Mihin käytätte parsakaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdfgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdfgh

Vieras
Haluaisin ottaa parsakaalin ruokavalioon eli tehdä useammin ruokaa, jossa sitä on. Mutta miten? Auttakee, mihin käytette parsakaalia? En siis halua vain keittää/höyryttää sitä vaan laittaa johonkin ruokaan sekaan, näin aluksi. Risottoa on testannu, toimi, mutta miten muuta?

meillä on yleensä just ihan keitettynä/höyrytettynä lisäkkeenä...
Mutta olen joskus tehnyt parsakaalista gratiinia,laittanut kasvissosekeittoon,suolaiseen piirakkaan,pizzaan,cous cous-salaattiin...

Meillä käytetään myös paljon keitoissa, ihan nakkikeittoon ja vastaavaan
Sellaisenaan keitettynä lisäkkenä
Parsakaali-perunasosekeittoa
Parsakaali-feta-salaatti on myös namia

[QUOTE="vieras";22804547]Meillä käytetään myös paljon keitoissa, ihan nakkikeittoon ja vastaavaan
Sellaisenaan keitettynä lisäkkenä
Parsakaali-perunasosekeittoa
Parsakaali-feta-salaatti on myös namia[/QUOTE]

Kiitos! En oo noita keittoja tajunnu lainkaan, täytyy ens kerralla muistaa :)

Mites toi salaatti eli ootko keittänyt vai laittanu raakana? (ja en tajua, miksi mulla on sama kysymys mielessä, jotenkin musta parsakaali pitäis aina keittää)

salaattiin jos laittaa niin äkkiä vaan kiehauttaa ja varoo keittämästä liikaa,huuhtoo kylmällä vedellä keittämisen jälkeen.Voi myös marinoida,öljyä,valkosipulia,pippuria,sitr.mehua.

Kiitos! En oo noita keittoja tajunnu lainkaan, täytyy ens kerralla muistaa :)

Mites toi salaatti eli ootko keittänyt vai laittanu raakana? (ja en tajua, miksi mulla on sama kysymys mielessä, jotenkin musta parsakaali pitäis aina keittää)

joo keitän. HIukan jäähtynyt parsakaali sekoitetaan fetakuutioiden kanssa, maustan mustapippurilla ja joskus hiukan valkosipulilla/sipulisilpulla.

[QUOTE="Kenguru";22804526]Sellaisenaan pöytään, nam, perunamuusiin, makaronilaatikkoon...[/QUOTE]

Toi makaronilaatikko pitääkin muistaa ja sit muusi, viimeksi laittoi porkkanaa ja hyvin maistui :)

En mihinkään, on se vaan niin järkyttvän pahaa.
sick0022.gif

Yksi oikein herkku vaihtoehto on parsakaalikeitto, nam! Sen voi myös soseuttaa ja lisätä jotain juustoa tai sulatejuustoa jos ei niin tarvitse noita kaloreita laskeskella.

Yhteistyössä