Mihin aikaan yleensä juhlitaan kirkossa häitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Bullmastiffi:
en mä löydä tuolta sipoon sivuilta numeroa mihin voin soittaa :o

KIRKKOHERRANVIRASTO

Kirkkoherranvirasto ylläpitää seurakunnan jäsenrekisteriä, antaa virkatodistuksia ja sukuselvityksiä sekä sukututkimuksia eri tarkoituksiin. Virasto hoitaa kirkollisten toimituksien ajanvarauksia kuten kaste, vihkiminen ja hautaus.

Kirkkoherranvirasto palvelee:
ma-pe 9-12 ja lisäksi tiistaisin klo 16-18
puh. 239 1525

Osoite: Seurakuntien virastotalo
Iso Kylätie 1, 04130 Sipoo

Alkuperäinen kirjoittaja Bullmastiffi:
kumpi kannattaa varata ensin kirkko vai juhlapaikka?

Varaa nyt vaikka ensin se kirkko ja sitten lähdet etsimään juhlapaikkaa, joka on vapaana kyseisenä päivänä. Kirkonhan saa varata muistaakseni vuotta aikaisemmin, ainakin täällä Tampereella.

soitin kirkkoherranvirastoon, alkavat ottaa varauksia vasta lokakuun alussa :ashamed:

eli tuskin mun nyt kannattaa sitä tilaakaan varata, vaikka mua pelottaa että se menee.... se on meinaan aika suosittu paikka...

muista myös ettei kaikissa kirkoissa pysty vihkimään välttämättä noin aikaisin. meiä kirkossa eka vihkiminen pystyi tapahtumaan vasta klo.15.00

kyllä mä mieluummin ottaisin ton kahelta alkavan vuoron jos on tulossa pitkä matkalaisia tai lapsi perheitä.
kirkko ennen juhlapaikkaa. paitsi jos juhlapaikka on välttämätön et just sen haluat ja kirkko ihan sama.

meidät vihittiin heinäkuun alussa klo15. oli hyvä aika kaikinpuolin, siltikin tuntui että aamulla tulee kiire :) meijän kirkosta ei saa aikoja kuin vasta klo 15 alkaen eli meillä oli ekat häät ja hyvä niin. kaverit vihittiin klo 17 ja oli aika nopea ilta...

meijän seurakunnassa pappi, joka on silloin työvuorossa tulee automaattisesti kun varaat kirkon, erikseen ei tartte täällä ainakaan mutta taas naapuri kunnassa tarvitsee.

Jos suosittua juhlapaikkaa haluaa, kannattaa ensin varata se, jotta osaa kirkon varata samalle päivälle. Mutta jos häät on pian, eikä juhlapaikalla väliä tietty kirkko kannattaa varata ensin. Mielestäni paras vihkimisaika on siinä 13-14.

Yhteistyössä