V
Vepasto
Vieras
Oltiin päivällä tekemässä polttopuita miehen ja esikoisen kanssa. Mies pilkkoi puut ja toi ne kottikärryillä sarajaan ja mä latosin ne sit sinne. Pojalla oli myös omat pienet kottikärryt, joilla kantoi puita. Olin sit tyhjentämässä sitä isoa kärryä ja poika tuli sinne oman kärrynsä kanssa, joka oli tietenkin täynnä puita. Sanoin pojalle, et tyhjennäppäs sitten oma kärrysi, niin poika vastasi erittäin tomerasti: "Kuules nyt, miehet pilkkoo ne puut ja äitit pinoo ne!"
