Migreeni/jomottava päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivokasvainko vai mitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivokasvainko vai mitä

Vieras
voisiko olla migreeniä tämä minun oireilu.
päänsärky on aivan kauheeta,alkaa pikkuhiljaa..päätä alkaa koskee,jomottaa ja särkee,vihloo :(
otan panacodin ja päänsärky vähän rauhottuu.
tätä kestänyt jo jonkun viikon kohta.
lääkäriin menen kohta kyllä kun tuntuu ettei tää lopu.aamusin ei aina ole mutta varmasti alkaa iltapäivällä tää kipuilu.
joka on tooodella kauheeta.
melkein itku tulee kun pää on niin kipeä.

en ymmärrä,en koskaan ole kärsinyt migreenistä.päänsärkyä ollut joskus mutta se on ollut lievää ja mennyt ohi nopeasti.

pelkään jotain aivokasvainta yms koska silmissäkin näkyy välillä semmoisia sahalaitaisia juttuja jotka menee ohi ja näkö on vähän huonontunut vuoden aikana.
nää päänsäryt alkoi viikko sitten ja kauhee kipu siis.

mies on hieronut niskoja ja oon laittanu kauratyynyn niskoille,en tiedä..niskat ei tunnu niin kipeältä.
töihinkin pitäisi palata maanantaina.

on semmonen paineen/puristus tunne päässä joskus.

tänään oksetti tossa päivällä ruuan jälkeen,raskaana en ole.

Mulla oli kauhee päänsärky yli kuukauden ja just samat oireet. Määräsivät lopuksi TT-kuviin, kun ei millään hellittänyt edes lääkkeillä. Ajattelin kans jo pahinta, mutta pään kuvat olivat normaalit ja sain diagnoosiksi mingreenin ja niskajumin. Vastaanotolla oli asiantunteva neuron erikoislääkäri. Aikaisemmin en ollut kärsinyt mingreenistä tai yleensäkään päänsärystä pahemminkaan, joten oli outoa noin pitkällinen kamala päänsärky. Jos päänsärky jatkuu niin ihan hyvä kuvauttaa, sillä operaatio ei kestä, kun 10-> min ja saa selkeyden itseä vaivaavaan asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jasmin:
Mulla oli kauhee päänsärky yli kuukauden ja just samat oireet. Määräsivät lopuksi TT-kuviin, kun ei millään hellittänyt edes lääkkeillä. Ajattelin kans jo pahinta, mutta pään kuvat olivat normaalit ja sain diagnoosiksi mingreenin ja niskajumin. Vastaanotolla oli asiantunteva neuron erikoislääkäri. Aikaisemmin en ollut kärsinyt mingreenistä tai yleensäkään päänsärystä pahemminkaan, joten oli outoa noin pitkällinen kamala päänsärky. Jos päänsärky jatkuu niin ihan hyvä kuvauttaa, sillä operaatio ei kestä, kun 10-> min ja saa selkeyden itseä vaivaavaan asiaan.

mutta pääseekö kuvaukseen noin vain?täällä ainakaan lääkärit ei oikein välitä ja tuskin laittaa mihinkään kuvaukseen :(

Migreeni voi kestää jopa 2 viikkoa, mutta ei päätä välttämättä särje kuin vaikka vuorokauden verran. Migreenin aikana ei saisi tehdä mittään kovia urheilusuorituksia, eikä tietenkään syödä mitään sellaista mikä vielä lisää provosoi migreenin alkamista/jatkumista.

Minulla migreeni alkaa niskasta jomotuksella ja sitten säteilee silmän taakse.Näkyy sahalaitoja ja kirkkaita palloja jne...
Niskat on työn takia ihan jumissa.
Saattaa kestää monta päivää ja mulla tulee myös tuntohäiriöitä.
Ennen migreeniä olen väsynyt ja kamala suolaisen nälkä.

Ehdottomasti yli kuukauden kestävästä päänsärystä pitää olla huolissaan. Yksi tuttu kuoli aivoverenvuotoon, kun ei lääkärit ottaneet tosissaan päänsäryn kannalta. Oli valittanut niskojaan ja kovaa päänsärkyä ja yhtäkkiä oli takaraivosta kuulunut naksahdus ja se oli sitten siinä. Jos lääkäri ei tajua laittaa kuviin niin voi ehdottaa sitä itse. Minulla päänsäryn aiheutti alunperin kolahdus päähän minkä jälkeen se aiheutti kovan mingreenin.

Alkuperäinen kirjoittaja aivokasvainko vai mitä:
voisiko olla migreeniä tämä minun oireilu.
päänsärky on aivan kauheeta,alkaa pikkuhiljaa..päätä alkaa koskee,jomottaa ja särkee,vihloo :(
otan panacodin ja päänsärky vähän rauhottuu.
tätä kestänyt jo jonkun viikon kohta.
lääkäriin menen kohta kyllä kun tuntuu ettei tää lopu.aamusin ei aina ole mutta varmasti alkaa iltapäivällä tää kipuilu.
joka on tooodella kauheeta.
melkein itku tulee kun pää on niin kipeä.

en ymmärrä,en koskaan ole kärsinyt migreenistä.päänsärkyä ollut joskus mutta se on ollut lievää ja mennyt ohi nopeasti.

pelkään jotain aivokasvainta yms koska silmissäkin näkyy välillä semmoisia sahalaitaisia juttuja jotka menee ohi ja näkö on vähän huonontunut vuoden aikana.
nää päänsäryt alkoi viikko sitten ja kauhee kipu siis.

mies on hieronut niskoja ja oon laittanu kauratyynyn niskoille,en tiedä..niskat ei tunnu niin kipeältä.
töihinkin pitäisi palata maanantaina.

on semmonen paineen/puristus tunne päässä joskus.

tänään oksetti tossa päivällä ruuan jälkeen,raskaana en ole.

Sopii kyl migreeniin, mut jos toi on uus tilanne niin kannattaa se kattoa lekurissa. Mulla migreeniin auttaa vain täsmälääke.

Kyllä nykypäivänä minulla on reseptit mingreeniin, mutta en ole sen kovan päänsäryn jälkeen tarvinnut, kun paranin. Tällä hetkellä on influenssa, mutta toivonmukaan ei sika sellainen...

Yhteistyössä