Mihin poliisin numeroon pitää soittaa itsemurhauhkaviestissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiiru

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
14 798
5
38
Asia ei siis mikään 112 juttu kun on jo eilen tullu tää "uhkaus"(todennäkösesti perätön)
Mutta pakkohan tässä on jo soittaa kun ei vastaa miehelleni minulla tai siskolleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Kyllä mun mielestä tollasesta vois soittaa siihen poliisin hätänumeroon, mikähän se nyt olikaan :ashamed: Kyllä ne sieltä sit kertovat mihin ottaa yhteyttä jos oli väärä numero.

Poliisilla ei oo enää erillistä hätänumeroa, ei oo ollu pitkään aikaan. On vaan enää 112.

Voimia Tiiru! Toivottavasti ei ole äitisi tehnyt mitään itselleen, en sen ämmän hengellä väliä mutta sinun takiasi toivon. Vaikutat niin vastuuntuntoiselta että kantaisit turhaa syyllisyyttä vaikka ei ole mitään syytä ja jos joku haluaa itseltään hengen ottaa, syy siihen kyllä löytyy vaikka sateisesta päivästä!

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Kyllä mun mielestä tollasesta vois soittaa siihen poliisin hätänumeroon, mikähän se nyt olikaan :ashamed: Kyllä ne sieltä sit kertovat mihin ottaa yhteyttä jos oli väärä numero.

Poliisilla ei oo enää erillistä hätänumeroa, ei oo ollu pitkään aikaan. On vaan enää 112.

Jaa ei vai :o No, onneks ei oo ollunna asiaa soitella...

Ei oo ei =) mutta siitä vanhasta numerosta on varmaan vielä eteenpäinohjaus tonne hätäkeskukseen.

jos soittaa 10022 niin se ohjautuu kyllä sitten yleiseen hätänumeroon. Et ei kuitenkaan sen takia jää apu saamatta.

"Hätäkeskuksiin soitetaan vuosittain noin kolme miljoonaa puhelua. Niistä vielä 10-15 prosenttia on soitettu vanhaan 10022-numeroon."

Heinäkuun alusta 10022 vastaa nauhoite, joka kehottaa soittamaan 112. Tää kaikki on ollut tiedossa jo vuosia.

Hätänumerosta puheenollen, on mielenkiintoinen blogi jos kiinnostaa hätäkeskuksen toiminta yhtään. Ihan käsittämätöntä ja törkeää, miten sitä hätänumeroa myös väärinkäytetään...

http://hatakeskus.blogspot.com/ (harmi ettei päivity enää... )

Alkuperäinen kirjoittaja joo lisää:
Ihmettelen suuresti miksi ihmisiä pelottaa toi hätänumeroon soittaminen.

ei varmaankaan pelota, mutta musta tuntuu hölmöltä soittaa hätäkeskukseen ja tukkia linjoja jos asialla ei oikeasti ole mikään hätä hätä, jotta se oikeasti hädässä oleva pääsee linjoille heti.

mielestäni suomeen tarvittaisiin toinen yleinen numero, mihin voisi soittaa kun kyse ei ole henkeä uhkaavasta hädästä, esim itse jouduin toissatalvena soittamaan hätäkeskukseen kuunneltuani tunnin ajan moottorin ulvotusta ja renkaiden sutinaa, kurkkasin pihalta ja huomasin nuorisojoukon ajaneen autonsa ojaan, itsellä muutaman kuukauden ikäinen lapsi eikä näyttänyt siltä että apua siihen saavat, niin pakkohan se oli soittaa poliisit, mikä olikin ihan hyvä juttu ,koska kuski olikin humalassa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja joo lisää:
Ihmettelen suuresti miksi ihmisiä pelottaa toi hätänumeroon soittaminen.

ei varmaankaan pelota, mutta musta tuntuu hölmöltä soittaa hätäkeskukseen ja tukkia linjoja jos asialla ei oikeasti ole mikään hätä hätä, jotta se oikeasti hädässä oleva pääsee linjoille heti.

Kun sä et apua tarvitsevana tuki mitään linjoja. Ne turhat puhelut koskee useimmiten kellon aikojen kyselyjä, osoitteen etsimisiä ja turhia ilmiantoja ym.

voisitteko itse tai joku omainen käydä henkilön asunnolla, työpaikalla/koululla? vähemmän hän suuttuu ja leimautuu, jos kyseessä on ns. "väärä hälytys".
se ettei henkilö vastaa puhelimeen.. ei läheskään aina merkkaa mitään. varsinkin, jos uhkaus on tehty kännissä.. tuskin edes muistaa sellaisen tehneensä.

Yhteistyössä