Migreenilääkkeet + raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lijrna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lijrna

Vieras
Migreeniä potevat: Mitä lääkkeitä teillä on ollut käytössä raskauden aikana?
Sain viime viikolla tietää olevani raskaana ja ainakin edellisen raskauden aikana migreenikohtaukset olivat tosi pahoja. Tekevät minut ihan toimintakyvyttömäksi :(
En haluaisi noiden takia jäädä töistä pois.

Olen kyllä menossa lääkärille heti kun vaan pääsen, jotta saan lääkitykset kuntoon. Tällä hetkellä ei siis ole mitään lääkkeitä, kun kohtauksia ei ole tullut pariin vuoteen...

Mun piti jättää estolääkitys (Orfiril) ja normaali kohtauslääkitys (Imigran) kokonaan pois. Sai käyttää kohtaukseen vaan Panadolia (tai siis parasetamolia). Pelkäsin ihan hulluna, että miten sairauden kans käy, koska se on ollut mulla aina tosi hankala ja paha.
En käyny silloin neurologilla varmistamassa tota lääkkeettömyyttä, vaan riskillä menin ilman, että en tiedä sitten onko olemassa jotain vahvempia lääkkeitä jotka raskauden aikana sopisi.
Mulla meni kuitenkin raskausaika hyvin, olisko jotain 5? kohtausta tullut koko aikana, eli mulle henkilökohtaisesti se on vähän.

Mua pelottaa että kohtaukset yleistyy raskausaikana. Edellisessä raskaudessa kärsin niistä n. parin viikon välein. Niinkään se särky ei pelota, mutta auraoireet (halvausoireet, puheen häviäminen, näön häviäminen ihan kokonaan yms. ) pelottaa.

Täytyy varmaan kysäistä, olisiko syytä käydä ihan neurologilla. Mulla kun tuo Panadol yms vastaavat ei oireisiin riitä. Ketorin on normaalisti käytössä, mutta sitä ei varmaan saa käyttää :(

Yhteistyössä