Mihin voi tehdä ilmoituksen heitteille jätetystä koirasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mun kaveripariskunnalla on vaativa rotukoira ja ne pitää suurimman osan ajasta kotona häkissä :( Auton kuljetukseen tarkoitetussa häkissä!

Välillä eivät käytä ajallaan ulkona ja koira joutuu tekemään tarpeensa häkkiin ;(

Voiko tehdä nimettömänä ilmoituksen? En haluaisi välien katkeavan, mutta en myöskään haluaisi että koira kärsii enää yhtää kauempaa tällaisesta tilanteesta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai jos tiedät kasvattajan, ilmoita hänelle.

Peesi, mutta kasvattaja ei voi tehdä torumista kummempaa. Soita eläinsuojeluyhdistykseen, käyvät tsekkaamassa ja puhuttelemassa. Tosin eiväthän he tilannetta seuraa, mutta jos sillä säikähtäisivät ja alkaisivat kohdella koiraansa paremmin.

Voi myös itse vihjaista, että jos ei koiralle ole aikaa, niin ei ole väärin antaa ihmiselle, jolla aikaa on ja halua hoitaa koiraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Kunnan ELL tai sitten Kennelliiton kennelneuvoja on kai viime kädessä se kuka voi jopa hakea koiran pois!

Tuossa tilanteessa eläimen kohtelu on helppo salata. Ei ne tule koiraa sieltä pois saamaan, se on varma. Ja sen tiedän, että vaikka olis millainen loukko kennelneuvoja ei voi tehdä mitään, eläinsuojeluviranomainen on ainoa joka voi, poliisin kanssa.

http://www.sey.fi/elainsuojelu/seyn_elainsuojeluvalvojat/etsi_lahin_valvoja Etsi lähin valvoja ja tee ilmoitus. Hyvä jos saisit ilmoituksen nopeasti tehtyä niin tilanteeseen reagoitaisiin, koira traumatisoituu herkästi tuollaisesta.

Onko sun asia? Ehkä heillä on syynsä....

Juu syyt on, vaimolla masennus taitaa alkaa uudestaan ja mies ei muuten vain jaksa. Ja jos tekee pissat tai kakat häkkiin niin saa koira olla niin kauan eritteineen häkissä, että mies tulee töistä ja siivoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu syyt on, vaimolla masennus taitaa alkaa uudestaan ja mies ei muuten vain jaksa. Ja jos tekee pissat tai kakat häkkiin niin saa koira olla niin kauan eritteineen häkissä, että mies tulee töistä ja siivoaa.

Ihan hyvät "syyt"! Voi vittu että ärsyttää, että tollasille edes koiraa annetaan. TODELLA käy sääliksi sitä koiraa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Yritä ehdottaa, että koiralle voisi etsiä uuden kodin tai muuta... Mielenterveysongelmat kun on niin usein just koirien heitteillejätön ja rääkkäyksen takana. Pitäis saada koira pois, jos ei jakseta enää hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
No mä vähän karsastan näitä "kaveri on kertonu" muttei ite ole nähny juttuja..Mut siis toki on hyvä että asia tarkistetaan..

Sen olen nähnyt, että kun kylässä käy niin koira on aina häkissä.Välillä pyörii ympyrää kun jahtaa omaa häntäänsä, ei kai normaalia?

Kyseessä vielä rottwailer (toivottavasti kirjoitin oikein).

No kuulostaa aika kurjalta :( Eivät suostuisi itse luopumaan koirasta jos kautta rantain kyselisit? Ja tosta häkistä sen verran, että meidän koira viettää yönsä häkissä, enkä pidä sitä mietnkään eläinrääkkäyksenä. On pehmoinen peti ja häkissä ollessaan vaan nukkuu. JOs on vapaana koko asunnossa tai edes yhdessä huoneessa yöt, niin pissaa ja kakkaa lattialle. Ei auta vaikka kuinka myöhään käytät illalla ulkona ja aamulla heti aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja voi harmi:
No kuulostaa aika kurjalta :( Eivät suostuisi itse luopumaan koirasta jos kautta rantain kyselisit? Ja tosta häkistä sen verran, että meidän koira viettää yönsä häkissä, enkä pidä sitä mietnkään eläinrääkkäyksenä. On pehmoinen peti ja häkissä ollessaan vaan nukkuu. JOs on vapaana koko asunnossa tai edes yhdessä huoneessa yöt, niin pissaa ja kakkaa lattialle. Ei auta vaikka kuinka myöhään käytät illalla ulkona ja aamulla heti aikaisin.

Myös tämä on eläinsuojelusäädösten vastaista. Koiraa ei saa säännöllisesti pitää niin pienessä häkissä. Tiedän, että just käytöshäiriöisiä ja pahasti eroahdistuskoiria pidetään häkissä, jotta koira yleensä voidaan pitää, mutta pitäisi kyllä löytää toinen ratkaisu. Kyllä koiran pitää pystyä kävelemään ja oikomaan jäseniään vähän yölläkin...

Yhteistyössä