Mihin laitoitte muut lapset kun lähditte synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "povia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
esikoinen jäi iskän kans kotio (oli silloin 2v.), mies kieltäyty lähtemästä liian traumaattisen ensisynnytyksen jälkeen kunniasta. Kolmosen syntyessä esikoinen (15v.) oli rippileirillä ja kakkonen (13v.) tuli sitten sairaalaan isänsä mukaan (isän trauma oli tässä vaiheessa jo poispyyhkäisty) ja pääsi leikkurin ovelle ottamaan vastaan pikkuveljensä ihan tuoreeltaan :)

[QUOTE="vieras";29114573]esikoinen jäi iskän kans kotio (oli silloin 2v.), mies kieltäyty lähtemästä liian traumaattisen ensisynnytyksen jälkeen kunniasta. Kolmosen syntyessä esikoinen (15v.) oli rippileirillä ja kakkonen (13v.) tuli sitten sairaalaan isänsä mukaan (isän trauma oli tässä vaiheessa jo poispyyhkäisty) ja pääsi leikkurin ovelle ottamaan vastaan pikkuveljensä ihan tuoreeltaan :)[/QUOTE]

ai niin, esikoinen ja kakkonen syntyivät aamulla/aamuyöllä ja kolmonen iltapäivällä

Kun toka lapsi syntyi yöllä klo 3.06, minun äiti oli meillä. Samoin hän tuli illalla meille, kun kolmas syntyi. Hän tosin syntyi vasta aamulla.

Nelonen syntyi puolilta päivin. Äitini tuli hakemaan muut lapset tunti sitä ennen.

Nyt on viides tulossa rv 38+1 ja tällä kertaa hälyytämme paikalle joko miehen vanhemmat tai minun äidin taas. Ovat varautuneet tulemaan mihin vuorokauden aikaan vain.

Kakkosen syntyessä aamupäivällä esikoinen oli valmiiksi yökylässä anopin luona, kolmosen syntyessä päivällä kävin mun isä hakemassa isommat sinne aamulla ja kun nelonen syntyi yöllä niin anoppi kävi hakemassa muut illalla.

Esikoinen 2,5v, päivällä alkoi synnytys ja mummu tuli meille kun mentiin sairaalaan, kolmas kun syntyi niin synnytys myös alkoi puolenpäivän aikoihin ja vaari tuli hakemaan lapset mummulaan kun lähettiin sairaalaan.

[QUOTE="vieras";29114622]Esikoinen 2,5v, päivällä alkoi synnytys ja mummu tuli meille kun mentiin sairaalaan, kolmas kun syntyi niin synnytys myös alkoi puolenpäivän aikoihin ja vaari tuli hakemaan lapset mummulaan kun lähettiin sairaalaan.[/QUOTE]

Eli esikoinen siis oli 2.5v kun toka syntyi :)

Mummujen ja pappojen hoidossa ovat isommat olleet. Asuttiin silloin 15min matkan päässä sairaalasta, joten helposti onnistui järkätä mummut paikalle. Kakkosen syntyessä olin valmiiksi sairaalassa, joten isäntä puhelun multa saatuaan kuskasi esikoisen mummulaan ja kolmosen synnytyksen käynnistyessä lähdin ambulanssilla sairaalaa kohti lapsivesien menon ja vauvan kiinnittymättömyyden vuoksi. Isäntä tuli sitten perästä, kun sai mummun ja papan paikalle.

Kakkonen syntyi yöllä yhden jälkeen ja kolmonen puolen päivän maissa.

Viimeksi muokattu:
Toisen syntyessä aavisteltiin nopeata lähtöä, joten anopin työvuorolista oli jääkaapin ovessa ja muina aikoina mun isä oli meillä passissa. Ja hyvä että oli, kun aamuyöstä sai soitella piipaa-auton hakemaan. Esikoinen siis nukkui vielä, kun lähdettiin, juniori syntyi ennen seitsemää.

Toka syntyi aamupäivällä. Läksin taksilla sairaalaan viiden aikoihin jolloin hälyytin isovanhemmat jotka ajoivat parin tunnin ajomatkan päästä meille ja mies tuli sitten perässä synnärille juuri parahiksi ennen ponnistusvaiheen alkua.

Nyt kolmatta ootellessa on samat suunnitelmat, lisäksi tässä lähempänä on kummeja yms jotka ovat arkisin töissä,mutta jos ajotus osuu niin voivat toki tulla lapsenvahdeiksi siksi aikaa kun isovanhemmat pääsee paikalle.
Jos pitää keskellä yötä lähteä sairaalaan niin en oikein tiedä viitsinkö soittaa noille isovanhemmile, kun en tiedä haluankonettä lähtevät ajamaan keskellä yötä unenpöpperössä talvikelissä tänne.
Sinänsä siis oon valmistautunu synnyttämään yksinkinnmutta haluaisinntoki että mies pääsisi näkemään lapsensa syntymän, ne on ollu tähän asti ihania hetkiä. (ja oli kyllä ihanaa munki jaksamisennkannalta että mies ehti viimeksi paikalle juuri kun olin kipeimmilläni, se kovasti auttoi jaksamaan)

Esikoinen oli 2,5v ja olimme kaikki 3 mummilassa yökylässä. Yöllä kun sitten lapsiveden menon myötä lähdimme mieheni kanssa sairaalaan niin esikoinen jäi mummilaan,ja olikin siellä yht 3 yötä eli koko sen ajan kun minä,mieheni ja vauva olimme sairaalassa.

Ja niin,sairaalaan siis lähdettiin yöllä ja vauva syntyi seuraavana alkuiltana.

Kolmannen syntyessä lasten isä jäi kahden vanhemman kanssa. Muuten ollut myöhemmin aina äitini. Neljää on lähdetty synnyttämään yöllä, yhtä päivällä ja taivas sentään, mä en muista mihin aikaan neljäs lapsi syntyi : ) Tämä täytyy tarkistaa ; )

Toinen lapseni syntyi sunnuntaina puolilta päivin, supistukset alkoivat aamuyöllä. Yliaikaisuuskontrolli oli varattu seuraavalle viikolle. Annoin miehen ja lapsen nukkua jonnekin seitsemään saakka, kun olin eka soittanut synnärille, että joko saa lähteä tulemaan, oon aika kipeä nyt.

Isovanhemmat hälytettiin paikalle, heillä kesti jonkin aikaa tulla kun asuvat naapurikunnassa. Autossa matkalla sairaalaan (mies kuskina) oli todella tuskaiset supistukset ja ponnistaa sai alkaa melkein heti. Että uusinnassa herättelisin miestä jo viiden aikaan enkä olisi edes harkinnut kätilön "jos se lämmin suihku vielä auttaisi" -neuvoon.

Synnytys alkoi 22.00 illalla ja saatiin eräs meidän ystävä kotiin hoitamaan kolme vuotiasta tyttöämme. Ja sitten, kun synnytys vain pitkittyi niin tyttö sai mennä eräälle toiselle lapsiperheelle hoitoon loppu ajaksi. Oon ihan super kiitollinen näille ystäville, oltais oltu pulassa ilman heitä! <3

Synnytys käynnistyi joskus 4 aikaan aamulla, puoli tuntia kerkisi muutaman kerran supistaa sen verran vakuuttavasti että jo soittelin vanhemmilleni. Äitini tuli sitten meille, esikoinen (2v9kk) nukkui vielä kun lähdettiin miehen kanssa sairaalaan kuuden jälkeen. Kuopus syntyi iltapäivällä kolmen aikaan. Esikoisen herättyä menivät vanhemmilleni, jossa vietti yhden yön ja toisen yön oli siskoni luona.

Meille on ollu ehdottoman tärkeää että mies on päässy aina mukaan, yhdessä ollaan siis kotoa lähdetty ja viimeisillä kerroilla on ollut tosi kiire. Sukulaisia ei asu lähelläkään... mutta useampi ystävä on kertonut olevans käytettävissä kun lähtö tulee. Nopeasti ollaan aina hoitaja lapsille saatu. :) Se on suuresti lämmittänyt mieltä että on auttavaisia ihmisiä lähellä. Viimeisin kun syntyi, aamuyöllä viiden aikaan hälytettiin yksi täti meille ja hän oli siihen saakka kun vauva oli syntyny ja mies kotiutunu.

Tokan ja kolmannen syntyessä mummolassa. Neljännen syntyessä mies ei ehtinyt mukaan, joten oli lasten kanssa kotona ( olin siis prenalla käynnistystä varten, mutta vauva syntyikin yöllä ennen käynnistystä ja niin pikaisesti, että miehelle vaan soitettiin, että syntyy, mutta turha lähteä, et ehdi).
5. syntyessä kaikki lapset olivat synnärin pihalla asuntoautossa :) Ehdin olla sisällä 20min, kun vauva syntyi, mieskään ei ehtinyt tulla vielä sisälle.
6. syntyessä kaksi isompaa jäi kotiin, 3 muuta taas asuntoautossa mukana ja jälleen kerran mies missasi syntymän, kun lähti autolla käymään ja vauva syntyi sillä välin.
Kätilöllä oli varsin hauskaa. Oli nimittäin sama kätilö 5. ja 6. synnytyksessä. Lapset pääsivät katsomaan noissa synnytyksissä vauvaa jo synnytysalissa ja oli mieleenpainuva kokemus kaikille :)

Yhteistyössä