Mihin tätini rahat oikein uppoavat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arf

Vieras
Tätini on valittanut pitkään rahaongelmista. Hänen poikansa myös kertoo minulle miten äidillä ei ole ollut siihen tai tuohon rahaa. Tädin tili saattaa olla ihan tyhjä muutama päivä ennen palkanmaksupäivää. Ymmärrän, että hänellä on jokseenkin suuret menot, mutta satuin juuri näkemään puolivahingossa hänen verotietonsa (lojuivat tietokonepöydällä ihan avoimesti) ja siitä näin, kuinka paljon hän oikeasti tienaa. En ymmärrä mihin hän rahansa haaskaa!! Otti juuri äsken 5000 kulutusluottoakin koska "pesukone hajosi". Hänen kk-palkallaan voisi ostaa useita pesukoneita. Ei pesukoneeseen ja uuteen telkkariin saa pistettyä viittä tuhatta euroa. Mistä on oikein kyse?!

Tätini työtulot nettona ovat 4000?/kk, aika tarkkaan. Sen lisäksi hän saa kahdesta lapsesta lapsilisiä ja yh-korotukset ja yhdestä lapsesta elatusapua. Yhteensä hän siis saa kuukaudessa 4500? puhtaana käteen.

Asumiskulut ovat n 1500?/kk, eli vielä jää 3000? käteen joka kuussa. Miten helvetissä ihminen saa tuollaisia summia kulutettua?!?! Miten on mahdollista, ettei hänellä kuun lopussa ole enää rahaa ja mihin hän oikein sen 5000? lainan käytti?!! Autoa hänellä ei ole, joten siihenkään ei uppoa omaisuuksia.

Itse olen todella pienituloinen. Voisiko joku selittää, mihin kahden lapsen, yhden aikuisen perhe saa tuhlattua tuollaisia summia joka kuukausi...?!?!?

Yhteistyössä