Mihin aikaa otat aina e-pillerit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmu!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmu!

Vieras
Eli otsikossa kysymys tulikin! mihin aikaa otat yleensä ne pillerit? ELi onko sulla jotain vakituista aikaa, että otat joka päivä samaan aikaa? Miten jos esim. otat yleensä pillerit vaikka 10.00 kun sul vaaata ja sitten kun sul esimerkiksi töitä ja työt alkais aamulla 08.00, niin otakko silloinpillerin aikasemmin vai miten toimit?

Arkisin otan pillerin ennen aamu 9, viikonloppuisin yleensä 10-11 maissa, riippuu miten herään. Parin tunnin heitot ei haittaa, kunhan ei ylity se 12 tunnin unohdusraja.

Tarkkuus pillerin oton ajankohdan kanssa on yksilöllistä. Joillain jo parinkin tunnin heitto voi aiheuttaa välivuotoja tms., joillain taas ei pillerin unohtamisestakaan tule mitään oireita. Itse ajoitin pillerien ottamisen iltakahville, jolloin pillerin otto tuli rutiininomaisesti siinä samalla, eikä ollut riippuvainen esim. heräämisajasta. Vaihteluväli oli noin kaksi tuntia, iltakahdeksan ja -kymmenen välillä, ja minulle siitä ei tullut mitään ongelmia. Se illalla ottamisessa tietysti on huomioitava, että jos on herkkä unohtelemaan, 12 tunnin varoaika menee helposti yön aikana ja sitten oletkin jo töissä (ja pillerit kotona) kun muistat että pilleri unohtui.

Itse otan pillerin yleensä iltapäivällä töiden jälkeen. Toisaalta hyödynnän hyvinkin paljon sitä 12 tunnin aikaa. Itselläni ei ole ikinä tullut minkäänlaisia oireita, vaikken aina samaan aikaan pilleriä otakaan.Eli käytännössä voin menojen mukaan ottaa sen miten huvittaa, noin aamu kymmenestä ilta kymmeneen.

Otan aamulla heti herättyäni. Pillerit on yöpöydällä, en ole 15 vuoden aikana unohtanut kertaakaan. Työ- ja vapaa-aamuissa voi olla 4h ero. Syön 6-9 viikkoa putkeen, eikä siltikään tule välivuotoja.