Mihin ulkomaille kannattais ekakertalaisen mennä?

20-22 olis oikein hyvä,mutta max. 24

Niin ja paljonko noi matkat maksais egyptiin esim. ja kandeisko mennä ryhmämatkalla,kun ei osata sillai kympisti enkkua tai sit se enkku olis kyl mun varassa,kun ukko ei osaa:cool:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Kun et ole lentänyt ennemmin niin ryhmän mukana tietenkin. Mitä sinä teet jos jatkolento on jo mennyt kun teidän lento on myöhässä? Tai mitä sinä teet jos lento jolla olette tulossa takasin, onkin peruttu?
 
Espanja tai Portugali,keväällä/alkukesästä ei pitäisi olla vielä liian kuuma :D ainakin mun äiti,joka ei osaa puhua englantia juuri ollenkaan ( ymmärtää enemmän ),on käynyt ko maissa ja selvinnyt ihan yksin.Ensikertalaisena ehkä kannattaa mennä matkanjärjestäjän matkalle,jolloin on bussikuljetus lentokentältä hotellille,hotellilta kentälle ja oppaan palvelut suomen kielellä saatavilla tarvittaessa..
 
  • Tykkää
Reactions: Pippuriina*
"reissaaja"
Suosittelen Aurinkomatkojen/Finnmatkojen/Tjäreborgin valmismatkaa ja siihen vielä opastettuja retkiä päälle, niin saat ensimmäisestä matkastasi mahdollisimman paljon irti. Ja pärjää hyvin ilman kielitaitoakin. Matkakohteeksi Kreikka, Malta, Espanja, Portugali tai niiden saaret (Kanaria, Madeira). Turkisssa en ole käynyt, mutta sekin voi olla kiva kun on kunnon matkanjärjestäjä. Egyptissä on niin erinlainen bakteerikanta kuin Suomessa, että ensikertalainen ainakin saa takuuvarmasti vatsataudin. Bulgaria on mielestäni jotenkin aika tylsä.. Kaikki Euroopan isot kaupungit ovat myös kivoja, mutta niihin taitaa olla pääasiassa omatoimimatkoja. Pärjäisitte varmasti, mutta pitkälle järjestetystä ja opastetusta tulee varmasti mukavin ensikokemus! Me ollaan reissattu kahdestaan vaikka missä ja miten (ja vaikka kuinka edullisesti), mutta nyt kun on lapsi niin tykätään taas erilaisesta, helposta lomasta :)
 
"reissaaja"
[QUOTE="Vieras";25899341]Sitten ei vielä kannata hirveästi stressata tai suunnitella. Me yleensä päätetään pari kuukautta ennen reissua mihin mennään. Ensi kesän matka varmaan varataan toukokuussa. Viime vuonna lähdettiin heinäkuun alussa ja lennot tilattiin juhannuksena :)[/QUOTE]

Minä taas nautin myös suunnittelusta ja siitä, että on jotain odotettavaa, joten reissu on tiedossa aina melkein vuotta ennen h-hetkeä :)
 
"vieras"
No mutta kyllähän matkakuumetta pitää nostattaa! Nyt kannattaa kartoittaa sitä, haluaako kaupunkiloman (nähtävyyksiä, shoppailua, ilmapiirin henkäilyä), rantaloman (biitsillä makoilua, uimista) vai seikkailuloman (kokemuksia, vaelluksia yms). Onko lapset lähdössä mukaan? Näiden perusteella sitten valita.

Mun ykkössuositus ekaksi kaupunkilomaksi on Lontoo. Se on mahtava kaupunki, suuri mutta brittien tapaan todella selkeä, hyvät opasteet. Lyhyt lentomatka sinne. Kevätkesä tai syyskesä parhaat ajat, tosin ei elokuu. Huonollakin englannilla pärjää loistavasti.

Rantaloma ekakertalaiselle ehkä Välimeren alue, Kreikka, Turkki. Bulgariassa on hirveästi huijaamista ja ryöstöjä, Egyptissä mahataudin riski ja ajoittain levotonta. Seikkailulomalle suosittelen Vietnamia tai Kambodzaa, mutta ehkä ekalle lomalle en näihinkään lähtis. :)
 
"Vieras"
Jos kaupunkilomasta tykkää, niin Praha on tosi kaunis ja oli ainakin silloin, kun me siellä käytiin, niin tosi edullinen. En tiedä, että onko kuinka paljon muuttunut hintataso. Mieheni kävi Budapestissä työmatkalla ja sanoi senkin olevan tosi kaunis paikka, jonne haluaisi palata ja rauhassa katsella nähtävyyksiä.
 
"vieras"
Lontooseen voi mennä omatoimisestikin helposti, varaa vaan ennakkoon lennot (esim. ryanair, riippuu vähän missäpäin itse asutte), hotellit netistä ja lentokenttäkuljetuksenkin voi varata netistä. Tulee tosi edulliseksi, lennot alle satasen/nuppi, hotellit 50-80/yö + lentokenttäkuljetukset.
 
Todellinen reissaaja
[QUOTE="reissaaja";25899409]Minä taas nautin myös suunnittelusta ja siitä, että on jotain odotettavaa, joten reissu on tiedossa aina melkein vuotta ennen h-hetkeä :)[/QUOTE]

Itse en jaksa suunnitella noin pitkää aikaa, vaan matkapäätös paria kuukautta aikaisemmin ja siinä ehtii hyvin ennakkotutustumaan. New Yorkin reissusta päätettiin kuukausi ennen lähtöaikaa ja hyvin ehti tekemään suunitelmat.
 
"reissaaja"
Itse en jaksa suunnitella noin pitkää aikaa, vaan matkapäätös paria kuukautta aikaisemmin ja siinä ehtii hyvin ennakkotutustumaan. New Yorkin reissusta päätettiin kuukausi ennen lähtöaikaa ja hyvin ehti tekemään suunitelmat.
No ehtii, ehtii, ei siitä olekaan kysymys, vaan toiset nauttivat myös siitä ajatuksesta, että reissu siellä tulevaisuudessa odottaa :) Mekin olemme juuri New Yorkissa olleet muutaman viikon suunnittelulla, kun Saksan moottoripyöräreissu peruuntui laivayhtiön omistaja- ja aikataulumuutosten vuoksi! Ja ihan jopa muutamaa päivää enemmin ollaan äkkilähtöjä otettu ja suunnitella on ehtinyt ja reissut hyvin menneet, mutta silti odotuksesta myös nautin ;)
 

Yhteistyössä