mietiskelyä lapsista ja omasta jaksamisesta sekavaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiukan hävettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiukan hävettää

Vieras
meillä on kaksi pientä lasta. nuorempi on 9kk ja vanhempi on 1v10kk. eli pienellä ikäerolla ovat tulleet meille. :) ovat ihania, rakkaita ja en kadu mitään. mutta nyt, vanhemmalle tullut orastavaa uhmaa kait? ja mustasukkaisuutta pienemmästä. vanhempi nostaa metelin aina melkein joka kerta kun syötän pienempää vaihdan vaippaa tms. muuta. mutta kaikki on taas hyvin kunhan saa itse huomiota.
tämä on jokseenkin rasittavaa niin rasittavaa. toinen kiljuu, lyö, raapii, potkii kun pienempää hoitaa. huoh. niin ihanaa kun on ollakkin kotona olen tyytyväinen että lähden töihin vanhempainvapaan päätyttyä. siis sain sovittua työnantajan kanssa omat työni niin ettei noita hoitoon tarvitse vielä laittaa.
saan jotain muutakin ajateltavaa välillä ja pääsen aikuisten ihmisten seuraan jossa ei aina tarvi kerrata kuulumisia lapsista.

miehen kanssa juttelin tän hetkisistä tuntemuksista, taisi säikähtää, että olisin masentunut. kysyi haluanko mennä juttelemaan jonkun ammatti-ihmisen kanssa. ei nyt vielä ainakaan ole tarvetta. mutta mies kannusti puhumaan reilusti, sanoi että voisin vaikka joka ilta lähteä tuulettamaan päätäni jos vain tuntuu siltä. ihana mies! <3 :) ja joo, mies meillä hoitaa paljon noita lapsia, on töidensä jälkeen niiden kanssa paljon. ulkoilee jollei perheenä lähdetä, leikittää ja viettää laatuaikaa.
mies kyllä ymmärsi että välillä on pinna kireällä ja oma jaksaminen tiukassa risaisten öiden ja tuon isomman uhman? ja mustasukkaisuuden kanssa.

jotenkin tuntuu pahalta myöntää itselle sekä miehelle että tuntuu etten pärjää noiden kanssa. mutta samalla niin helpottavalta kun sain kakistettua asioita ulos. jotain positiivista tilanteesta hakee, niin kevät tulee ja aurinko nostaa päätänsä, tulee lämmintä ei tarvi rehata kaikkia vaatteita varastosta niiden päälle. :)

no olipas sekavaa sepustusta.. mutta halusin vain kirjoittaa, ihanaa kevättä teille kaikille! ja täältä noustaan! :)

Juu kaikkia välillä väsyttää.:) Minuakin. Meillä poika 5v, tyttö täyttää tässä kuussa 2v ja vauva on huomenna 3 viikkoa.:) Välillä on kyllä sellanen meteli ja meno että huh! :D Mutta sitten osaa nauttia niistä rauhallisista hetkistä kun sellaisia välillä tulee. Esim.nyt olen kahdestaan vauvan kans kotona kun kaksi muuta lasta on mummolassa tänään. Ihanan hiljaista! :) Lenkillä pääsi käymään koiran kans äsken ja ihan rauhassa ilman kenenkään narinaa! :D Ja mikä ihaninta todella että tulee kevät! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Juu kaikkia välillä väsyttää.:) Minuakin. Meillä poika 5v, tyttö täyttää tässä kuussa 2v ja vauva on huomenna 3 viikkoa.:) Välillä on kyllä sellanen meteli ja meno että huh! :D Mutta sitten osaa nauttia niistä rauhallisista hetkistä kun sellaisia välillä tulee. Esim.nyt olen kahdestaan vauvan kans kotona kun kaksi muuta lasta on mummolassa tänään. Ihanan hiljaista! :) Lenkillä pääsi käymään koiran kans äsken ja ihan rauhassa ilman kenenkään narinaa! :D Ja mikä ihaninta todella että tulee kevät! :flower:

onnea vauvasta! :)

ja juu, kaikkia välillä väsyttää. tuntuu vain että tilanne nyt vain kärjistynyt. mutta eiköhän se tästä taas lähde sujumaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:

onnea vauvasta! :)

ja juu, kaikkia välillä väsyttää. tuntuu vain että tilanne nyt vain kärjistynyt. mutta eiköhän se tästä taas lähde sujumaan. :)

kiitos.:) Kyllä se siitä lähtee sujumaan. Meillä on molemmilla uhma menossa..tytölle ei nykyään käy mikään mitä sille sanoo, aina kuuluu "ei halua!" ja pojalla vähän sama meininki. Uhmaa uhman perään.. :whistle:

Tuntuu tosiaan välillä, ettei selviydy arjesta. Meillä asuu vauva,joka ei nuku päivisin kuin liikkuvissa vaunuissa tai sylissä (tai liinassa). Painaa jo sen verran, että kotihommia ei jaksa tehdä vauva sylissä, kun selkäkin on välillä sikakipeä. Mutta toivottavatsi tää helpottaa jossain vaiheessa. Ehkä sitten, kun saa lapset laitettua miehen mukaan muutamaksi tunniksi vaik viikonloppuna ja saa siivottua kämpän. Nyt vauva on vielä imetyksen takia mussa kiinni, kun ei huoli pulloa. Mua rassaa hulluna, etten pysty pitään kotia edes kohtuusiistinä. Mies on kyllä aktiivinen, mut tekee pitkää päivää eikä kodin hoitoon jää aikaa.
Meidän arjesta tulee mieleen se Älvsbyhusetin mainos, jossa äiti yrittää suoriutua kerrostalon neljännestä kerroksesta alas ja sit tulee yhdelle lapselle kakkahätä. Onneks päästään keväällä muuttaan omaan taloon niin ulkoilu helpottuu huomattavasti.
Tsemppiä!

Voimia kovasti! :hug: Mullakin meinaa jaksaminen olla kortilla, kuopuskin on aloittanut jo kohtalaisen uhmailun. Nyt meillä on siis kolme uhmista! :headwall: Esikoinen ei siedä että puhun kellekään muulle kuin hänelle, en saisi edes katsoa muita. Keskimmäinen lyö, potkii, huitoo, tönii kaikkia. Ja jokainen vuorollaan kirkuu ja huutaa milloin mistäkin. Voimia syö, päivästä toiseen samaa. Tytöt nyt 2v, 2v10kk ja 4v.

kiitoksia teille! :)

kummasti jotenkin vain helpotti kun raapusti jotain tänne. tsemppiä myös teille kaikille! :)

musta tuntuu että monessa paikassa hehkutetaan sitä äityden onnea niin, että unohtuu myöntää eteä arki pienten lasten kanssa on raskasta. ainakin minua helpottaa kun saan tasaisin väliajoin tilittää väsymystä/ketutusta/ärsytystä omalle miehelle tai kavereille (joilla muuten ihan sama tilanne!).
aurinkoista kevättä sinnepäin!

Ihanan tuttuja tunnelmia! :D

Meillä ikäeroa oli pari kuukautta enemmän mutta eskoisen kehitys ei vastannut lheskään ikäistää eli käytännössä siinä oli kaksi (alkuun erikokoista) vauvaa hoidettavina. Ja koira päälle. Kyllähän siitä selvisi ja paljon on hauskoja muistoja, mutta kuitenkin esikoisen vauva-aikaan verrattuna tuo meni jotenkin sumussa.

Itse palailin keikkatöihin kuopuksen ollessa 9kk ja muutamaa kuukautta myöhemmin siirtyi perheen elatusvastuu minulle kun mies jäi koti-isäksi. Pakko myöntää että kyllä sitä jo kaipasikin arkeen jotain muutakin noiden lasten lisäksi, niin ihania kuin olivatkin. Olo oli paljon pirteämpi kun oli muutaman kuukauden saanut käydä töissä ja sitä alkoi nauttiakin lapsista ihan erilailla. ja vapaapäivät taas tuntuivat luksukselta...

nimenomaan, joka paikassa toitoteen oi niin auvoista vauva-aikaa. onhan nämä meidänkin lapsoset olleet vauvana "helppoja tai kilttejä" kuka mitenkin tykkää sanoa. nukkuivat yönsä hyvin jne. mutta nyt tämä ihme äkäisysyskausi tässä isommassa pistää oman jaksamisen aika koville.

ja tosiaan, kaipuu siitä että on muutakin elämää kuin lapset. olen havahtunut siihen. nyt kuitenkin tuntuu paremmalta ja olo virkeämmältä kun tajusin miehelle kertoa omasta jaksamisesta. ja ihanaa oikeasti lähteä töihin, vaikkakin päivät edelleen vietä näiden ihanien lapsosten kanssa. :) mutta se AIKUISTEN SEURA :)

Joo, tosiaan kaikkia väsyttää välillä. Meillä on 2v uhmakas poika ja 3 kk pätkänukkuja vauva. Hermot on kyllä kireellä lähes joka päivä jossain vaiheessa, mutta en mä silti töihin lähtis. Kun päivät olis sitten matkoineen 10h, enhän mä muuta ehtiskään. Mutta mua auttaa se, kun välillä menen yksinäni lenkille, jumppaan, kauppaan, kahville tai kaverille. Se on vaan toi pienempikin vähäksi aikaa jätettävä ilman äitiä, että äiti jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
Joo, tosiaan kaikkia väsyttää välillä. Meillä on 2v uhmakas poika ja 3 kk pätkänukkuja vauva. Hermot on kyllä kireellä lähes joka päivä jossain vaiheessa, mutta en mä silti töihin lähtis. Kun päivät olis sitten matkoineen 10h, enhän mä muuta ehtiskään. Mutta mua auttaa se, kun välillä menen yksinäni lenkille, jumppaan, kauppaan, kahville tai kaverille. Se on vaan toi pienempikin vähäksi aikaa jätettävä ilman äitiä, että äiti jaksaa.

kaikille sopii niin erilaiset ratkaisut. meillä toivottavasti tämä että lähden töihin. :) toivottavasti vauvasi alkaisi pian nukkumaan pidempiä pätkiä.

ja en minä raaski noita lapsia vielä hoitoon laittaa. kuten aiemmin mainitsin, sain sovittua kivasti omat työt että lapset saavat olla vielä kotona. isompi jo voisikin johonkin hoitoon tms. mennä mutta en minä tätä nuorempaa vielä kun ei ole vuottakaan.

kaikille sopii niin erilaiset ratkaisut. meillä toivottavasti tämä että lähden töihin. :) toivottavasti vauvasi alkaisi pian nukkumaan pidempiä pätkiä.

ja en minä raaski noita lapsia vielä hoitoon laittaa. kuten aiemmin mainitsin, sain sovittua kivasti omat työt että lapset saavat olla vielä kotona. isompi jo voisikin johonkin hoitoon tms. mennä mutta en minä tätä nuorempaa vielä kun ei ole vuottakaan.

Niin joo, kyllä mäkin voisin välillä muutaman päivä töitä tehdä, mutta kun se ei ole mahdollista mun alalla. Toi on kyllä hyvä, jos voi töitä sopia noin ettei tartte hoitoon laittaa! Meillä se ei ole mahdollista, joten se on vaan vielä "nautittava" tästä kotona olosta. Kesä varmaan taas piristää kummasti!

Tänään on meillä ollut sellainen päivä, että tekisi mieli myydä talo, kani, kissa, koira, kanat, kukko, hevonen ja poni pois, lopettaa opiskelut ja irtisanoa osa-aikatyö.
Kaksi vanhinta voisin pistää päiväkotiin ja maata kerrostalokaksiossa päivät pitkät tuon pienimmän kanssa. Ja kunhan sille pukkaa tuollainen uhma kuin noilla kahdella, veisin senkin päiväkotiin.

Mutta näitä päiviä on niiiiin harvoin, että huomenna taas mulla varmaankin on vauvakuume ja haluan lisää tonttia, isomman hevostallin, pari lammasta ja harkitsen yliopisto-opintoja siinä sivussa.

Kyllä se siitä, kohta on jo kesäkin :D

saanko ihan uteliaisuuttani kysellä miten olette saaneet nuo työajat järkättyä niin ettei lapsia tarvi viedä hoitoon? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

saanko ihan uteliaisuuttani kysellä miten olette saaneet nuo työajat järkättyä niin ettei lapsia tarvi viedä hoitoon? =)

teen parina iltana viikossa ja sitten välillä lauantaisin.

Yhteistyössä