Sukunimen muutos naimisiin mennessä yms...

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
sit tyhmä kysysmys,mut onko mahdollista vaihtaa oma kuva ajokorttiin sen nimenmuutoksen yhteydessä? :ashamed:

no jos sulla on ollut siinä kortissa miehen tai naapurin kuva, niin tottakai... tsori oli pakko... :D

mut siis joo, voi vaihtaa, itse olen näin tehnyt...

Ajokortti 40e
Passi (normaali) n 50e (+ uudet valokuvat)
Kaikki etukortit/kanta-asiakaskortit uusiksi (ilmaisia)
Pankkikortti uusiksi (ilmainen)
Netin kautta saa ilmoitettua aika moneen paikkaan sukunimen muutoksesta ja osaanhan se muutostieto menee automaattisesti

Ei mulle kyllä tullut aikoinaan uutta kelakorttia kun sukunimi vaihtui.Siis sitä kuvatontakaan.Siksipä mulla on edelleen vanhalla sukunimella kelakortti kun en koskaan muista sitä kelalta tilata.Ja hyvin on pelittänyt viimeiset 7 vuotta.

Ajokortin kaksoiskappale

Poliisi myöntää ajokortin kaksoiskappaleen, jos ajokortti on kadonnut, turmeltunut, tuhoutunut tai anastettu taikka sen valokuvasta ei enää voida haltijaa vaikeudetta tunnistaa. Jos ajokortti myöhemmin löytyy, se on luovutettava poliisille. Ajokortin haltijan nimen tai henkilötunnuksen muutoksen johdosta hakemus on tehtävä kolmen kuukauden kuluessa muutoksesta.

Ajokortin kaksoiskappaletta haetaan asuinpaikan poliisilta kirjallisesti ja henkilökohtaisesti. Lupa on maksettava hakemusta jätettäessä. Jos hakijalla ei ole asuinpaikkaa Suomessa, kaksoiskappaletta haetaan ajokorttiluvan myöntäneeltä poliisilta. Kaksoiskappaletta ei myönnetä, jos ajo-oikeuden haltijalla on vakinainen asuinpaikka jossakin muussa EU- tai ETA-maassa.

Ajokortin kaksoiskappaletta haettaessa on oltava mukana
# 2 valokuvaa (ei tarvita, jos edellisten valokuvien toimittamisesta on alle 3 vuotta)
# kirjallinen selvitys, jos ajokortti on anastettu, kadonnut tai tuhoutunut
# entinen ajokortti, jos se on tallella

Hakijalla on mahdollisuus saada ajokortin kaksoiskappaleen toimitusajaksi maksullinen väliaikainen ajokortti. Se on voimassa enintään kolme kuukautta.

Maksut:
Ajokortin kaksoiskappale 40 ?
Väliaikainen ajokortti 10 ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ajokortin kaksoiskappale

Poliisi myöntää ajokortin kaksoiskappaleen, jos ajokortti on kadonnut, turmeltunut, tuhoutunut tai anastettu taikka sen valokuvasta ei enää voida haltijaa vaikeudetta tunnistaa. Jos ajokortti myöhemmin löytyy, se on luovutettava poliisille. Ajokortin haltijan nimen tai henkilötunnuksen muutoksen johdosta hakemus on tehtävä kolmen kuukauden kuluessa muutoksesta.

Ajokortin kaksoiskappaletta haetaan asuinpaikan poliisilta kirjallisesti ja henkilökohtaisesti. Lupa on maksettava hakemusta jätettäessä. Jos hakijalla ei ole asuinpaikkaa Suomessa, kaksoiskappaletta haetaan ajokorttiluvan myöntäneeltä poliisilta. Kaksoiskappaletta ei myönnetä, jos ajo-oikeuden haltijalla on vakinainen asuinpaikka jossakin muussa EU- tai ETA-maassa.

# 2 valokuvaa (ei tarvita, jos edellisten valokuvien toimittamisesta on alle 3 vuotta)
# kirjallinen selvitys, jos ajokortti on anastettu, kadonnut tai tuhoutunut
# entinen ajokortti, jos se on tallella

Hakijalla on mahdollisuus saada ajokortin kaksoiskappaleen toimitusajaksi maksullinen väliaikainen ajokortti. Se on voimassa enintään kolme kuukautta.

Maksut:
Ajokortin kaksoiskappale 40 ?
Väliaikainen ajokortti 10 ?

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/70326145FF7F9ACFC2256BC3004492A0?opendocument

Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
joo kävinkin poliisin sivulla lueskelemassa ja siel oli et uudet kuvat toimitettava jos edellinen kuva on yli 3vuotta vanha :)

Ahaa eli jos minulla viellä tallessa vanha kuva mikä otettu ajokorttia varten,niin se siis käy ja minun korttikin vasta reilun vuoden vanha.?

www.poliisi.fi ja sieltä ajokortit löytyy tällanen pätkä (joku linkittänykin tohon ylemmäs)

Yhteistyössä