mietin tässä että saako lapsi jatkaa päivähoidossa,vaikka syksyllä syntyy vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syksyllä väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syksyllä väsynyt

Vieras
lapsi on vahinko vauva ja todellakin olisin tehnyt abortin tässä elämäntilanteessa,jos olisin pystynyt. tilanne on siis tämä,lapsen isästä ei ole mitään hoito apua! joten olen 24/7 yksin!! vanhemman lapsen isä kyllä hoitaa sen joka toisen viikonlopun,mutta tulokkaan isästä ei siihen ole!!! esikoinen on todella vilkas ja haastava,vaikkakin hauska ja empaattinenkin. mutta luulen että se olisi liikaa vauvan lisäksi olla sen 24/7 molemmista yksin vastuussa,varsinkin kun esikko kaipaa hirmuusti huomiota,muuten tekee pahojaan.

asiaa siis helpottaisi suuresti jos edes esikoisen voisi viedä joksikin aikaa hoitoon säännöllisesti. :)

Saa.
Suomessa ainakin toistaiseksi on subjektiivinen päivähoito-oikeus.

Eli olet sitten syystä mistä tahansa kotona (äitiyslomalla, työttämänä, lottovoittaja joka ei halua tehdä töitä, tai ihan mitä vaan) niin lapsesi saat viedä vaikka täysipäiväisesti kunnalliseen hoitoon. Ja maksat siitä siis ihan normaalisti hoitoajan ja tulojesi mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne vaan siellä on pajon kohtalotovereita jotka hoitoon on lykätty kun perheen vauva tarvitsee vanhemman jakamatonta huomiota, tai jotain muuta

Oot ilkeä paska....
Luojan kiitos sinulla on kaikki ok...
Älä koira hauku se voi kostautua...

parahin vieras,olisiko sitten parempi tappaa tämä vahinko vauva? ja tiedoksesi että lapsi on jo hoidossa,kun kptihoidontuki loppuu 3v. tai kenties parempi että kotona on väsynyt ja äreä äiti,eikä kukaan leikkisi lapsen kanssa, kun ei jaksaisi kun ei olisi ikinä hetkeäkään van itselleni,kun ei voisi edes nukkua päiväuna vauvan kanssa. minusta lapselle on kuitenkin parempi että hällä on leikkiseuraa,ja vään levänneenpi äiti joka jaksaakin tehdä jotain.

Vuoropäiväkodissa ei ole subjektiivista päivä-hoito-oikeutta, mutta jos kyse normaalista päivä puolesta, on oikeus hoitoon. Meillä esim. tyttö jäi nyt kotiin, kun jäin äitiyslomalle, kun ei olisi voinut käydä samassa päiväkodissa enää, kerran olen kotona.

Yhteistyössä