Mihin ikään asti juomavesi keitetään?

• Viestiketjun aloittaja kapula
  • Ensimmäinen viesti
kapula
Kauanko tässä pitää vielä se kiehutella...
Minä olin jo kraanavettä antamassa tytölle mutta anoppi rupes parkumaan että vuojen ikäsenä vasta... En kyllä usko!!!

Miks ihmeessä pitäis keittää? Ei ihme että allergiat ja astmat lisääntyy jos juomavesikin pitää keittää vielä vaikka kuinka vanhalle.. :headwall:

Vastustuskykyä ei saa muuten kuin hankkimalla :)

Ei nyt sentään...
Neuvolasta neuvottiin, että keittämisen voi lopettaa sitten, kun lapselle annetaan muutakin syötävää kuin maitoa. Siis kun siirrytään soseisiin. Tällä ohjeella on useampi lapsi hoidettu : )

kapula
No jo minäkin ettei voi olla mahdollista, että nuin pitkkään pitäs ootella...
Sinne asti pitäs kuulema tuttipullotkin keitellä mutta mie oon kyllä lopetellu senkin jo aika päiviä sitte :kieh:
Pääsempäs pätemään!! :LOL:

vieras
Mulle sanottiin esikoisesta -03 kätilö sairaalassa ettei tarvi keittää. Enkä keittänyt.

Kaksi seuraavaa olleetkin täysimetyksellä enkä ole edes vettä vaivautunut antamaan. :D

En oo minäkään koskaan keittänyt, tosin eipä tuo lapsi paljoa ole vettä saanut ennen soseiden alotusta kun täysimetyksellä on ollut. Mutta viimestään kiinteiden alottamisen yhteydessä voi lopettaa keittämisen. (kuten moni muukin on jo sanonut)

Mukp
Meillä oli hauska, kun sain tämän "kakkossarjani", vanhimmat lapset jo täysi-ikäisiä, niin neuvolan täti "opasti" mua, että "nykyään ei sit vettä enää keitellä. Ennenhän sitä keitettiin suunnilleen vauvatki pöpöjen pelossa." :D

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja dior:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja drink shit:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
No ei todellakaan tarvitse Suomessa juomavettä keittää minkään ikäiselle...
eikö Nokiallakaan :LOL:
No ei varmaan sielläkään enää...
No meillä ainakin vieläkin keitellään...
Ikävä juttu, mutta se on tosiaan vain yksi paikkakunta noin 400 muun joukossa.

Yhteistyössä