Mihin aikaan teillä heräillään?

• Viestiketjun aloittaja "daWn"
  • Ensimmäinen viesti
"daWn"
Tuossa otsikossahan se tulikin.
Meidän 1v herää joka aamu 5.30-6.30 välissä ja tämä on aiheuttanut suurta kummastusta meidän ystävä/sukulaispiirissä. Kun KAIKKIEN muiden lapset nukkuvat vähintään kahdeksaan joka aamu.... ja siis ollaan saatu sata neuvoa miten pidentää aamu-unia, vaikka meistä se ei ole tarpeellista. Kuulemma aamu-uni olisi tärkeää lapselle ja nyt herää "kesken unien", muita lainatakseni. Käy illalla kahdeksalta nukkumaan tyytyväisenä. Tämä monen mielestä liian aikaisin...
Kiinnostaisi tietää onko muidenkin muksut aamuvirkkuja?

"tina"
Meillä heräillään tätä nykyä klo 7.30 jälkeen vauvan kanssa. Meillä tosin nukkumaan mennään siinä 21.00.
Kyllä tuo 5.30 on tosi aikaisin, mutta jos ei teitä haittaa niin mikäs siinä. Itse en jaksaisi, aamu-uninen kun olen.

Mie heräilen klo 4-7 (pirteänä) ja tyttö yleensä klo 6-9. Mies saattaa nukkua kymmeneenki jos ei töitä ole, riippuu paljon tuosta meän naperosta että mihin aikaan se mennee makkariin kiljumaan ja repimään siltä peittoa :D

"vieras"
Meillä sekä 3v että 1v heräävät klo 8-8.30 joka aamu. Mä en kestäisi jos nousisivat ylös jo 5-6 aikaan. Toisaalta meillä lapset menevät nukkumaan vasta n. 21-21.30, joten iltaisin meidän vanhempien "oma aika" on melko lyhyt.

"Pena"
Vaimoni ja minä heräämme klo 5, lapset vanhin lapsi klo 6, nuorin klo 7. Iltaisin mennään nukkumaan viimeistään klo 22. Lapset sänkyyn viimeistään klo 21.30. Niinpä ei ole ongelmia rytmien kanssa ja kouluunkin on helpohkoa lähteä. Viikonloppuisin nukkumaan jonkin verran, vaan ei merkittävästi myöhemmin. Aikainen lintu nappaa madon, sanotaan.

meillä
4,5v herää yleensä 7.30-8.00 (illalla menee nukkumaan noin 21.00)
Mies nukkuisi vaikka puoleen päivään jos ei tarvitsisi töihin herätä
Itse saatan herätä 5.00 tai sitten vasta kun esikoinen herättää, olen äitiyslomalla. Saa nähdä miten vauvan syntymä aikaistaa heräämistä, esikoinen heräsi nimittäin ensimmäiset 3kk aamuneljältä pariksi tunniksi valvomaan...

aamuja
meillä vähän yli parivuotias menee nukkumaan kasin maissa, ja herää nykyään puoli seiska. Ihan ok rytmi, sillä aamulla voidaan ottaa rennosti aamutoimet ja pikkukakkoset, ja kuitenkin keritään ysin aikaan lähtemään pihalle, kerhoon, leikkariin, kaupungille, kauppaan, jne. asioiden hoitoon. Ja sitten keretään nätisti lounaalle ja päiväunille kotiin. Jos herättäisiin kasin jälkeen, menisi aamurauha häsläämiseksi.

Nuorempi on nyt alkanut nukkua hieman pitempään. Herää vasta 8 - 8:30
Vanhempi herää joskus kuuden jälkeen.

"empsi"
Meidän 1v menee nukkumaan vaihtelevasti 21-24 ja heräilee melkein aina tasan 10.20, viime päivinä on nukkunut jopa 11 asti!
Joku kiukkukausi menossa kun ei suostu nukahtamaan ajoissa :D

meil
1 v 7 kk menee nukkumaan 21-21.30 ja herää 7-8. Ei sopisi mulle viideltä herääminen, ja siksi laitamme lapsen vasta noin "myöhään" nukkumaan, koska ei ole kovin paljon nukkuva.

Meillä lapset on heränneet pitkään klo 5 ja nyt ovat pidentäneet 5.20-5.40. Lapset on 2 ja 3. Mun mielestä ei tartteis ennen kuutta herätä. Oon aamuihminen, mutta mun mielestä klo 5 on vielä yötä.

1 v 7 kk menee nukkumaan 21-21.30 ja herää 7-8. Ei sopisi mulle viideltä herääminen, ja siksi laitamme lapsen vasta noin "myöhään" nukkumaan, koska ei ole kovin paljon nukkuva.
Ei oo meilläkään ja herää silti aikaseen. Heräs ekat 2v klo 5-5.30 ja nyt 3v 6pintaan tai vähän yöhemmin. Aivan kaikki on koitettu eikä ton lapsen rytmiä muuta mikään. ei siinä paljoa kyselty suostumista kun jätkä pomppaa täyteen menoon aamuvarhain. Mut tuttavissakin on näitä aikasia.

Vauvan takia klo 6.30-7.30. Joskus jopa kuudelta, toisinaan poika nukkuu vahingossa kahdeksaan asti. Toissa yönä olisi halunnut nousta sängystä jo neljältä, huooh. :D Mies heräilee töihin seiskan pintaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä