Mihin on teiltä ihmisiltä

  • Viestiketjun aloittaja petra
  • Ensimmäinen viesti
Minä vain
Miksi lapseni on kuolemansairas. Miksi tule Jumala ja paranna. Miksi isäni oli alkoholisti ja tappoi itsensä viinalla. Missä Jumala oli silloin. Miksi lapsia kuolee Afrikassa nälkään kun on Jumala joka voisi ruokkia kaikki. Siksi en enää usko, kun ei voi uskoa asiaan jota ei ole.... Sääli että olet "Petra" niin hukassa. Avaa silmäsi!
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
:D

Sinnehän se hävisi, kun pääsin yläasteella jyvälle asioista ja huomasin, ettei sitä kristinuskon jumalaa ole.
sinäkö luulet, että kun saat tietoa muista uskonnoista, se todistaa ettei elävää Jumalaa ole? jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen. Ja kun ihminen ei ole yhteydessä Jumalaan, ihmisellä on kuitenkin tyhjä aukko sielussa, jonka hän täyttää vaikka sitten tekemässään uskonnolla.
Niinpä.. Onneksi on uskontoja joista voi valita sopivimman. Kristinusko ei ainakaan mulle sellainen ole; ristiriitainen ja perisyntiin pohjaava. Mieluummin kääntyisin vaikka islamiin. Jos siis uskontoa tarvitsisin.
kerroppas, miksi kääntyisit islamiin? mikä siitä tekee susta paremman?
Johdonmukaisuus, rauhanomaisuus, naisen arvostaminen, ylipäänsä se on paljon loogisempi.
niinkö, kerroppas tuosta naisen arvostamisesta? rauhanomaisuus? Ja kuitenkin kun tietyn määrän tappaa vääräuskoisia, saa paremman paikan paratiisisissa ja 50 neitsyttä seurakseen. Loogisempi? Eihän kristuskossa ole kuin ydinsanoma, ja se on Jeesus. Koka olemme syntiä, emme voi taivaaseen päästä, Jeesus voitti syntimme ja on Tie taivaaseen.
 
ajattelen, siis olen
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
ensinnäkin, kyllä minä ajattelen myös omilla aivoillani. Ei usko poissulje ajattelua. Onhan monet tiedemiehetkin ja ns. "suuret herrat" uskovia, ja samalla ajattelevia ihmisiä. Raamattu on Jumala ilmoitusta meille ihmisille. Raamattu selkeästi ilmoittaa meille ihmisille, kuinka Jumala on meitä rakastanut, niin paljon että Hän halusi meidät luoksen, taivaaseen, iänkaikkiseen elämään. Islamin uskolla ja kristinuskollahan on yhteinen juuri? Tiesitkö sitä? Muslimeilla ei kuitenkaan ole Vpahtajaa, Messiasta, vaan heidän pelastuksensa on riippuvainne ihmisen teoitsa. Ja kuitenkin Jumala on pyhä, taivaaseen ei ihmisellä ole menemistä omin ansioin. nykyisin herätys on suurimmillaann juuri noilla alueilla, joissa esim hindulaisuus on ollut vallalla. Etelä-Amerikka, Kiinna, Lähi-Itä. Nämä ihmiset kuulevat sanoman Jeesuksesaa tv:n ja netin kautta. Myös muslimit ovat löytäneet elävän Vapahtajan.
Kyllä tiedän uskonnoista ja niiden juurista. Ajattelin vain, ja olinkin oikeassa, että näet kristinuskon ainoana oikeana, siis uskon Jeesukseen vapahtajana. Hindut sun muut, muslimitkin siis turhaan kolkuttelevat taivaan portteja, elleivät kohti kristinuskoa käänny. Tämä on niin pöyristyttävän ylemmyydentuntoista, etten koskaan tule käsittämään. Siis länsimaissa me ja vain me olemme löytäneet Sen Oikean Uskon ennen muita. Ja nyt meidän osamme olisi julistaa.

Sinua ei siis häiritse se, että Raamatussa on sitä ja tätä ja vaikka mitä? Tahdon tietää, miten voit valita sen todellisen sisällön? Jos kykenet siihen, etkö silloin tavallaan korota itsesi ihmisen yläpuolelle, Jumalan tasolle ikään kuin, kun kerran voit itse päättää oikeasta ja väärästä? Näihin tuskin saan vastauksia, olen usein yrittänyt. Vastauksia en saa, koska niitä ei ole.

Harva tiedemies uskoo, tietänet sen. Osa uskoo ja se onkin perin ristiriitaista. Lähinnä todiste siitä, kuinka syvälle ihmislapsen mieleen voidaan asioita, irrationaalisiakin, juurruttaa.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Miksi lapseni on kuolemansairas. Miksi tule Jumala ja paranna. Miksi isäni oli alkoholisti ja tappoi itsensä viinalla. Missä Jumala oli silloin. Miksi lapsia kuolee Afrikassa nälkään kun on Jumala joka voisi ruokkia kaikki. Siksi en enää usko, kun ei voi uskoa asiaan jota ei ole.... Sääli että olet "Petra" niin hukassa. Avaa silmäsi!
nämä ovat hyviä kysymyksiä, joita mietin myös paljon. Jumala antoi ihmiselle valinnan vapauden ja maailma on paha, koska monesti ihminen valitsi väärin. Sinun isäsi valitsi juomisen, ei Jumala PAKOTA ketään raittiiksi. Mutta jos ihminen haluaa kääntyä pois juomisesta ja raitistua, Hän antaa voiman. Nälänhätä...niin katse kääntyy mylös meihin hyvinvoiviin.
 
Petra kulta
Jos Jumala kerran on kaikki tietävä ja kaukaa viisas, niin hän ymmärtää ihmisen inhimillisyyden, epäuskon ja kieltämisenkin. Sellainen Jumala ei ole pelon Jumala, vaan armollinen nyt ja aina.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
ensinnäkin, kyllä minä ajattelen myös omilla aivoillani. Ei usko poissulje ajattelua. Onhan monet tiedemiehetkin ja ns. "suuret herrat" uskovia, ja samalla ajattelevia ihmisiä. Raamattu on Jumala ilmoitusta meille ihmisille. Raamattu selkeästi ilmoittaa meille ihmisille, kuinka Jumala on meitä rakastanut, niin paljon että Hän halusi meidät luoksen, taivaaseen, iänkaikkiseen elämään. Islamin uskolla ja kristinuskollahan on yhteinen juuri? Tiesitkö sitä? Muslimeilla ei kuitenkaan ole Vpahtajaa, Messiasta, vaan heidän pelastuksensa on riippuvainne ihmisen teoitsa. Ja kuitenkin Jumala on pyhä, taivaaseen ei ihmisellä ole menemistä omin ansioin. nykyisin herätys on suurimmillaann juuri noilla alueilla, joissa esim hindulaisuus on ollut vallalla. Etelä-Amerikka, Kiinna, Lähi-Itä. Nämä ihmiset kuulevat sanoman Jeesuksesaa tv:n ja netin kautta. Myös muslimit ovat löytäneet elävän Vapahtajan.
Kyllä tiedän uskonnoista ja niiden juurista. Ajattelin vain, ja olinkin oikeassa, että näet kristinuskon ainoana oikeana, siis uskon Jeesukseen vapahtajana. Hindut sun muut, muslimitkin siis turhaan kolkuttelevat taivaan portteja, elleivät kohti kristinuskoa käänny. Tämä on niin pöyristyttävän ylemmyydentuntoista, etten koskaan tule käsittämään. Siis länsimaissa me ja vain me olemme löytäneet Sen Oikean Uskon ennen muita. Ja nyt meidän osamme olisi julistaa.

Sinua ei siis häiritse se, että Raamatussa on sitä ja tätä ja vaikka mitä? Tahdon tietää, miten voit valita sen todellisen sisällön? Jos kykenet siihen, etkö silloin tavallaan korota itsesi ihmisen yläpuolelle, Jumalan tasolle ikään kuin, kun kerran voit itse päättää oikeasta ja väärästä? Näihin tuskin saan vastauksia, olen usein yrittänyt. Vastauksia en saa, koska niitä ei ole.

Harva tiedemies uskoo, tietänet sen. Osa uskoo ja se onkin perin ristiriitaista. Lähinnä todiste siitä, kuinka syvälle ihmislapsen mieleen voidaan asioita, irrationaalisiakin, juurruttaa.
varmaan tunnte sitten uskontoja sen verramn, että tiedät, etteivät hindut ole taivaasseen edes tulossa, vaan seuraavaan elämään, kunnes sielu vapautuu. tätä vastaan on kuitenkin sellainen juttu, että maailma ei ole mennyt paremmaksi, vaikka sielut jalostuvatkin koko ajan matkalla. Lueoppas gurun kuolema. Erittäin mielenkiintoine tarina (tosi-) intialaisesta gurusta, joka näki, mitä hinduisimin takana on, ja Jeesus ilmeistyi hänelle, ja tämä sai pelastua. nykyisin todellakin nämä kehitysmaiden ihmiset saavat tulla uskoon kun taas Euroopasta on tulossa pakanamaata.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Petra kulta:
Jos Jumala kerran on kaikki tietävä ja kaukaa viisas, niin hän ymmärtää ihmisen inhimillisyyden, epäuskon ja kieltämisenkin. Sellainen Jumala ei ole pelon Jumala, vaan armollinen nyt ja aina.
tämä on totta. Mutta Jumala kutsuu hmistä muutaman kerran elämänaikana, ilman Jeesusta ei voi pelastua.
 
Mieluummin uskon sellaiseen Jumalaan joka on anteeksiantava, lohtua tarjoava ja ymmärtää että ihminen ei ole täydellinen vaan tekee virheitä. Eikös se iso kirja totea " ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän heidät loi." Otan tämän kirjaimellisesti ja olen sitä mieltä että mikäli näin on tapahtunut niin silloin hän on kyllä virheitä tekevä itsekin ja hyväksyy virheet myös ihmisiltä. Mikään ei ole tympeämpää tässä kristinuskossa kuin se että koko ajan pitäisi katua, pyrkiä virheettömyyteen ja nuhteettomaan elämään ja samalla tehdä muidenkin elämästä maanpäällistä.. hmm.. kärsimystä pelottelemalla että jos et tee näin niin huonosti käy. En yhtään ihmettele että uskonto ei kiinnosta ihmisiä kun sitä markkinoidaan pelon ja pelottelun avulla. Minun "jumalani" (joka näinollen tuskin on kristinopin Jumala) on anteeksiantava ja lempeä eikä helvetillä pelotteleva. Mieluummin porkkana kuin keppi on periaate joka yleensä toimii...
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelen:
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
ensinnäkin, kyllä minä ajattelen myös omilla aivoillani. Ei usko poissulje ajattelua. Onhan monet tiedemiehetkin ja ns. "suuret herrat" uskovia, ja samalla ajattelevia ihmisiä. Raamattu on Jumala ilmoitusta meille ihmisille. Raamattu selkeästi ilmoittaa meille ihmisille, kuinka Jumala on meitä rakastanut, niin paljon että Hän halusi meidät luoksen, taivaaseen, iänkaikkiseen elämään. Islamin uskolla ja kristinuskollahan on yhteinen juuri? Tiesitkö sitä? Muslimeilla ei kuitenkaan ole Vpahtajaa, Messiasta, vaan heidän pelastuksensa on riippuvainne ihmisen teoitsa. Ja kuitenkin Jumala on pyhä, taivaaseen ei ihmisellä ole menemistä omin ansioin. nykyisin herätys on suurimmillaann juuri noilla alueilla, joissa esim hindulaisuus on ollut vallalla. Etelä-Amerikka, Kiinna, Lähi-Itä. Nämä ihmiset kuulevat sanoman Jeesuksesaa tv:n ja netin kautta. Myös muslimit ovat löytäneet elävän Vapahtajan.
Kyllä tiedän uskonnoista ja niiden juurista. Ajattelin vain, ja olinkin oikeassa, että näet kristinuskon ainoana oikeana, siis uskon Jeesukseen vapahtajana. Hindut sun muut, muslimitkin siis turhaan kolkuttelevat taivaan portteja, elleivät kohti kristinuskoa käänny. Tämä on niin pöyristyttävän ylemmyydentuntoista, etten koskaan tule käsittämään. Siis länsimaissa me ja vain me olemme löytäneet Sen Oikean Uskon ennen muita. Ja nyt meidän osamme olisi julistaa.

Sinua ei siis häiritse se, että Raamatussa on sitä ja tätä ja vaikka mitä? Tahdon tietää, miten voit valita sen todellisen sisällön? Jos kykenet siihen, etkö silloin tavallaan korota itsesi ihmisen yläpuolelle, Jumalan tasolle ikään kuin, kun kerran voit itse päättää oikeasta ja väärästä? Näihin tuskin saan vastauksia, olen usein yrittänyt. Vastauksia en saa, koska niitä ei ole.

Harva tiedemies uskoo, tietänet sen. Osa uskoo ja se onkin perin ristiriitaista. Lähinnä todiste siitä, kuinka syvälle ihmislapsen mieleen voidaan asioita, irrationaalisiakin, juurruttaa.
vielä siis puutun, että kristusko on nimenomaan LÄNSIMAISSA hiipumassa, kun taas muilla mantereilla se etenee.
Minä en päätä oikeasta ja väärästä, vaan Jumala. Me olemme kaikki syntisiä, minä ja sinä. Minä en ole parempi kuin sinä, mutta Jeesus suuresa armossaan on minut pelastanut ja saman ä haluaa tarjota sinullekin.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Mieluummin uskon sellaiseen Jumalaan joka on anteeksiantava, lohtua tarjoava ja ymmärtää että ihminen ei ole täydellinen vaan tekee virheitä. Eikös se iso kirja totea " ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän heidät loi." Otan tämän kirjaimellisesti ja olen sitä mieltä että mikäli näin on tapahtunut niin silloin hän on kyllä virheitä tekevä itsekin ja hyväksyy virheet myös ihmisiltä. Mikään ei ole tympeämpää tässä kristinuskossa kuin se että koko ajan pitäisi katua, pyrkiä virheettömyyteen ja nuhteettomaan elämään ja samalla tehdä muidenkin elämästä maanpäällistä.. hmm.. kärsimystä pelottelemalla että jos et tee näin niin huonosti käy. En yhtään ihmettele että uskonto ei kiinnosta ihmisiä kun sitä markkinoidaan pelon ja pelottelun avulla. Minun "jumalani" (joka näinollen tuskin on kristinopin Jumala) on anteeksiantava ja lempeä eikä helvetillä pelotteleva. Mieluummin porkkana kuin keppi on periaate joka yleensä toimii...
Jumala on täydellinen, ihminen lankesi syntiin paratiisissa, niinkuin hyvin tiedät:).
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Petra kulta:
Millään tuolla, mitä jauhat, ei ole Jumalle mitään merkitystä. Hän se on, joka tuomitsee, et sinä tai muut raamatun vääntelijät.
totta, minä en tuomitse. Hyvä huomio ja tätä haluan nimenomaan korostaa. Olen aivan sa,manlainen ihminen kuin tekin, mutta haluan kerta Plastuksen tiestä.
 
Ja Petra kulta
Huomaathan nyt itse, mihin syyllistyt? Siihen, mistä sekä Jumala että varsinkin Jeesus opetuslapsiaan ohjeisti. Huomaathan? Lopeta toisten syyllistäminen ja elä omaa elääsi parhaimpasi mukaan.
 
ajattelen, siis olen
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
varmaan tunnte sitten uskontoja sen verramn, että tiedät, etteivät hindut ole taivaasseen edes tulossa, vaan seuraavaan elämään, kunnes sielu vapautuu. tätä vastaan on kuitenkin sellainen juttu, että maailma ei ole mennyt paremmaksi, vaikka sielut jalostuvatkin koko ajan matkalla. Lueoppas gurun kuolema. Erittäin mielenkiintoine tarina (tosi-) intialaisesta gurusta, joka näki, mitä hinduisimin takana on, ja Jeesus ilmeistyi hänelle, ja tämä sai pelastua. nykyisin todellakin nämä kehitysmaiden ihmiset saavat tulla uskoon kun taas Euroopasta on tulossa pakanamaata.
Kyllä, mutta siis kristittyjen taivaaseen eivät hindut pääse ja taas kristinuskon näkökulmasta et usko uudestisyntymään, eli hindut menevät - - helvettin, kadotukseen?

Ei maailma ole parempaan muuttunut, siinä olemme yhtä mieltä. Ei kristinuskokaan ole sitä parantanut, tämäkin sinunkin täytyy myöntää. Ehkä Eurooppa olisi parempi pakanamaana?

Et vastannut niihin ydinkysymyksiini. Vastaatko nyt? Usko Jeesukseen vapahtajana pohjaa Raamattuun (Uuteen Testamenttiin). Miksi osaa Raamatun opeista tulee noudataa ja osaa ei? Millä perusteella valitaan noudatettavat opit ja kuka ne valitsee? Tuottaako tämä ristiriita sinulle henkilökohtaisesti ollenkaan ongelmaa? Jos ei, miksi ei?
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain...:
Et vieläkään vastannut "Petra" miksi Jumala ei paranna lastani? Eikö lapseni ole tarpeeksi uskovainen parantuakseen?
kyse ei ole siitä. Ei Jumala ole mikään toivomusautomaatti. Hän rakastaa sinua ja lastasi yhtä paljon kuin meitä kaikkia. Paraneminen ei tule meidän uskostamme, vaan Jumalan armosta. Toiset paranevat heti, toiset vuosien päästä, jotkut vasta taivaassa, mutta meitä kehotetaan aina rukoilemaan ja anomaan. Voinko muistaa lastasi rukouksin? Haluatko kertoa tarkemmin? Kovasti voimia ja siunausta teidän perheelle.
 
nyt meni pieleen
kuule petra. tarkoituksesi on varmaan hyvä, mutta näin tämä ei toimi. tällaisilla aloituksilla, pelottelulla ja saarnaamalla ajat ihmiset vieläkin kauemmas jumalasta ja ruokit sitä mielikuvaa ihmisillä, että uskovaiset on hulluja fanaatikkoja. asia hyvä, lähestymistapa väärä.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja nyt meni pieleen:
kuule petra. tarkoituksesi on varmaan hyvä, mutta näin tämä ei toimi. tällaisilla aloituksilla, pelottelulla ja saarnaamalla ajat ihmiset vieläkin kauemmas jumalasta ja ruokit sitä mielikuvaa ihmisillä, että uskovaiset on hulluja fanaatikkoja. asia hyvä, lähestymistapa väärä.
kiitos kommentista:). tätä kuulen itse asiassa aika usein. Jotkut ajattelevat näin, jotkut tulevat keskustelun jälkeen jopa kiittämään! hämmästyitkö?
 
Mä uskon Jumalaan.Uskovan elämä ei ole helppa...siihen mahtuu myös kärsimystä / koettelemuksia samalla tavalla kuin ei uskovillakin.Mä olen saanut ihan konkreettistakin apua elämässäni Taivaan Isältä.Hän on mm parantanut poikamme, parantanut minut, auttanut monessa asiassa.Aina ne rukousvastaukset eivät ole sellasia kuin itse haluaisi.Joskus tuntuu että miksi tämä menee näin vaikeasti, mutta kun yksi ovi sulkeutuu, niin toinen avautuu.
 
nyt meni pieleen
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt meni pieleen:
kuule petra. tarkoituksesi on varmaan hyvä, mutta näin tämä ei toimi. tällaisilla aloituksilla, pelottelulla ja saarnaamalla ajat ihmiset vieläkin kauemmas jumalasta ja ruokit sitä mielikuvaa ihmisillä, että uskovaiset on hulluja fanaatikkoja. asia hyvä, lähestymistapa väärä.
kiitos kommentista:). tätä kuulen itse asiassa aika usein. Jotkut ajattelevat näin, jotkut tulevat keskustelun jälkeen jopa kiittämään! hämmästyitkö?
vielä useampi tulisi kiittämään, jos lähestymistapa olisi vähän inhimillisempi ja rakkaudellisempi.
 

Yhteistyössä