Mihin aikaan teidän ekaluokkalaiset menee nukkuun?

  • Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti
11 tunnin yöunet
Alkuperäinen kirjoittaja 11 tunnin yöunet;27079770:
Mä herätän lapsen ennen kuin lähden töihin klo 07, alkoi koulu mihin aikaan vain. Pysyy rytmi säännöllisenä eikä tarvitse sopeutua päivärytmin jatkuvaan vaihteluun. Lapselle laitan vielä kännykkään herätyksen milloin pitää lähteä kouluun.
Lisään vielä että lapsi itse tykkää herätä suht. aikaisin (myös viikonloppuna) vaikka viikonloppusin saa nukkua niin pitkään kun haluaa mutta herää itsestään monesti jo ennen klo 07. Arkisin tuo tykkää pelata wiillä tai katsella lastenohjelmia ennen kuin koulu alkaa.
 
"Lissu"
Taitaa tuo meidän tyttö sitten tarvita aika paljon unta ikäisekseen. No eipä auta kuin aikaistaa nukkumaanmenoa.

Meillä on herätys klo 6.30 arkisin, olosuhteiden pakosta.
 
ekaluokkalaisen äiti
Meidän ekaluokkainen menee nukkumaan klo 20-21 välillä. Iltasatu luetaan klo 20 kaikille lapsille, mutta jos ei ole väsynyt, niin saattaa lueskella vielä itsekseen sängyssä jonkun aikaa. Herää herättämättä aamulla klo 6-6:30 välillä. Jos illalla on harrastuksia, niin ottaa koulun jälkeen pienet päiväunet, jotta jaksaa illan harrastukset.
 
meillä
Ei muuten riitä tuo 10 tuntia vielä monellekaan pienelle. Meillä sellainen 11 tuntia on paras, mieluiten 12. Eka ja kolmasluokkalainen menevät, riippuen aamuherätyksestä klo 20.30-21. nukkumaan. Joku ilta voi mennä myöhempään mutta sen huomaa kyllä heti. Mikäli lapsi heräilee jo ilman herätystä, tietää että unta on saanut yleensä tarpeeksi.
 
minun
Ekaluokkalainen menee sänkyyn yleensä klo 20.30, sitten luetaan vielä iltasatu ja lauletaan iltalaulu. Herätys on klo 6.45 - 8.00 riippuen koulun alusta.
Meillä 45 minuuttia riittää hyvin siihen, että käydään aamupesulla, puetaan, kammataan tukka ja syödään aamupala. Puoli tuntia varataan kulkemiseen.
 

Yhteistyössä