Mihin laittaisit lapsen itse tienaamat rahat?

[QUOTE="vieras";27513222]Laittaisin lapsen tilille. Meidän lapsella ei vielä tosin sellaista ole, mutta avaisin jos lapsi saisi jostakin omaa rahaa :)[/QUOTE]

Täälläkään ei vielä ole, on pitänyt jo pitkään miettiä mikä olisi järkevin muoto jolla voi lapselle säästää/laittaa omat rahat...
 
moikkamoi
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Hae pankista säästöpossu. Vaikka joku sellainen mistä näkee läpi paljonko siellä on rahaa :)
hei ottakaa ihmiset huomioon inflaation voima!!! rahan arvon laskeminen, eli samalla rahalla ei kohta saa samaa mitä nyt, esim maito, 70 sent, ja nyt 80sent....
 
"noh"
Ei kai tähän voi vastata muuta kuin lapsen tilille rahat. Toki voit omaan taskuunkin laittaa, jos tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.
Eli pankkiin hopihopi. Muista, että täytyy olla molemmat vanhemmat mukana, kun avaatte tiliä tai valtakirja toiselta vanhemmalta.
 
[QUOTE="noh";27513333]Ei kai tähän voi vastata muuta kuin lapsen tilille rahat. Toki voit omaan taskuunkin laittaa, jos tuntuu paremmalta vaihtoehdolta.
Eli pankkiin hopihopi. Muista, että täytyy olla molemmat vanhemmat mukana, kun avaatte tiliä tai valtakirja toiselta vanhemmalta.[/QUOTE]

Oma tasku ei kyllä ollut vaihtoehto. Ei tietenkään. On muitakin tapoja laittaa lapsen rahoja sivuun kuin normaali tili. Hyvä tietää että molempien oltava jos avaamme, enpä olisi tiennyt. Kiitos. :)
 
"pottu"
Riippuu minkälaisista summista on kyse. Alkuun laittaisin säästötilille, ja jos sinne alkaisi kertymään useampi tuhat euroa niin varmaan johonkin rahastoon laittaisin. Määräaikainen talletus korkeakorkoisella tilillä voisi myös tulla kyseeseen jos summa kasvaa kovasti.
 
Hyvä kysymys
En laittaisi käyttötilille vaan sijottaisin. Tilillä raha menettää vain arvonsa. Korot pieniä. Eikö vastaajat tosiaankaan tiedä mistään muista mahdollisuuksista kuin käyttötili? Ostamalla esimerkiksi järkeviä osakkeita lapsi hyötyy enemmän ja oppii samalla hyvää bisnestä myöhemmin. Isomman lapsen tienaaman rahat laittaisin kyllä käyttötilille käytettäväksi, mutta kehottaisin muuhun säästämiseen ja järkikäyttöön.
 
Riippuu summasta, mutta miettisin eri sijoitusvaihtoehtoja, todennäköisesti johonkin rahastoon. Tai jos on ihan mitätön summa, niin suoraan tilille. Meillä on lapsella tili, jonka käyttöoikeus alkaa 15 vuoden iässä. Siihen mennessä saisi riskittömästäkin sijoituksesta jo kohtalaisen voiton, koska nyt ikää on vielä alle 4v.
 
Summista en viitsi puhua, kyse kuitenkin toisen palkasta jota en halua sanoa. Sanotaan nyt näin, että ei kyse mistään jättipotista, mutta en tosiaan voi tietää kuinka paljon noita keikkoja tulee saamaan ja mitä palkkaa esim seuraavasta saa. Noissa eroaa hirveästi palkat ja kaikkiin tarjouksiin tuskin suostutaan, en omallakaan kohdallani ole varmaan 50% kerroista edes suostunut.
 
Talouspeelo
Jos on pienistä rahoista kyse ja tuon ikäisestä lapsesta, niin ottaisin ihan perheen käyttöön. Sitten voi erikseen laittaa jollekkin sijoitustilille rahaa. Sijoitukset muutamilla satasilla on ihan turhia.

Meillä ei lapset ole vielä tuonikäisenä tiennanneet mitään (ja aikuinenhan tuossa tienaa, lasta välineenä käyttäen). Lapsilisät käytämme myös. Mies sijoittaa tasaiseen tahtiin rahojamme ja olen ajatellut, että se on se pesämuna josta lapsillekkin sitten joskus liikenee.

Se olis sitten eri jos lapselle paukahtaisi jostain tuhansia euroja. Sitten ne voisi sijoittaa erikseen. Mutta on tuokin aika mielenkiintoista, että jos oletetaan että on kaksi lasta joista toinen kelpaa malliksi ja toinen ei (syystä tai toisesta). No olisiko sitten reilua, että se "söpömpi" 2.5-vuotias saisi jonkun sijoitustilin, mutta toinen ei, koska ei ole mitään tienannutkaan...
 
Jos on pienistä rahoista kyse ja tuon ikäisestä lapsesta, niin ottaisin ihan perheen käyttöön. Sitten voi erikseen laittaa jollekkin sijoitustilille rahaa. Sijoitukset muutamilla satasilla on ihan turhia.

Meillä ei lapset ole vielä tuonikäisenä tiennanneet mitään (ja aikuinenhan tuossa tienaa, lasta välineenä käyttäen). Lapsilisät käytämme myös. Mies sijoittaa tasaiseen tahtiin rahojamme ja olen ajatellut, että se on se pesämuna josta lapsillekkin sitten joskus liikenee.

Se olis sitten eri jos lapselle paukahtaisi jostain tuhansia euroja. Sitten ne voisi sijoittaa erikseen. Mutta on tuokin aika mielenkiintoista, että jos oletetaan että on kaksi lasta joista toinen kelpaa malliksi ja toinen ei (syystä tai toisesta). No olisiko sitten reilua, että se "söpömpi" 2.5-vuotias saisi jonkun sijoitustilin, mutta toinen ei, koska ei ole mitään tienannutkaan...
Anna mun hoitaa tämä "reiluuspuoli", otan kyllä huomioon sitten kun on se toinen. :D
 
trre
Aluksi sijoittaisin (ja olen sijoittanut) lapsen rahoja pankkitilille, sen jälkeen kun rahaa on kertynyt n. 500-1000€ ole etsinyt sopivan rahaston johon rahoja on osittain ja vähitellen sijoitettu.
 
mielenkiinnosta
mitä kautta hän pääsi ko. "työhön"? Olen jo pitkään miettinyt, että meiän likka sopis kyllä nuihin hommiin. On todella suloinen, reipas ja iloinen sekä rakastaa esiintymistä ja kameraa. :)
 

Yhteistyössä