisuhdettakin pitää hoitaa. On varmasti aivan eri asia rentoutua puolison kanssa kaksin viikko ulkomailla kuin mennä sinne perheenä. Puolison kanssa voi rentoutua, syödä hyvin, käydä ulkona ja tehdä vain niitä aikuisten juttuja - ja tärkeintä, viettää aikaa ihan kahden kesken, pariskuntana. Itse olen kasvanut lapsuuteni katsoen vanhempieni epäonnista avioliittoa, mitä ei hoidettu mitenkään. Omalle lapselleni en sitä soisi.[/QUOTE]


Tässä ole aivan samaa mieltä!!
Tähän "täydellisten vanhempien" kommentointiin tarvii todeta, että kas kummaa... miksi nykyään erotaan niin paljon ja helposti??? Siksi, että jotkut idiootit marttyyrit on keksiny, että lapsia ei voi hetkeksikään jättää hoitoon ja parisuhdetta ei saa vaalia!!! Meillä vaalitaan ja tehdään ja on tehty aiemminkin yhteisiä reissuja miehen kanssa, perheemme voi todella hyvin juuri sen takia, että emme elä vain lasten ehdoilla!!!
 
"mie"
[QUOTE="hmmmmmm";24215106]^Aivan Mummeliisa, kiva kun ymmärsit pointtini. Koska ikävä kyllä kaikille kun ei todellakaan ole niitä tukiverkkoja ja siihen että laittaisi lapsen viikoksi johonkin sen henkilön pitäisi olla vielä joku muu kuin "kai mä sitä voin hoitaa"-ihminen.

Ja hemmetti, kyllä sitä parisuhdettakin pitää hoitaa. On varmasti aivan eri asia rentoutua puolison kanssa kaksin viikko ulkomailla kuin mennä sinne perheenä. Puolison kanssa voi rentoutua, syödä hyvin, käydä ulkona ja tehdä vain niitä aikuisten juttuja - ja tärkeintä, viettää aikaa ihan kahden kesken, pariskuntana. Itse olen kasvanut lapsuuteni katsoen vanhempieni epäonnista avioliittoa, mitä ei hoidettu mitenkään. Omalle lapselleni en sitä soisi.[/QUOTE]

Minusta on jotenkin hauskaa toi "parisuhdettakin pitää hoitaa"...... Tarviiko siihen parisuhteen hoitamiseen tosiaan sitä viikon eteläloma tai lapsivapaata viikonloppua, pitää aina pistää ne lapset johonkin? Minusta paljon arvokkaampi taito on, että parisuhde tulee hoidetuksi siinä arjessakin. Joka päivä vähän, sitä ei korvaa edes se viikon eteläloma!
Ja tällä en tarkoita sitä, etteikö vanhempien pitäisi päästää välillä ilman lapsiakin johonkin. Tottakai se tekee hyvää silloin-tällöin! Mutta älkää nyt sitä parisuhteen hoitaamista ainoastaan näihin lomiin jättääkö..
 
ehdotus
En tiedä, mistä saisit lapsellesi hoitopaikkaa, mutta olisiko mitenkään tämmöinen kompromissi mahdollinen: pyydätte matkalle mukaan luotettavan hoitajan, jonka kanssa sovitte, miten paljon hän siellä sitten hoitaa lasta. Tai jos lähtisitte yhdessä ystäväperheen kanssa ja vuorotellen hoitaisitte parisuhteitanne / hoitaisitte kaikkia lapsia. Tiedän, ei ihan romanttinen loma, mutta parempi kuin ei mikään! =) Toivottavasti lomanne onnistuu.
Niin ja parisuhdetta me hoidetaan joskus pikalomilla (pari yötä kohteessa). Esim. Tallinnassa 5 tähden hotellit ei ole kalliita ja tunnelma on eri kuin kotona. Olisi ehkä helpompi löytää hoitaja pariksi yöksi kuin viikoksi. =)
 
"mie"
[QUOTE="mä";24215164]Tässä ole aivan samaa mieltä!!
Tähän "täydellisten vanhempien" kommentointiin tarvii todeta, että kas kummaa... miksi nykyään erotaan niin paljon ja helposti??? Siksi, että jotkut idiootit marttyyrit on keksiny, että lapsia ei voi hetkeksikään jättää hoitoon ja parisuhdetta ei saa vaalia!!! Meillä vaalitaan ja tehdään ja on tehty aiemminkin yhteisiä reissuja miehen kanssa, perheemme voi todella hyvin juuri sen takia, että emme elä vain lasten ehdoilla!!![/QUOTE]

Itse olen kyllä henkiökohtaisesti sitä mieltä, että nykyään erotaan enemmänkin juuri sen takia, että sitä parisuhdetta ei osata hoitaa ja vaalia siinä arjessa. Aina pitää saada lapset pois, jotta päästäisiin hoitamaan parisuhdetta :D Ja jos sitä "laatuaika" on sitten kerran kolmessa kuukaudessa, niin eihän se riitä......
 
oi
Siis jättääkö joku lapsen toivomisen sen takia, että ei ole sitten ketään joka sen ottaa hoitoon!! Mitä ihmettä!? Kyllä se lapsi tulee aina niille vanhemmille. Ei voida olettaa muuta. Noh, onneksi tuollaiset ihmiset tosiaan jättävät tekemättä...toivottavasti!!
 
neil
Miksei parisuhdetta voi vaalia silloin kun lapset paikalla? Mielestäni erotaan helposti juuri siksi kun aina parisuhteen vaalimiseen tarvitaan joku ulkomaan matka tai reissu. Ei osata vaalia suhdetta ihan arjessa!
 
justjoooooooo
Siis jättääkö joku lapsen toivomisen sen takia, että ei ole sitten ketään joka sen ottaa hoitoon!! Mitä ihmettä!? Kyllä se lapsi tulee aina niille vanhemmille. Ei voida olettaa muuta. Noh, onneksi tuollaiset ihmiset tosiaan jättävät tekemättä...toivottavasti!!
Onko ihmekään?? Jos lapselle ei ole mitään paikkaa edes hetkittäiseen hoitoon, ei olisi mahdollista esim. työskennellä kaikissa ammateissa (esim. yrittäjä, vuorotyöläiset) tai harrastaa mitään. Ne lapset kun eivät ole kaikille se elämän ainoa tarkoitus vaan perheen lisäksi toivotaan hyvää työuraa tai esim. tärkeän harrastuksen ylläpitämistä.
 
itse
voisin hyvinkin jättää viikoksi tutuille ja rakkaille isovanhemmille tuon meidän 3,5v lapsen enkä edes kokisi olevani huono vanhempi, mutta jos ei ole oikeasti ketää lapselle tuttua ja turvallista, niin jäisin kotiin tai ottaisin lapsen mukaan.
 
sossu auttaa
Sossu hankkii teille lapsenhoitajan :) Ei muuta kuin sinne sanomaan että ei asu sukua paikkakunnalla ja ei ole ketään hoitajaa niin sossu on velvollinen hankkimaan en nyt muista mihin lakiin vedoten teille lapsenhoitajan jotta voitte olla max 2viikkoakin yhtäjaksoisesti etelänlomalla. Ei kai kukaan muuten jaksa perhettään pyörittää jos ei kerta vuodessa sitä lomaa saa. Ihmettelen kuinka teille ei kukaan ole sitä kertonut ja ette ole ennen hakeneet, nyt on mennyt monta hyvää lomaa hukkaan.
Tokihan kaikki nyt tajuaa sen ettei yhtenä päivänä tai viikonloppuna pysty parisuhdettaan hoitamaan ja päätään nollaamaan perhe arjesta. Että kyllä siihen viikkoja tarvitaan :) Ei muta kuin rohkeasti soittoa sossuun.
 

Yhteistyössä