mihin lähetetään sukunimen ilmoituslomake?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erika

Vieras
lähetetäänkö kanssa kirkkoherranvirastoon kuten esteiden tutkinta lappu vai mihin?
Ja maksaako mun sukunimen vaihto jotain kun menemme naimisiinja otan miehen nimen??

Nyt tunnustan tyhmyyteni tässä asiassa.

eikös se sovita papin kanssa ja sit siinä tieto menee eteenpäin? ei kai siitä mitään erillistä kaavaketta itse tartte lähettää. nimim. naimisiin myös menossa.
kertokaa jos oon väärässä niin saan vaihdettua sukunimeni

Meillä kysyttiin sukunimi -asiat vihkipaikalla ennen vihkimistä. Vihkipappi täytti jotain lomakkeita ja kysyi otanko miehen nimen, omani vai yhdysnimen. Ei maksa mitään. Ainoastaa sitten uusi ajokortti, passi ym. maksaa.

Mä löysin netistä tommosen kaavakkeen, sieltämistä tulostin ton esteiden tutkinta lapunkin ja oon nyt ihan pihalla ton kanssa :O
Ja et tuleeko tosta vaihdosta maksua :O

Kaveri meni naimisiin maistraatissa n.puoli vuotta sitten. Esteettömyystodistuksia hakiessa/tehtäessä täytettiin myös sukumimen vaihtoa koskeva lomake. Ne oli sitten vihkijällä valmiina kun toimitus tehtiin. Miehen sukunimen ottaminen ei maksanut mitään.

*muoks. ainakaan Raumalla ei maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja erika:
Mä löysin netistä tommosen kaavakkeen, sieltämistä tulostin ton esteiden tutkinta lapunkin ja oon nyt ihan pihalla ton kanssa :O
Ja et tuleeko tosta vaihdosta maksua :O

Taitaa tuo olla sellainen lomake, jolla muuten vain vaihdetaan sukunimi ja se maksaa. Avioliiton kautta tullut nimi tulee ilman maksua ja nimiasia hoidetaan siinä vihkitilaisuudessa.

Yhteistyössä