Jos soittaa poliisille..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras pohdiskelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras pohdiskelee

Vieras
Jos soittaa poliisille esim humalaisesta joka on sammumassa bussipysäkille tms "vähempi arvoisesta asiasta" (vrt esim. joku rikos juttu) niin onhan numero sama 10022?
Kun mitenkä musta tuntuu hölmölle soittaa tuohon numeroon,tuntuu että jos jollain sattuu kunnon hätä olemaan,niin hän ei minun takia pääse läpi?
Entäs mistäs numerosta soitetaan palokunta hakemaan kissa puusta? ei kai sentään yksykskakkosesta?

Ei kai palokuntaa kissan vuoksi hätänumerosta haeta. Kannattaa etsiä paloaseman numero ja kysyä sieltä. Yleensä kissa tulee kyllä alas aikanaan.

Sama sammuviin humalikkoihin, jos on virka-aika, soitto kyttikselle, jos ei, pakko käyttää hätänumeroa. Oikeasti voi olla henki kyseessä.

Oon soittanut hätänumeroon, kun humalainen oli nojannut pyörään sammua ja ei ja paikkana tien mutka missä ajetaan aikasta lujaa.

Toisen kerran soitin kun joku oli ajanut kissan päälle ja jättänyt sen kitumaan keskelle tietä. Oli ajanut jalkojen päälle ja se kissa liikutteli avuttomana päätään :'( Polisit lupas tulla lopettamaan sen.

Jos joku on pulassa, sammuneena tms. niin pakko on ilmoittaa, muuten voit saada syytteen heitteillejätöstä.
Niin kävi exälle.
Tonnin sitten makseli oikeudenkäyntikuluja kun haettiin syyllistä miksi joku känniläinen paleltui hankeen.

Mä olen monta kertaa joutunut soittamaan 10022 ja kyllä sieltä ainakin vastataan että poliisilla eikä hätäkeskus. Joskus olen kysynytkin, että soitanko oikeaan numeroon jos sattui olemaan joku vähemmän kiireellinen asia, eikä ne koskaan kieltäytyneet puhumasta mun kaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Oon soittanut hätänumeroon, kun humalainen oli nojannut pyörään sammua ja ei ja paikkana tien mutka missä ajetaan aikasta lujaa.

Toisen kerran soitin kun joku oli ajanut kissan päälle ja jättänyt sen kitumaan keskelle tietä. Oli ajanut jalkojen päälle ja se kissa liikutteli avuttomana päätään :'( Polisit lupas tulla lopettamaan sen.

Voi kissaparkaa.Toivottavasti poliisit tulivat pian päästämään sen kärsimyksistään.Tiedä kuinka kauan siinä jo oli muutenkin olut.

Poliisin ympärivuorokautisesta hälytyspalvelusta vastaavat hätäkeskukset.

Välitöntä poliisin apua tarvittaessa poliisi hälytetään paikalle soittamalla hätänumeroon 112. Hätänumeroon soitettaessa ei tarvita suuntanumeroa, ei edes matkapuhelimesta soitettaessa. Hätänumeroon soitetut puhelut ohjautuvat aina lähimpään hälytys- tai hätäkeskukseen.

Poliisilla on olosuhteiden vaatiessa velvollisuus asettaa tehtävänsä tärkeysjärjestykseen. Henkeen ja terveyteen liittyvät tehtävät menevät muiden kiireellisten tehtävien ohitse.

Muut kuin välitöntä poliisin apua koskevat ilmoitukset tehdään poliisille soittamalla virka-aikana asuinpaikan poliisilaitokselle. Poliisilaitoksesi yhteystiedot löydät poliisilaitoshausta hakemalla kunnan nimen mukaan.

Juuri noin ku edellinen sanoi. Ja jos oikea hätä on ni voi matkapuhelimsestakin eli kännykästä soittaa ilman korttiakin tohon numeroon jos vain akkua on puhelimessa. Siksi annan leikkikaluksi rikkinäisen puhelimen lapselle ilman akkua! Ettei tulis turhia soittoja lasten osalta ruuhkauttaakseen keskuksia. Ja sekään ei auta että on näppäin lukko kun silti kun painaa ton 112 toimii ohittaa näppäin lukon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi kissaparkaa.Toivottavasti poliisit tulivat pian päästämään sen kärsimyksistään.Tiedä kuinka kauan siinä jo oli muutenkin olut.

Et sitten itse osannut lopettaa? Tai soittaa eläinlääkäriä? Meillä eläinlääkäri vastaa vaikka keskellä yötä ja lähettä tutun metsästäjän paikalle, jos ei itse ehdi. Ei kai siihen poliisipartiota tarvita, eivät edes osaa asetta oikein käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Et sitten itse osannut lopettaa? Tai soittaa eläinlääkäriä? Meillä eläinlääkäri vastaa vaikka keskellä yötä ja lähettä tutun metsästäjän paikalle, jos ei itse ehdi. Ei kai siihen poliisipartiota tarvita, eivät edes osaa asetta oikein käyttää.

No jos omalle kohdalle moinen kävisi niin ei, en osaisi lopettaa eläintä joten en alkaisi opettelemaan kituvan yksilön kanssa. Enkä minä ainakaan tietäisi yhdenkään eläimnlääkärin numeroa koko Suomessa, ei ole tarvetta kun ei ole eläimiä joten loogisin vaihtoehto olisi soittaa poliisille jotka sitten voisivat soittaa sen eläinlääkärin paikalle jos epäilisivät omaa kykyään päästää kituva eläin päiviltä.

Tulipahan vaan mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No jos omalle kohdalle moinen kävisi niin ei, en osaisi lopettaa eläintä joten en alkaisi opettelemaan kituvan yksilön kanssa. Enkä minä ainakaan tietäisi yhdenkään eläimnlääkärin numeroa koko Suomessa, ei ole tarvetta kun ei ole eläimiä joten loogisin vaihtoehto olisi soittaa poliisille jotka sitten voisivat soittaa sen eläinlääkärin paikalle jos epäilisivät omaa kykyään päästää kituva eläin päiviltä.

Tulipahan vaan mieleen...

En minäkään harjoittelemaan alkaisi. Kotikulmilla pirauttaisin eläinlääkärille, muualla numerotiedusteluun ja pyytäisin päivystävän eläinlääkärin langan päähän. Poliisi tuntuu liioittelulta, paitst hirvikolarissa tms.

Yhteistyössä