Mihin aikaan yleensä juhlitaan kirkossa häitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bullmastiffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
klo 14:sta on siinä mielessä hyvä et jos tulee perheen pienimpiä ovat kerenneet nukkua päikkärit.. ja sul on tunti aikaa enemmän aamusta valmistautua + jännittää! Sekä se et pitkän matkalaisilla on 1h aikaa enemmän aamusta matkustaa.. mut sit taas toisaalta toisesta päästä venyy!

Meillä oli vihkiminen klo 16 ja kirkon saa juurikin niin että soittaa kyseisen kunnan kirkkoherranvirastoon ja kysyy sieltä vapaita aikoja.Pappi pitää sitten soittaa omasta seurakunnasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
klo 14:sta on siinä mielessä hyvä et jos tulee perheen pienimpiä ovat kerenneet nukkua päikkärit.. ja sul on tunti aikaa enemmän aamusta valmistautua + jännittää! Sekä se et pitkän matkalaisilla on 1h aikaa enemmän aamusta matkustaa.. mut sit taas toisaalta toisesta päästä venyy!

ei se toisesta päästä venyminen haittaa mitään :saint:
mutta kait mä varaan sitten klo:14 aikoihin, jos vaan saan.. ettei joku muu ole ehtinyt ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja ktl:
Meillä oli vihkiminen klo 16 ja kirkon saa juurikin niin että soittaa kyseisen kunnan kirkkoherranvirastoon ja kysyy sieltä vapaita aikoja.Pappi pitää sitten soittaa omasta seurakunnasta.

pappi saa olla myös toisesta seurakunnasta, mut papille pitää tosiaan soittaa henkilökohtaisesti.. kanttori tulee kirkonpuolesta, jos ei ole omaa toivetta!

Alkuperäinen kirjoittaja Bullmastiffi:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:

ei se toisesta päästä venyminen haittaa mitään :saint:
mutta kait mä varaan sitten klo:14 aikoihin, jos vaan saan.. ettei joku muu ole ehtinyt ensin.

jos et saa klo 14:sta ni ei se klo 15:Stakaan myöhään ole.. (eikä kyl senkään jälkeen).. ootteko miettiny onko teil ruokahäät? jos on ruokahäät ni sit päivä ajat on "parempia", jos "napostelu"häät ni sillon myöhäsemmät ajat on ok.. niin ja mun mielestä :D

No onko toi klo:14 liian aikaisin??? sanokaas nyt mulle kun ei ole mitään tietoa, enkä osaa päättää???

Olisko klo:15.00 parempi??? :ashamed:

no ei ainakaan mun mielestä.. me oltiin lauantaina häissä jotka alko klo 14:sta! Oli siinä suhteessa hyvät, et ku meil oli pienilapsi mukana eikä menty jatkoille, ni selvittiin ajoissa kotia :D ja ne jotka lähti jatkoille, ni pääsivät ajoissa!

Mun mielestä 14 ja 15 on molemmat hyviä aikoja, pääasia ettei oo esim. klo 12 kun sillon tulee ainakin morsiamelle tosi aikainen herätys ja kova kiire.

Kirkko varattiin soittamalla virastoon ja meille määräytyi pappi automaattisesti, kun ei ollut itselle mitään väliä, kuka sieltä tulee. Sanottiin vain että pappi ottaa sitten itse yhteyttä meihin vähän lähempänä, että voidaan sopia asioista.

Meillä oli klo 14 vihkiminen kartanossa, ja siellä oli myös sitten syömiset ja kahvittelut niin ei mennyt toiseen paikkaan siirymiseenkään aikaa. Tuosta 14 meni sinne noin 18 ennen kun oli vihkiminen, ruuat ja kahvi menneet läpi ja alkoi ns. vapaa osuus ja sitten siirrykkiinkin viereiseen hotelliin jatkoille vähän myöhemmin ketkä sinne tuli.
Osa pitkämatkalaisista (500km) tulivat ja lähtivät samana päivänä.

mä en ole ollut koskaan häissä ja minun hääni tulevat olemaan ensimmäiset minulle :D
siksi olen ihan hukassa kaikkien asioiden kanssa, ja eipä ketään kuka auttaisi :(

Satuhäät ja meidän häät ohjelmasta voi saada vinkkiä :)

mä en ole ollut koskaan häissä ja minun hääni tulevat olemaan ensimmäiset minulle :D
siksi olen ihan hukassa kaikkien asioiden kanssa, ja eipä ketään kuka auttaisi :(

Tuolla hääfoorumi sivuilla on hyviä ohjeita ja vinkkejä.. esim. siitä miten kannattaa edetä ja mitä kaikkea "pitää" ottaa huomioon! Pyydä apua esim. kaasolta, ja muista että yhtä ainoaa oikeaa tapaa tehdä ei ole!! Nyt saat olla itsekäs ja tehdä niinkuin itse (+ mies) haluaa!

kirkkoherran virastossa osaavat neuvoa sinua kirkollseen toimitukseen liittyen ja pitopalvelu osaa neuvoa sinua ruokaan liittyvissä seikoissa (esim. määrissä ja erikoisruokavalio kysymyksissä).
Lähet liikkeelle tosiaan kirkosa + juhlapaikasta.. kaiken muun kerkeää myöhemminkin (riippuen tietty kuin nopealla aikataululla etenette), mutta jos häät vaikka vasta ens kesänä ni suunnitelmat koristelujen jne. voi vielä muuttua moneen kertaan :D

Meidät vihittiin klo 16.00. Oli suosittu vihkikirkko kesällä ja koska olimme joutuneet varaamaan jo juhlapaikan ennenkuin kirkkoa sai varata (1.9 alkoi varaukset seuraavalle kesälle) niin ehti mennä päiväajoista suurin osa. Toinen vaihtoehto olisi ollut klo 12.00 mutta se on mielestäni liian aikaisin.

Ehdin aamusta rauhassa laitautua ja kampaajalle vasta puoliltapäivin, valokuvassa kävimme ennen vihkimistä.

Minusta tuo klo 16.00 oli ihan hyvä, kirkolta matka juhlapaikalle kesti alle vartin ja juhlapaikalla oltiin viiden maissa, onnittelumaljat ja puhe, ruoka suunnilleen klo 18, ohjelmaa jne ja kahvitus oli kai joskus kahdeksan maissa, jolloin otettiin boolikin esille ja tässä vaiheessa perheelliset melkein kaikki lähtivät - no meillä oli vain kolmella ystäväperheellä lapsia - ja muiden kanssa jatkettiin juhlaa "aikuisemmassa tunnelmassa". Me lähdimme hääsviittiin ennen puoltayötä ja osa vieraista jatkoi vielä paikallseen yökerhoon.

en mä löydä tuolta sipoon sivuilta numeroa mihin voin soittaa :o

Kirkkoherranvirasto palvelee:
ma-pe 9-12 ja lisäksi tiistaisin klo 16-18
puh. 239 1525

Osoite: Seurakuntien virastotalo
Iso Kylätie 1, 04130 Sipoo

kirkkoherra Juha Ilonen
puh. 050 454 5886

toimistosihteerit
Merja Arjama
Eva Tenhunen