Mihin voi myydä tyhjän kaasupullon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja romut pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

romut pois

Vieras
Siis ostaako esim. AGA sen takaisin? Mulle joskus 10 v sitten sanottiin huoltiksella näin, mutta mikä on nykytilanne? Huoltikset ei ainakaan niitä ota vastaan järkihinnoilla. Tietääkö joku paljonko se maksaa tyhjästä 5 kg teräspullosta?

Laita nettikirppilselle. Luulen et ostajia pilvinpimein. Me ainakin etsittiin ja viimein löydettiin. Oisko hinta 15€?
Esimerkiksi täällä 5kg teräspullo kaasuineen maksaa 65€ ja vaihto 13,90€ joten pelkän pullon hinnaksi voidaan laskea vähän reilut 50€. Järkevä pyyntihinta kirppiksellä voisi olla 25-30€.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28612602:
Esimerkiksi täällä 5kg teräspullo kaasuineen maksaa 65€ ja vaihto 13,90€ joten pelkän pullon hinnaksi voidaan laskea vähän reilut 50€. Järkevä pyyntihinta kirppiksellä voisi olla 25-30€.

Juu, no vähän yritin jo googletella ja löysinkin tuon puuilon. Mutta toi on aika pilkkahinta toi 25 euroa. Koska ainakin vajaa kymmenen vuotta sitten mulle luvattiin ABC:ltä, että tuolloin kaasupullosta saa täyden hinnan takaisin, kun palauttaa sen suoraan kaasun "tuottajalle". Nykytilannetta kartoitan... Olen maksanut kuorista noin 50 euroa. Ja en lähde sitä myymään nettikirpparilla pilkkahinnalla.

Juu, no vähän yritin jo googletella ja löysinkin tuon puuilon. Mutta toi on aika pilkkahinta toi 25 euroa. Koska ainakin vajaa kymmenen vuotta sitten mulle luvattiin ABC:ltä, että tuolloin kaasupullosta saa täyden hinnan takaisin, kun palauttaa sen suoraan kaasun "tuottajalle". Nykytilannetta kartoitan... Olen maksanut kuorista noin 50 euroa. Ja en lähde sitä myymään nettikirpparilla pilkkahinnalla.
On vähän siitäkin kiinni kuinka kovasti haluaa pullosta eroon. Jos se on ylimääräisenä nurkissa tilaa viemässä niin haluaisin päästä siitä mahdollisimman nopeasti eroon ja se onnistuu parhaiten asettamalla hinta riittävän houkuttelevaksi. Itseäni ei muutenkaan oikein nappaa tuon hintaluokan tavaroiden myymiseen tuhlata aikaa ja vaivaa puristaakseni ne viimeisetkin eurot siitä vaan yritän päästä tavarasta eroon nopeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28612753:
On vähän siitäkin kiinni kuinka kovasti haluaa pullosta eroon. Jos se on ylimääräisenä nurkissa tilaa viemässä niin haluaisin päästä siitä mahdollisimman nopeasti eroon ja se onnistuu parhaiten asettamalla hinta riittävän houkuttelevaksi. Itseäni ei muutenkaan oikein nappaa tuon hintaluokan tavaroiden myymiseen tuhlata aikaa ja vaivaa puristaakseni ne viimeisetkin eurot siitä vaan yritän päästä tavarasta eroon nopeasti.

Juu, no meillä on ollut se pullo tuolla puolivajaassa varastossa jo viisi vuotta, joten ei mikään pakottava tarve päästä siitä eroon ;)

Sanoisin että max. 30e. Tuskin saat sitäkään.

Teräskaasupullon 5kg sai kuorineen viime kesänä hintaan 70e ja tässä kaasu siis mukana.
Moni vaihtaa jo komposiittiin, niin tuo 30e on jo todella realistinen arvio.

Teräspullon arvo on ihan sama onko se 5kg vai 11kg, ne voi vaihtaa päittäin liikkeissä samaan hintaan.

[QUOTE="vieras";28613418]Moni vaihtaa jo komposiittiin, niin tuo 30e on jo todella realistinen arvio.[/QUOTE]
Juuri näin. Vaikka tuon teräspullon teoreettinen arvo on noin 50€ niin harva sellaista haluaa halvallakaan sillä komposiittipullo on niin paljon parempi että monet ovat valmiita maksamaan siitä enemmän.
Taisin tänään juuri nähdä tv:ssä mainoksen jossa luvattiin 20€ hyvitys 5kg teräspullosta kun sen vaihtaa komposiittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28613445:
Juuri näin. Vaikka tuon teräspullon teoreettinen arvo on noin 50€ niin harva sellaista haluaa halvallakaan sillä komposiittipullo on niin paljon parempi että monet ovat valmiita maksamaan siitä enemmän.
Taisin tänään juuri nähdä tv:ssä mainoksen jossa luvattiin 20€ hyvitys 5kg teräspullosta kun sen vaihtaa komposiittiin.

Viime kesänä kysyin vaihtoa 10 kilon pullolle teräksestä komposiittiin. Tarjosivat 30 euroa teräspullosta. Juu, ei kiitos. Ostan mieluummin erikseen joskus sitten komposiittipullon ja jätän teräspullon varapulloksi.

[QUOTE="vieras";28613418]Sanoisin että max. 30e. Tuskin saat sitäkään.

Teräskaasupullon 5kg sai kuorineen viime kesänä hintaan 70e ja tässä kaasu siis mukana.
Moni vaihtaa jo komposiittiin, niin tuo 30e on jo todella realistinen arvio.

Teräspullon arvo on ihan sama onko se 5kg vai 11kg, ne voi vaihtaa päittäin liikkeissä samaan hintaan.[/QUOTE]

Niin mutta en nyt kysellytkään että missä kirpparilla voin sen mennä myymään ja millänhinnalla.

KYSYIN, TIETÄÄKÖ JOKU OTTAAKO AGA TAI JOKU MUU TAHO NOITA PULLOJA VASTAAN JA JOS OTTAA NIIN MILLÄ HINNALLA.

En ole lähdössä myymään sitä pilkkahinnalla nettikirpparilla. Ja minulle on ihan sama haluaako joku teräspullon vai komposiittipullon. Meilläkin on yksi komposiittipullo ja kaksi teräspulloa.

Niin mutta en nyt kysellytkään että missä kirpparilla voin sen mennä myymään ja millänhinnalla.

KYSYIN, TIETÄÄKÖ JOKU OTTAAKO AGA TAI JOKU MUU TAHO NOITA PULLOJA VASTAAN JA JOS OTTAA NIIN MILLÄ HINNALLA.

En ole lähdössä myymään sitä pilkkahinnalla nettikirpparilla. Ja minulle on ihan sama haluaako joku teräspullon vai komposiittipullon. Meilläkin on yksi komposiittipullo ja kaksi teräspulloa.

Eipä nuo kovin haluttua tavaraa ole. Itse olisin tyytyväinen, jos saisin muutaman kympin.

Varma tieto on, ettei ota vastaan, eikä mikään taho maksa sulle pullon täyttä hintaa, mutta ainakaan Aga ei edes huoli pulloa.

Eikai siitä AGA täyttä hintaa maksa. Jos maksaisi niin ei muuta kuin nettikirppareilta ostamaan pullonkuoria 20-30 eurolla ja myymään AGA:lle 50 eurolla. Hyvä bisnes!

Ei taida AGA lunastaa pulloja yksityisiltä, vaan pitää olla joku huoltoasemayrittäjä. Ja vaikka lunastaisikin, niin on jo typerää kuvitella että ne maksaisivat muka enemmän mitä nettikirppareilla saa... kukapa sitä nettikirpparilla muuten myisi. Järki käteen!!

[QUOTE="Ante";29813228]Minä takia komposiitti pullon täyttöhinta on kalliimpi esim. Puuilossa 11 kg teräspullo 19.90 , 10 kg komposiitti 24.90 , en pirulauta ymmärrä[/QUOTE]

Komposiittipullojen huolto on kalliimpaa ja niiden käyttöikä on 10v. Teräspullon käyttöikä on 15v.
Itse vaihdoin 6kg komposiitin 11kg teräkseen juurikin tuon täyttöhinnan takia. Enemmän kaasuakäyttävänä tulee huomattavasti halvemmaksi ja itse näen tuon komposiitin ainoaki hyödyksi helpon kaasun määrän tarkistuksen. Teräs pullon tarkistan vaa-alla paljonko on kaasua tähteellä.

Öljyalan keskusliitto perustelee myös seuraavasti:

Väärinkäytösten vaara

Takaisinostomenettely houkuttelisi väärinkäytöksiin, joita nykyjärjestelmä ei mahdollista. Mikäli yksittäisiä pulloja lunastettaisiin myyntipisteissä takaisin pystymättä tarkastamaan pullon todellista
kuntoa tai pullon omistusoikeutta, olisivat mahdollisuudet väärinkäytöksiin ilmeiset:
Rikkinäisten pullojen myyminen kauppiaalle, joka ei luotettavasti pysty toteamaan pullon kuntoa,
olisi kannattavaa.
Nestekaasupulloja säilytetään viranomaismääräyksistä johtuen turvallisuussyistä ulkotiloissa. Jälleenmyyntipisteissä on kauppa- tai huoltoasemarakennuksesta erillinen kevytrakenteinen säilytyskaappi, jonka tulee olla tehokkaasti ilmastoitu. Pullojen anastamista säilytyskaapeista ei ole ma hdollista täysin estää. Käyttökohteissa, mm. kesämökeillä, pulloja säilytetään usein rakennusten u lkopuolella avonaisissa tiloissa. Mikäli pulloja lunastettaisiin takaisin alkuperäiseen luovutushintaan,
on luultavaa, että pullojen anastamiset yleistyisivät nykyisestä merkittäväs

... ja minä myisin, mutta unohdit laittaa yhteystietosi ja paikkakunnan missä tarvetta olisi. Minulla on kaksi ylimääräistä tyhjää komposiittipulloa pääkaupunkiseudulla, se isompi ja se pienempi. Gigantin hinta on 89 euroa molemmille koosta riippumatta. Laitetaan vaikka 50 euroa/kpl hinnaksi. Tekstiviestiä numeroon nollaviisnolla viisnollaykskasikasiviisnolla, kiitos. Ja juu, ne on kaseja, ei kakkosia. Muutkin saavat ottaa yhteyttä jos tarvetta on mutta kovin kauaa näiden kanssa en jaksa alkaa peuhata joten ei varmaan ensi kuuhun (kesäkuu 2015) asti kannata odottaa.

Itse asiassa noita pulloja on kaikkiaan kolme - kaksi isoa ja yksi pieni - ja voin myydä niistä mitkä tahansa kaksi. Yksi jää omalle terassille.

... ja minä myisin, mutta unohdit laittaa yhteystietosi ja paikkakunnan missä tarvetta olisi. Minulla on kaksi ylimääräistä tyhjää komposiittipulloa pääkaupunkiseudulla, se isompi ja se pienempi. Gigantin hinta on 89 euroa molemmille koosta riippumatta. Laitetaan vaikka 50 euroa/kpl hinnaksi. Tekstiviestiä numeroon nollaviisnolla viisnollaykskasikasiviisnolla, kiitos. Ja juu, ne on kaseja, ei kakkosia. Muutkin saavat ottaa yhteyttä jos tarvetta on mutta kovin kauaa näiden kanssa en jaksa alkaa peuhata joten ei varmaan ensi kuuhun (kesäkuu 2015) asti kannata odottaa.

Itse asiassa noita pulloja on kaikkiaan kolme - kaksi isoa ja yksi pieni - ja voin myydä niistä mitkä tahansa kaksi. Yksi jää omalle terassille.

Oisko 11kg kaasupulloa myynnissä?
Kirkkonummen / Salon suunnalla tarve??

Mitä IHMEEN "leimaa" ei nestekaasupulloista tartte käyttäjän maksaa mitään leimoja,en ole ikinä kuullukkaan... hyvin on kelvannu kaikki pullot vaihtopisteisiin eikä ole kukaan katellu mitään leimoja tms.
Hitsaus ym pulloissa jotka on omia on koeponnistus asiakkaan itse maksettava,en kyllä ymmärrä miten voi olla mahdollista että pelkkä teräskuori voi maksaa 50-100e!! siinäpä on aikamoinen kate kun asiakkaalle myydään.

Yhteistyössä