Mihin poliisille soittaa tähän aikaan?mies kadoksissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kadonnutta etsimässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kannattaa varmaan ekana soittaa esim terveryskeskukseen/sairaalaan.. ja jos ei siellä ole niin sitten hätäkeskukseen.. tosin jos mies ei ole ollut kauaa kadoksissa niin tuskin sanovat mitään.. onko se nyt 24h kun pitää aikuisen olla ollut kadoksissa että tekevät asialle mitään.

Eipä sieltä sairaalastakaan tietoa saa, jos mies on kieltänyt kertomasta. Kauanko se mies on ollut kadoksissa? Ei poliisikaan tee mitään ennen kuin on ollut kateissa tarpeeksi kauan.

Ei ne poliisissa varsinaisesti kyllä kerro jos ovat ottaneet säilöön, itse olen joskus soittanut suoraan poliisilaitokselle ja kertonut olevani huolissani henkilön mahdollisesta katoamisesta; tällöin ovat sanoneet että ei ole kadoksissa vaan "ihan hyvässä tallessa". Kyseessä tosin henkilö, joka on poliisille vanha tuttu ja kiinnioleminen varsin todennäköistä katoamistapauksessa.

[QUOTE="vieras";26107295]Eipä sieltä sairaalastakaan tietoa saa, jos mies on kieltänyt kertomasta. Kauanko se mies on ollut kadoksissa? Ei poliisikaan tee mitään ennen kuin on ollut kateissa tarpeeksi kauan.[/QUOTE]

Aamupäivästä ollut poissa. Aika harvoin tekee niin. Kännykkäki kiinni

Mies häippäs tänään klo 14 jälkeen..sairaalaan jo soitellu,ei ole otettu sisään..sillä vaan olen huolissani,että hänen piti tänään saada korvauksia vak.yhtiöstä ja jos ei saanutkaan niin onko tehnyt jotain otselleen.Tapellut vuosia vakyhtiön kanssa,ja oli viikko sitten psykiatrisella pari päivää,kun stressasi liikaa,tuli vapinaa ym..

no nyt ei kyl taida ika piisata sinivuokoille.. :D ei ne noin pienen "katoamisajan" jälkeen tee viel yhtään mitään.. jos olis sairaalassa, ni sulle oltais tod.näk soitettu.. (ainaki joku ois sulle ilmottanu.. sukulainen tai joku sairaalasta) odotteleppa huomis iltaan ja soittele sitte poliiseille jos ei oo löytyny..

Nooh, lähtikö mies siis aamupäivällä vai iltapäivällä kahden jälkeen? Ymmärrän huolen, jos taustalla jotain psykitrista akuutimpaa vaivaa. Eikö ole ketään kavereita joille voisit soitella ja kysyä onko niiden kanssa tms? Tai voitko itse käydä katsomassa jos istuu jossain paikallisessa?

[QUOTE="lisko";26107347]Nooh, lähtikö mies siis aamupäivällä vai iltapäivällä kahden jälkeen? Ymmärrän huolen, jos taustalla jotain psykitrista akuutimpaa vaivaa. Eikö ole ketään kavereita joille voisit soitella ja kysyä onko niiden kanssa tms? Tai voitko itse käydä katsomassa jos istuu jossain paikallisessa?[/QUOTE]

Iltapäivällä lähti autolla.Kaverit kyselty,ei oo näkynyt ja paikallista ei ole tässä lähellä.Ollaan vielä miehen vanhemmilla käymässä,ja hekin jo todella huolissaan,koska tämä ei ole miehen tapaista toimintaa.

Muutaman tunnin vasta kadoksissa.

No, jos on syytä pelätä että tekee itselleen jotain, niin soita 112. Kokemuksesta tiedän, että voivat välittää poliisipartioille tiedon miehen autosta, ja jos tulee vastaan niin partio voi tsekata että kaikki on ok. Satuin joskus olemaan ystävän tukena tilanteessa, jossa mies oli lähtenyt kotoa poissa tolaltaan olevana, ja pian sen jälkeen lähettänyt viestin missä jätti hyvästit & pyysi ystävää pitämään hyvää huolta heidän lapsistaan.

[QUOTE="aloittaja";26107318]Mies häippäs tänään klo 14 jälkeen..sairaalaan jo soitellu,ei ole otettu sisään..sillä vaan olen huolissani,että hänen piti tänään saada korvauksia vak.yhtiöstä ja jos ei saanutkaan niin onko tehnyt jotain otselleen.Tapellut vuosia vakyhtiön kanssa,ja oli viikko sitten psykiatrisella pari päivää,kun stressasi liikaa,tuli vapinaa ym..[/QUOTE]

jos se sai ne rahat ja aloitti viikonlopun. :whistle:

Ei kai se nyt ole poliisioperaation aihe jos mies lähtee omalla autolla kotoaan, ja on puoli päivää pois ilman että on mitään uhkaillut? Oikeesti!!! Aikuisesta ihmisestä kyse!

Alkuperäinen kirjoittaja kadonnutta etsimässä;26107249:
voinko soittaa ihan hälyytyskeskukseen.Kertovatko edes jos ovat hänet ottaneet esim putkaan jne?
Katoamisilmoituksen tekeminen
Tee katoamisilmoitus henkilökohtaisesti poliisiasemalla. Ota mukaan tuore valokuva kadonneesta. Poliisi haluaa tietää kadonneen henkilötiedot, hänen tuntomerkkinsä ja mahdollisen kulkuvälineensä. Etsintä helpottuu, jos poliisi saa tietoa myös kadonneen taustasta, mielentilasta, suunnitelmista, rahavaroista ja muista varusteista.

Rupesin tarkemmin lukemaan- siis mies 5h "kadoksissa" ja pitäisi soitella poliisit, yms. läpi?
Aikuinen mies, olkoon missä on. Ja jos on putkassa/ sairaalassa, niin onpahan tallessa. Kyllä ne sairaalasta soittavat vaimolle jos on sellainen juttu että pitää soittaa..

Yhteistyössä