Mietittävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Simputti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Simputti

Aktiivinen jäsen
21.09.2006
1 971
1
36
Tälläinen tilanne

Mies ja nainen on mennyt naimisiin.
Naisen nuorin lapsi on nyt 19 ja asuu äitinsä luona, opiskelee muualla, mutta " oma huone" äidin luona. Muut lapset asuu muualla, naimissa ym..
Miehellä kanssa lapsia, muuttaneet pois kotoa.

Miehen lapsella tulee ero ja joutuu asunnottomaksi. Huoneita ei ole koska naisen lapsi asuu heillä.
Miehen lapsi haluaisi väliaikaisesti muuttaa isänsä luo, siksi aikaa kun löytää asunnonon, mutta tilaa ei edelleenkään ole koska naisen lapsen huone on varattu säännöllisen epäsäännöllisesti, ja hänen kaikki tavarat on siellä, eli se on sen koti....

Onko isällä velvollisuus ottaa lapsensa siksi aikaa kun löytää kämpän?

En tiedä, mihin vanhemman velvollisuus loppuu. Mutta jos tilanne olisi toisinpäin ja miehen ja naisen kodissa asuisi satunnaisesti miehen poika ja naisen tytär tarvitsisi eron jälkeen katon päälleen ja ehkä siipeensä saaneena myös tukea ja turvaa.. haluaisiko nainen sanoa tyttärelleen ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Tälläinen tilanne

Mies ja nainen on mennyt naimisiin.
Naisen nuorin lapsi on nyt 19 ja asuu äitinsä luona, opiskelee muualla, mutta " oma huone" äidin luona. Muut lapset asuu muualla, naimissa ym..
Miehellä kanssa lapsia, muuttaneet pois kotoa.

Miehen lapsella tulee ero ja joutuu asunnottomaksi. Huoneita ei ole koska naisen lapsi asuu heillä.
Miehen lapsi haluaisi väliaikaisesti muuttaa isänsä luo, siksi aikaa kun löytää asunnonon, mutta tilaa ei edelleenkään ole koska naisen lapsen huone on varattu säännöllisen epäsäännöllisesti, ja hänen kaikki tavarat on siellä, eli se on sen koti....

Onko isällä velvollisuus ottaa lapsensa siksi aikaa kun löytää kämpän?
Jos se miehen lapsi on niin iso että on jo eroa ottamassa, niin ei ole kyllä vanhemmilla velvollisuutta majottaa.

Eri asia tietty että totta kai haluaa lapselleen kodin antaa eikä taivasalle heittää. Mun mielestä tossa vaiheessa sen muualla opiskelijan pitäs majottua siellä muualla vähän aikaa, niin että se asunnoton voi asua siellä huoneessa sen aikaa että löytää kämpän.

Mun mielestä on "valvollisuus" tai itseasiassa mun mielestä oikeus auttaa lastaan uuteen alkuun majoittamalla tämä.. Periaatteella sopu sijaa antaa. Pystyisin ainakin itse joustamaan aika lailla.

Yhteistyössä