MIHIN teidän mielestä sossut saa myöntää avustuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaa mulle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaa mulle

Vieras
Kamalaa luettavaa nuo ihmisten mielipiteet tuossa ketjussa, jossa kaksosia odottava perhe saa sossulta avustusta rattaisiin. Siis se ihmisten yleinen mielipide, että sossula EI saa tukea lapsiperheitä. Miten toiset perheenäidit voi ajatella noin? Että jos toinen lapsiperhe on pulassa, ei sitä saa sossula auttaa? Eihän se ole keltään itseltä pois.

Totta, että verorahoilla välillisesti rahoitetaan näitä asioita, mutta siksi Suomi onkin HYVINVOINTIVALTIO, kenenkään ei tarvitse kerjätä lapsien kanssa rahaa kadunkulmassa, kun on korkea verotus ja hyvät sosiaaliedut.

Onko teidän mielestä parempi, että kaikki sossulan määrärahat menee juoppojen ja narkkareiden hyysäämiseen??? Nuo ihmisretaleet ovat kuitenkin itse tilansa tahallaan aiheuttaneet ja valinneet.

Uskomatonta sakkia. :(

Mun mielestä sossussa asiointi, pitäis edellyttää suunnitelmaa. Siis että kuinka tästä vaikeasta elämäntilanteesta eteenpäin. Ja sen suunnitelman etenemisen mukaan sais rahaa, jos ei aiokaan kohentaa omaa tilaansa, vaan jää perse homessa kotiin makaamaan, ei sais mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mun mielestä sossussa asiointi, pitäis edellyttää suunnitelmaa. Siis että kuinka tästä vaikeasta elämäntilanteesta eteenpäin. Ja sen suunnitelman etenemisen mukaan sais rahaa, jos ei aiokaan kohentaa omaa tilaansa, vaan jää perse homessa kotiin makaamaan, ei sais mitään.

Ja samaa pitäis vaatia niiltä rapajuopoilta kans! Hyvä idea! =)

sellaisia kustannuksia joita perhe ei pysty itse maksamaan ja jotka ovat välttämättömiä perheen elämisen kannalta..
näitä ovat: maksusitoumukset ruokaan ( jos puoliso menettää työnsä ym) mutta ei joka kk...
avustukset vähävaraisille lasten tarvikkeisiin (jos on vahinko käynyt)
satunnaiset avustukset hädän hetkellä.

näihin ei:
-alkoholistien elättäminen
-narkkareiden elättäminen
-uusien vaunujen ja tarvikkeiden ostamiseen myönnetyt rahat
-huonekalujen ostamiseen uutena
-lomamatkoihin
-harrastuksiin
-työtävieroksuvien ihmisten täydellinen elättäminen

Alkuperäinen kirjoittaja kaamea-akka:
sellaisia kustannuksia joita perhe ei pysty itse maksamaan ja jotka ovat välttämättömiä perheen elämisen kannalta..
näitä ovat: maksusitoumukset ruokaan ( jos puoliso menettää työnsä ym) mutta ei joka kk...

näihin ei:
-lomamatkoihin
-harrastuksiin

Miksei saa ostaa uutena, jos se niiden raha sattuu riittämään? Me saatiin vaunuihin avustusta 200? aikoinaan ja kyllä sillä uudet saatiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa mulle:
Kamalaa luettavaa nuo ihmisten mielipiteet tuossa ketjussa, jossa kaksosia odottava perhe saa sossulta avustusta rattaisiin. Siis se ihmisten yleinen mielipide, että sossula EI saa tukea lapsiperheitä. Miten toiset perheenäidit voi ajatella noin? Että jos toinen lapsiperhe on pulassa, ei sitä saa sossula auttaa? Eihän se ole keltään itseltä pois.

Totta, että verorahoilla välillisesti rahoitetaan näitä asioita, mutta siksi Suomi onkin HYVINVOINTIVALTIO, kenenkään ei tarvitse kerjätä lapsien kanssa rahaa kadunkulmassa, kun on korkea verotus ja hyvät sosiaaliedut.

Onko teidän mielestä parempi, että kaikki sossulan määrärahat menee juoppojen ja narkkareiden hyysäämiseen??? Nuo ihmisretaleet ovat kuitenkin itse tilansa tahallaan aiheuttaneet ja valinneet.

Samaa mieltä kanssasi. Mäkään en voi tajuta että miksi juopot saa täälläkin sossusta rahaa kun ite ovat kuitenkin tilansa aiheuttaneet, ei ymmärrä.

Siinä olen kyllä kans samoilla linjoilla kaamea-akan kanssa, että jos ostetaan vauvan/lastentarvikkeita yhteiskunnan varoilla, pitäisi käytetytkin kelvata. Monet ihan hyvätuloisetkin hankkivat tarvikkeet käytettynä, niitä saa nykyään ihan uuden veroisia edullisesti ja se on ekologistakin: miksi täyttää maailma uusilla tavaroilla, kun käyttökelpoisia on jo olemassa?

juu ei oo keltään pois ei.... mun mielestä se on pois myös multa ja mun lapsilta! se et jotkut hakee koko elantonsa ja telkkarit sun muut sossusta on todellakin veroilla maksettu ja ne rahat yhteiskunta vois käyttää vaikka kouluun, päivähoitoon, vanhustenhoitoon, terveydenhoitoon.

mohin sitten sossu SAA myöntää rahaa on mun mielestä vain tilapäinen apu kun on elämänkriisi. esim. monilapsisesta perheestä työssäkäyvä isä tai äiti sairastuu pysyvästi tai kuolee... yms...

juopoille ja narkkareille ei tarvi mun puolestani antaa latiakaan ja muutenki ihmiset vois vähäsen iteki tehä jotain elantonsa eteen.

Mun mielestä sossu olis voinu myöntää rahat mun lasten silmälaseihin kun kerran kävin töissä mutta palkka oli niin pieni että sillä ei silmälaseja ostella.Ei myöntäny,lapset on sitte ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa mulle:

Samaa mieltä kanssasi. Mäkään en voi tajuta että miksi juopot saa täälläkin sossusta rahaa kun ite ovat kuitenkin tilansa aiheuttaneet, ei ymmärrä.

Itse nämä persaukiset pirttiviljelijätkin ovat kuluja aiheuttavan pentulaumansa aikaansaaneet.

Mä ymmärrän, että sossu tukee vauvantarvikkeiden hankinnassa jos taloudellinen tilanne on huono. Vauva kun ei ilman tarvikkeitaan pärjää. Ymmärrän tottakai myös sen, että sossu avustaa asumiskustannuksissa, antaa ruokakuponkeja, auttaa terveydenhuoltomenoissa yms välttämättömyyksissä.

Mutta sitä en ymmärrä, että sossusta haetaan rahat lomamatkoihin, harrastuksiin jne. Ilmaisia virkistäytymis- ja harrastusmahdollisuuksiakin kun on, ja ilmankin selviää...Sitäkään en tajua, miksi sossu maksaa viikottaisen saunamaksun taloyhtiön saunassa, kun joka kodissa (paitsi Kangasajuruohon :D ) kuitenkin on suihku eli pesulle pääsee. Se, että sossu kustantaa myös sitä pientä extrakivaa elämään, laiskistaa ihmisiä. Toisaalta, jos ihminen on vaikkapa pysyvästi sairas ja siksi työkyvytön, niin kyllä hänkin ansaitsee aika ajoin sen saunansa tai jotain muuta kivaa....mutta tilapäisesti talousvaikeuksissa oleva perhe (tyyliin 5 kk on tiukkaa kun mies on työtön mutta sitten kohenee) voi taatusti olla ne muutamat kuukaudet lomailematta ja harrastamatta mitään kovin kallista.

Suurperheille, joissa vanhemmat on työttömiä ja silti niitä kersoja vaan pukataan maailmaan kerran vuodessa, pitäisi pistää rahahanat kiinni.
Ei pidä tehdä lapsia yli varojensa, että muut joutuvat ne sitten elättämään.

Mun mielestä sossun ei pitäisi antaa muuta kuin korvamerkittyä rahaa, eikös siellä jotain ruokakuponkeja olekin käytössä? Jos joku narkkari saa rahaa rahana, niin saletisti menee katukaupassa eteenpäin. No, en kyllä itseasiassa edes tiedä, saako sieltä rahaa rahana.

Johtuu siitä että sosiaalipalveluita käytetään niin paljon häikäilemättömästi hyväksi ja väärin.

Suomessa asuu mielettömästi perheitä jotka ilmoittautuvat yhden vanhemman perheiksija rahastavat vaikka saman katon alla asuu kaksi aikuista.
Eiköhän kaikki hyväksy että OIKEAAN tarpeeseen annetaan apua. Käteinen kyllä mieluummin voisi muuttua maksusitoumuksiksi eri liikkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mun mielestä sossun ei pitäisi antaa muuta kuin korvamerkittyä rahaa, eikös siellä jotain ruokakuponkeja olekin käytössä? Jos joku narkkari saa rahaa rahana, niin saletisti menee katukaupassa eteenpäin. No, en kyllä itseasiassa edes tiedä, saako sieltä rahaa rahana.

Sieltä saa rahaa tilille. Tai ainakin me saatiin silloin vuonna 2003 parin kuukauden ajan.

Ruokakupongit on nöyryyttäviä mutta jonkinmoinen tili kauppaan ettei kaikille käy selväksi jonossa kuka on sossu asiakas. Ja tietenkään alkoholia, röökiä ... ei saisi ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:

näihin ei:
-lomamatkoihin
-harrastuksiin

Miksei saa ostaa uutena, jos se niiden raha sattuu riittämään? Me saatiin vaunuihin avustusta 200? aikoinaan ja kyllä sillä uudet saatiin...

siis joo, muotoilin väärin: toki saa uutena ostaa jos rahat siihen riittävät, mutta se että vaaditaan upouusia emmaljungan tai brion vaunuja, stokken pinnasänkyä etc. ei niihin pitäisi rahaa saada..

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
Ruokakupongit on nöyryyttäviä mutta jonkinmoinen tili kauppaan ettei kaikille käy selväksi jonossa kuka on sossu asiakas. Ja tietenkään alkoholia, röökiä ... ei saisi ostaa.

maksusitoumuksella ei pysty ostamaan alkoholia tai tupakkaa..
ainakaan silloin kun itse kaupankassalla istuin...

Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Miksei kaikille saa käydä selväksi että yhteiskunnan rahoilla tässä ruokaa ostetaan, kiitos vaan kassajonon veronmaksajille...

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:

näihin ei:
-lomamatkoihin
-harrastuksiin

siis joo, muotoilin väärin: toki saa uutena ostaa jos rahat siihen riittävät, mutta se että vaaditaan upouusia emmaljungan tai brion vaunuja, stokken pinnasänkyä etc. ei niihin pitäisi rahaa saada..

saahan sitä vaatia, tuommoisiin ei taatusti sieltä rahaa saa. mut tää on tätä, joilla raha-asiat ja elämä on mallillaan ei halua apua muille, mun ystävä oli saanut haukut siitä että on saanut lapsettomuushoitoihin kelakorvausta.. kun ei hekään ole lapseen ylimääräistä saanut kelalta niin ei kukaan muukaan.

Yhteistyössä