MIetin ja mietin...jospa vielä yksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuru

Vieras
Hei kaikki!
Olen kohta 34 vuotias ja minulla on kolme lasta 9,8 ja 3 vanhat!
Juu lapsi luku niinsanotusti täysi...mutta nyt on alkanut miettimään entäs jos vielä yksi...

He toi karkas kun kirjoitin sitä...mutta siis jatkoa tässä!
Niin välillä on kauhee vauvakuume ja välillä ei oikein ajttelen luojan kiitos ovat jo ton ikäisiä!
Hirveen ristiriitaiset on tunteet,,,,mutta kun vien 3 vanhaa aamulla tarhaan mietin että minun kuuluisi olla kotona lasten kanssa eikä painaa tukka putkellä töihin!!!
Auttakaa minua ja kertokaa onko tämä jotain ikäkriisiä vai mitä? :ashamed:

Odota vielä muutama vuosi, ja tee sitten iltatähti. Itselläni on vanhimman ja nuorimman välillä 15 vuotta ikäeroa, enkä ketään antaisi pois. Mutta on ihan erilaista olla äiti kaksikymppisenä, kun lähemmäs nelikymppisenä (nyt 38-v). Raha-asiat alkavat olla paremmalla tolalla, ja elämä muutenkin asettunut aloilleen. Nyt äitiydestä nauttii ihan eri tavalla kun ennen, eikä enää turhia "hötkyile". Lisäksi kun vanhemmat lapset ovat jo tarpeeksi isoja, he hoitavat pikkusisaruksiaan jo mielellään aina silloin tällöin. Joten, älä tee vielä päätöstä, kypsyttele rauhassa, on sulla vielä aikaa =)

meillä on 12v,8v,5v,1v11kk ja *pikkuvitonen* syntyy huhtikuun alun tienoilla...

joskus nytkin tuntuu että vois lähtee vaikka viikoks 'lomalle'.. mut kuitenkin..koti on koti..

ja jos vauveli kuume kiusaa niin parempi jos kiusaa äitiä ja isää yhdessä...

jos vielä joskus saat vauvelin.. ole onnellinen.. jos lapsiluku on tuo kolme ole onnellinen siitäkin... :heart:

Huomenta ja kiitos vaan vastauksista! :heart:
Voishan se olla jos muutamna vuoden kypsyttelis asiaa...ja kun nuorin lähtee kouluun niin olis kiva olla kotona...mutta onko sitten jo niin mukavuuden haluinen että ei jaksa vauva rumpaan enää lähteä?...Piru tätä naisen eloa :snotty:

Niinpä. Vaikeita kysymyksiä. Ja kun ei se raskaus sitte enää välttämättä alakkaan ihan just silloin kun sitä itse toivois. Ja kaikki riskit lisääntyy kun ikää tulee lisää. Meillä kolme lasta; poika 01, tyttö 02 ja poika 05. Vielä yhdestä haaveillaan. Ollaan onnellisia näistä mitä olemme saaneet, on päätöksemme ja lopputulos sitten ihan mikä tahansa. :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.01.2007 klo 08:25 nuru kirjoitti:
Huomenta ja kiitos vaan vastauksista! :heart:
Voishan se olla jos muutamna vuoden kypsyttelis asiaa...ja kun nuorin lähtee kouluun niin olis kiva olla kotona...mutta onko sitten jo niin mukavuuden haluinen että ei jaksa vauva rumpaan enää lähteä?...Piru tätä naisen eloa :snotty:

Mulla lapset 10, 7 ja 4 ja mietin sitä nelosta varmaan kolme vuotta. Joka toinen päivä halusin ja joka toinen päivä en missään nimessä! Meillä on allergikkoja koko sakki ja se yövalvominen yms. sai mulla burn outin päälle. Eli nyt se on siis päätetty, että meille ei sitä neljättä tule.

Nyt on ihana kun saa nukkua läpi yön, retkeillä ilman että pitää ketään kantaa sylissä ja on muutenkin helpompaa reissata kolmen ison kanssa.

Näin siis meillä, mutta jos sulla on kova kuume (ja miehellä myös!) niin mikä ettei. Ite en kyllä mitään yksinäistä iltatähteä tekisi kovin isolla ikäerolla. Sitten kaikki alkaa taas alusta ja sitä kuopusta saa koko ajan viihdyttää. Pienellä ikäerolla se menee samassa isompien kanssa.

mullakin on taas vauvakuume, mun lapset on 13, 10 ja 1 v ja siis yhden haluisin vielä =) ite oon 34v ja mietittiin jos nyt ei ihan heti mut muutaman vuoden sisällä kuitenkin... jos Luoja suo :heart:

olen samaa mieltä siitä että jos pitää kovin pitkän ikäeron lasten välillä niin todellakin aloittaa kaiken alusta....mutta tänään on taas se päivä kun en halua lisääntyä enää :laugh: ja huomenna tietty taas haluan :hug:

Kertokaa mulle,miten useamman lapsen äiti jaksaa vielä kuumeilla? ;)

Itselläni on myös kolme lasta;7v,6v ja 1v 8kk ja ei ole vauva-kuumetta pätkääkään.Kädet täynnä työtä näissä kolmessakin!! Itselleni tosin tämä kolme on ehdoton maksimi.Mutta mikäs siinä jos jaksaa.

Ilta-tähteä en kannata,mitä järkeä aloittaa taas uudestaan? Olen kai sitten sen verran itsekäs,mutta haluan tehdä miehen kanssa kahdestaan joskus jotain ja harrastaa.Haluan että pikkulapsivaihe loppuu joskus.
Mieluummin kaikki lapset suht putkeen,silloin niistä on toisilleen seuraa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2007 klo 20:31 nuru kirjoitti:
Hei kaikki!
Olen kohta 34 vuotias ja minulla on kolme lasta 9,8 ja 3 vanhat!
Juu lapsi luku niinsanotusti täysi...mutta nyt on alkanut miettimään entäs jos vielä yksi...
:hug: itse ajattelin vanhimpieni(syitäki oli monia) lasten ollessa,pojat,jo 3 v.ja 6v.ettei enää lapsia,nyt on 1v.4kk tyttö ja toinen syntyy lähiaikoina.ensimmäisen tein 26v.ja nyt olen 36v.eli neljäs ja mietin et jos tää onkin sit poika ni pitäiskö tehä vielä yks,jospa sattuis tyttö.... :whistle:

Mulla isommat on kohta 8v ja 7v ja kuopus nyt 5kk. Kolmesta olen aina haaveillut, tosin olisin kolmannen halunnut vähän lyhyemmällä ikäerolla.

Nyt mielessä pilkahtelee ajoittain, että olisi kiva, jos kuopuksellakin olisi kaveri :whistle:
Tosin meillä asia on helppo, koska mies ei varmasti neljänteen suostuisi (en ole "uskaltanut" edes vihjaista :whistle: )
Enkä ehkä itsekään sitä neljättä enää jaksaisi, mutta saahan sitä haaveilla :ashamed:

Niin onhan se meilläkin vähän niin että ukkeli ei ole ajatuksesta kauheen kiinnostutnut mutta on se välillä heittänyt että jos vielä yksi...mutta siitä ei nyt ota selvää =) ...olen enemmin ajatellut että mites työt jos tulis vielä yksi lapsi,sillä silloin olis kyllä pakko olla kotona ainakin se kolme vuotta !Nyt olen mennyt töihin heti kun aitiysloma on loppunut,tiedän olen ollut hullu kun en ole ollut kotona....nytkin tuntuu että muksut on aina mummilla koulun jälkeen ja pikku miestä nään vasta illalla :( olisko toi mun vauva kuume sitä että tahtoisin järkätä aikaa perheelle sillä että jäisin taas äitiyslomalle?....Mutta onneksi huomenna on jo perjantai ja saa olla vl kotona!!!IHANAA :heart:

minulla 12v ja 14v tytöt,ja nyt sitten vauva tekee tuloaan..eli alkuraskauden hetkiä tässä eletään,sitten meidän perheeseemme kuuluu vielä mieheni kaksi tyttöä 7v ja 11v,eli jossakin vaiheessa voipi vipinää olla.. :)

itse olen 34v.

Lueskelin teidän vastauksia ja pakko hiukan kommentoida =) Itsekin olen toisena päivänä vauvan perään ja toisena en. Meilläkin se, että mies ei suostu kolmanteen eli turhahan tässä on enempiä kuumeilla. Omaksi iloksi välillä kuumetta pukkaa. Järjellä kun ajattelee niin en jaksaisi kolmatta, kahdenkin kanssa olin kypsänä imettämisen suhteen ja yövalvomiset teki hulluksi.. Mutta jos vaan tunteella ajattelee niin "hellanlestas et ne kääröt on lutusii." Voi kun aika kuultaa muistot.

Miulla pojat 8v ja 6v ja 4v ja tyttö 9kk.Ja aina ollu "KROONINEN VAUVAKUUME".Tuohon tyttöön vähän pidempi väli ihan sen takia,kun piti aikalailla miestä siihen suostutella.Nyttemmin oon kylläkin eronnu,mutta jos mukava mies jostain elämääni ilmaantuis,niin mikä ettei.Vieläkin tuntuu siltä,etten voi sanoa että ei enää koskaan.Vaikka on rankkojakin päiviä,niin joka päivässä on niitä hetkiä,jotka talletan sydämeni sopukkaan ja toivon,että myöhemmin voisin niitä sitten lämmöllä muistella.On tää vaan niin ainutkertasta näitten pikkuihmisten kanssa,että sen haluaa toistaa aina vaan uudestaan.Ehkä sit vusien päästä ikä tulee vastaan,mut nyt 32 vuotta ja aikaa on...Ja ehkä myö naiset ollaan sellasia,että pitää se takaportti olla...että jos vielä...

Kyllä se on tuo naisen mieli kuin tuuliviiri. Täytän 34ja minulla on kolme pian kuusivuotiasta. Välillä käy ajatuksissa, että millaista olisi saada yksi vauva kerralla? En ole kokenut ns. normaaliraskautta puhumattakaan niistä vauvan ja äidin kahdenkeskisistä ajoista? Olen nähnyt unta vauvasta ja panen tämän kyllä tikittävän biologisen kellon piikkiin. Lapseni ovat aina joutuneet jakamaan kaiken, joten heille olisi vähintäänkin kohtuullista, että omistaisin kaiken mahdollisen ajan ja huomion heille. Elämäntilanteeni on opiskelujen takia hyvinkin kiireinen eli iltaisin ja viikonloppuisin tehdään PALJON läksyjä. Terveyteni ei myöskään ole paras mahdollinen, sillä kärsin puolet odotusajasta kamalaa migreeniä. Oli siis aika tuhti hormonipaukku, kun tuli kolmoset. Mutta toisaalta vauva olisi ihana ja lapset saisivat pikkukaverin hoitaakseen ja muutenki elämänsisältöä. Mies ei ole pätkääkään innostunut ja jos järjellä ajattelen, hulluhan olen. Nyt pitäisi panostaa parisuhteeseen, on ollu kaikiien muka tärkeimpien asioiden jaloissa. Kyllä NAINEN ON IHMEELLISIN / HULLUIN olento hormooneineen maan päällä. Toisaalta, jos lastenteko olisi miesten hallussa, olisiko maailmassa yhtään lasta? On se vaikea sanoa, missä iässä vielä uskaltaa tehdä babyjä, sillä tuo kromosomihäiriöiden riski pomppaa 35 hurjasti. Toisaalta naisten terveydentila on aiempaa parempi, riippuu tietysti yksilöstä ja jos pystyy välttämään stressiä, vielä parempi. Itse olen sellainen hermokimppu, mutta onneksi iän myötä huolehtiminen ja murehtiminen vähenee. Se ei yksinkertaisesti kannata. eli ilmeisesti pitää olla superkiitollinen näistä ja keskittyä tuottamaan iloa jo olemassaolevalle perheelle. Ja ei kun saunaa lämmittämään... Tsemppiä kaikille rohkeille, jokaisen elämä on jokaisen oma!

Olen jo näin vanha, mutta vieläkin aina joskus sitä ihanaa mahaa ikävä.
Tein viimeisen nelikymppisenä iltatähtenä muut lapset silloin 11,14 ja 18!
Tänään vanhimman pojan luona katselin taas kaiholla mahaa, saavat esikoisen marraskuulla.
Totuuden nimessä sanottava etten enää voi saada, enkä jaksaisi hoitaa omaa vauvaa. Ihan riittävästi kun lapsenlapset väliin yökylässä ja kovasti tämän kuopuksen kanssa heidän lähdettyään toteamme että ihanaa kun saamme olla rauhassa.
Mutta raskaanaolo oli minusta aina yhtä ihanaa ja varsinkin maha, sitäpä vielä tällä iälläkin ikävä! B) :heart:

Meillä on kolme lasta, 8v, 6v ja 2v, ite oon 33v. Mä haluaisin ihan hirveesti vielä yhden lapsen, mutta pitäs saada miehen pää vielä käännettyä. Mä kun olin ihan varma, että enempää kun kolme lasta en tee, mutta kuinkas kävikään, vauvakuume pukkas päälle kun nuorimmainen oli n. 1-vuotias. Ja kuume on kasvanu vaan, ei oo yhtään laantumaan päin. Järjellä ajatellen talo ja auto kävis pieneks jos neljäs lapsi tulis, mutta kun vauvakuumettahan ei voi oikein järjellä selittää! Ja vaihdetaanhan autoja muutenkin, eikä lapsilla tarvii olla omia huoneita kaikilla... Kun vaan mies suostuis!

On kiva kuulla että muillakin on samoja ongelmia kuin mulla =) he vaikka tää ongelma on ihanalla tavalla positiivinen mutta siihen liittyy myös samalla paljon asioita joita ei tullut mietittyä kun odotti esikoista tai toista tai kolmatta lasta...#&%?$!* soikoon minusta tämä nykymaailma on tehnyt isot perheet jollain tavalla kummastuksen aiheeksi!Me mentiin vasta naimisiin ,kolmen lapsen ja 15 vuoden yhteisen vuoden jälkeen jo häissä virnuiltiin että tuleekos teille vielä niitä lapsia vai onkos rouva jo paksuna kun nyt piti mennä vihille :kieh: ...vit....no jääköön sanomatta =) Meidän päälle ei muuten sitten riisiä heitelty kirkon portailla :laugh:

mie taas olin ajatellut että lapset on tehty ennen 35 vuoden ikää, mutta kuinka ollakkaan kun se ikä on vastassa tänä keväänä niin mulla on vauvakuume päällä :whistle:
ehkä nostan tota "ikärajaa" :laugh: mutta totuus on kuitenkin se että ihme pitäis tapahtua että vielä vauva saataisiin.. joten keskitytään jo olemassa oleviin, TJOT :)

Yhteistyössä