Miesnäkökulmaa seksuaaliseen häirintään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häirikkömies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heität nyt ilmoille kaksi väärää väittämää.
1) Miehet olisivat ryhmänä kollektiivisesti vastuussa näistä väitetyistä ahdisteluista.
2) Naisilla ei olisi mitään osaa ja arpaa siihen, miten miehet heitä kohtelevat.
Mikko ei voi millään tavalla vaikuttaa siihen, miten Mohammed kohtelee Sirpaa, mutta Sirpalla itsellään on paljonkin vaikutusmahdollisuuksia siihen, miten häntä kohdellaan Mikon tai Mohammedin toimesta.
1) Mies on AINA vastuussa omista tekemisistään. Tämä toistuu jokaikisen miesyksilön kohdalla kattaen kaikki miehet.
2) Mikko voi vaikuttaa siihen kuinka Mikko kohtelee Sirpaa, Sirpa ei voi siihen vaikuttaa. Mohammed voi vaikuttaa siihen kuinka Mohammed kohtelee Sirpaa. Sirpa ei voi siihen vaikuttaa. Sirpa voi ainoastaan päättää haluaako jatkossa olla tekemisissä Mikon ja Mohammedin kanssa.

Et taida tuntea psykologiaa ja suojamekanismeja? Aika moni nainen "jähmettyy" = automaattinen suojamekanismi, hihittelee/esittää päästäkseen tilanteesta = suojaekanismi jne. Ihmisillä on erilaisia kokemuksia, erilainen temperamentti ja etukäteen ei voi tietää kuinka tilanteessa toimii. Miksi tavisnainen toimisi kun poliisi ja kilpatason itsepuolustusharrastajakaan ei toiminut? Jos pistät vastaan niin voit saada turpaan. Moni nainen yrittää selvitä epämiellyttävästä tilanteesta pois mahdollisimman pienin vahingoin. Miehen epäsovinnaisia tekoja ei voi sälyttää naisten harteille. Miehen teot ovat vain ja ainoastaan miehen vastuu.
Veera Ruoho ei toiminut, koska hänellä oli poliittinen motiivi leikkiä uhria. Tällä ei ole mitään tekemistä normaalin naisen tilanteen kanssa. Tekijän teot ovat aina tekijän vastuulla, mutaa toisin kuin sinä, minä en yleistäisi tekijää aina mieheksi, koska tekijä ei aina ole mies. Mutta sinulla lienee omat motiivisi esittää miehet aina tekijöinä ja naiset aina uhreina.

1) Mies on AINA vastuussa omista tekemisistään. Tämä toistuu jokaikisen miesyksilön kohdalla kattaen kaikki miehet.
2) Mikko voi vaikuttaa siihen kuinka Mikko kohtelee Sirpaa, Sirpa ei voi siihen vaikuttaa. Mohammed voi vaikuttaa siihen kuinka Mohammed kohtelee Sirpaa. Sirpa ei voi siihen vaikuttaa. Sirpa voi ainoastaan päättää haluaako jatkossa olla tekemisissä Mikon ja Mohammedin kanssa.

Ei ole aina vastuussa.
Osa on todettu oikeustoimikelvottomiksikin.
Joillakin on virkaholhooja.
Joku ihan vain nukkuu, eikä tiedä mistään mitään.

Suojamekanismit väkivallan uhrin osalta on täysin ymmärrettävä juttu. Itse tarkoitin naisia, jotka pelaavat sillä naisellisuudellaan siten, että flirttailevat estotta miehille ja hyväksyvät heiltä kaiken mahdollisen sikailun vain pönkittääkseen omaa viehätysvoimaansa. Sitten jälkeenpäin muiden naisten kanssa päivittelevät sitä kuinka juntteja sikoja ne äijät onkaan... Se jos mikä on mielestäni ala-arvoista ja naisia alentavaa.

Ymmärrän näkökantasi ja joissain tapauksissa se on ihan ymmärrettävä. Nyt kuitenkin on kyse normaalista miehen ja naisen välisestä kohtaamisesta. Normaali mies ei lyö ja raiskaa jos nainen sanoo ei.
No ne normaalit harvoin tunkee kopriaan tissivakoon tai housuihin... Normaali mies etenee nimenomaan kuunnellen heijastuksia.. Vastaako nainen kiinnostukseen vai ei. Normaali mies ei kähmi ennen kuin varmistaa onko kähmintä kohteen mielestä hot.
Yrittäkää nyt miehet ymmärtää, että se vahinko tapahtuu siinä takamukselle taputtaessa, kroppaa pervosti kommentoitaessa jne. siis juuri sillä hetkellä eikä sen jälkeen. Tapahtunutta vahinkoa ei pyyhi pois se, että sen jälkeen nainen sanoo ei. Kun olet taputtanut pehvaa, olet jo loukannut naisen itsemääräämisoikeutta omaan kehoonsa. Sinun miehenä pitää sanoa itse itsellesi ei, kunnes tiedät, että nainen pitää pervoiluistasi.
Olutpullo pöydälle ja hokemaan: "ei taa ottaa", kunnes oppi on mennyt perille.

1) Ilmeisesti sinä et ymmärrä, mitä kollektiivinen vastuu tarkoittaa?
https://fi.wiktionary.org/wiki/kollektiivinen
2) Sirpa voi todellakin vaikuttaa siihen, miten Mohammed häntä kohtelee. Oletko sinä nyt ihan tosissasi tuon väittämäsi kanssa? Tietenkin uhrin toiminnalla on merkitystä sen suhteen miten häntä kohdellaan, eiväthän edes raiskaustukikeskuksien ihmiset yritä väittää mitään muuta.

Totesin töissä naispuoliselle työkaverilleni, että hän näyttää erittäin kauniilta tänään (koska hänellä oli uusi kaunis mekko). No hän meni pomolle itkemään, että minä kommentoin hänen ulkonäköään ja häiritsen hänen oloaan kahvihuoneessa. Että sellasta...

No ne normaalit harvoin tunkee kopriaan tissivakoon tai housuihin... Normaali mies etenee nimenomaan kuunnellen heijastuksia.. Vastaako nainen kiinnostukseen vai ei. Normaali mies ei kähmi ennen kuin varmistaa onko kähmintä kohteen mielestä hot.
Yrittäkää nyt miehet ymmärtää, että se vahinko tapahtuu siinä takamukselle taputtaessa, kroppaa pervosti kommentoitaessa jne. siis juuri sillä hetkellä eikä sen jälkeen. Tapahtunutta vahinkoa ei pyyhi pois se, että sen jälkeen nainen sanoo ei. Kun olet taputtanut pehvaa, olet jo loukannut naisen itsemääräämisoikeutta omaan kehoonsa. Sinun miehenä pitää sanoa itse itsellesi ei, kunnes tiedät, että nainen pitää pervoiluistasi.
Olutpullo pöydälle ja hokemaan: "ei taa ottaa", kunnes oppi on mennyt perille.
Miksi sinä sukupuolitat tämän ongelman? Suurin osa miehistä ei käyttäydy mainitsemallasi tavalla, mutta toisaalta osa naisiata käyttäytyy. Miksi siis yrität vänkäät pääasiassa viattomille sen sijaan, että kohdistaisit vinkumisesi kaikille ahdistelijoille ja vain heille?

1) Ilmeisesti sinä et ymmärrä, mitä kollektiivinen vastuu tarkoittaa?
https://fi.wiktionary.org/wiki/kollektiivinen
2) Sirpa voi todellakin vaikuttaa siihen, miten Mohammed häntä kohtelee. Oletko sinä nyt ihan tosissasi tuon väittämäsi kanssa? Tietenkin uhrin toiminnalla on merkitystä sen suhteen miten häntä kohdellaan, eiväthän edes raiskaustukikeskuksien ihmiset yritä väittää mitään muuta.
Aivan todella ei voi vaikuttaa. Monissa Suomessa kerrotuissa metoo -tapauksissa miehet ovat kommentoineet/käyneet käsiksi teini-ikäisiin tyttöihin joita he eivät ole tunteneet. Kadulla, kaupassa, työpaikassa, koulussa, myöhemmin baarissa. Ei tuntemattoman henkilön käytökseen voi vaikuttaa ennalta. Kun Mikko huomaa Sirpan, joka kävelee Mikkoon selin eli Sirpa ei huomaa Mikkoa niin kaikki Mikon toiminnot ovat riippuvaisia Mikosta. Mikko päättää olla pervoaivojensa orja ja puristaa Sirpaa takamuksesta. Sirpalla ei ole mitään mahdollisuutta ESTÄÄ tekoa.

Jokin järki näissäkin asioissa. Ihminen tekee virheitä, oli mies tai nainen. Jos niistä virheistä ei opi, on jotain vialla. Ketään ei saa ahdistella sanallisesti tai fyysisesti. Tottakai normaali kehuminen on ok! Kaikkialla ja kaikille. Silloin kun se match löytyy, ei varmasti ole väliä mistä pitää kiinni ja mitä seksi-läppää heittää, se on vain kyseisen parin juttu. Elämästä pitää edes yrittää nauttia!

Jokin järki näissäkin asioissa. Ihminen tekee virheitä, oli mies tai nainen. Jos niistä virheistä ei opi, on jotain vialla. Ketään ei saa ahdistella sanallisesti tai fyysisesti. Tottakai normaali kehuminen on ok! Kaikkialla ja kaikille. Silloin kun se match löytyy, ei varmasti ole väliä mistä pitää kiinni ja mitä seksi-läppää heittää, se on vain kyseisen parin juttu. Elämästä pitää edes yrittää nauttia!
Mitä tarkoitat "normaalilla kehumisella" ? Ja miksi luulet, että jos se on sinulle ok niin sen pitäisi olla kaikille ok? Niin osa ei vaivaudu tarkistamaan ensin onko match todella molemminpuolinen.

Mitä tarkoitat "normaalilla kehumisella" ? Ja miksi luulet, että jos se on sinulle ok niin sen pitäisi olla kaikille ok? Niin osa ei vaivaudu tarkistamaan ensin onko match todella molemminpuolinen.

Vaikutat siltä, että sinulle on tapahtunut jotakin todella ikävää, niin piikikkäitä ja yksisilmäisiä kommentteja lataat. Olen puolestasi pahoillani, jos näin on. Itsekin jotakin kokeneena voin johonkin samaistua mutta yritän kuitenkin etsiä sitä normaaliutta tässä elämässä. Loppujen lopuksi sitä vain vahingoittaa itseään, jos ei päästä irti pelosta ja vihasta. Ei se helppoa ole, mutta suosittelen koittamaan.

Aivan todella ei voi vaikuttaa. Monissa Suomessa kerrotuissa metoo -tapauksissa miehet ovat kommentoineet/käyneet käsiksi teini-ikäisiin tyttöihin joita he eivät ole tunteneet. Kadulla, kaupassa, työpaikassa, koulussa, myöhemmin baarissa. Ei tuntemattoman henkilön käytökseen voi vaikuttaa ennalta. Kun Mohammed huomaa Sirpan, joka kävelee Mohammediin selin eli Sirpa ei huomaa Mohammedia niin kaikki Mohammedin toiminnot ovat riippuvaisia Mohammedista. Mohammed päättää olla pervoaivojensa orja ja puristaa Sirpaa takamuksesta. Sirpalla ei ole mitään mahdollisuutta ESTÄÄ tekoa.
Sä yrität nyt sekoittaa tilannetta selittämällä, että Sirpa ei joka ikisessä tilanteessa voisi vaikuttaa siihen, mitä Mohammed hänelle tekee, kun kyse oli siitä, voiko Sirpa vaikuttaa siihen miten Mohammed häntä kohtelee. Ja vastaus tähän on se, että Sirpalla on kyseiseen tapahtumaan paljon enemmän vaiutusvaltaa kuin täysin syyttömällä Mikolla, joten Mikon syyllistäminen Mohammedin teoista (ja Sirpan hölmöistä valinnoista) on täysin epäloogista.

Vaikutat siltä, että sinulle on tapahtunut jotakin todella ikävää, niin piikikkäitä ja yksisilmäisiä kommentteja lataat. Olen puolestasi pahoillani, jos näin on. Itsekin jotakin kokeneena voin johonkin samaistua mutta yritän kuitenkin etsiä sitä normaaliutta tässä elämässä. Loppujen lopuksi sitä vain vahingoittaa itseään, jos ei päästä irti pelosta ja vihasta. Ei se helppoa ole, mutta suosittelen koittamaan.
Ja tiedätkö mitä? Kaltaisiani tulee koko ajan lisää ja lisää, koska seksuaaliselle ahdistelulle ei ole laitettu loppua. Olen äärettömän kiitollinen metoo -kampanjalle, koska nyt vihdoin, vuosikymmenten jälkeen Suomessa on ollut pakko myöntää, että meillä on vakava ongelma seksuaalisen ahdistelun kanssa.
Jatka sinä vaan omaan napaasi tuijottamista ja minä keskityn siihen, että yhdessäkään koulussa ei kenenkään tytön haaroja mene kukaan tulevaisuudessa ronkkimaan. On sitten vähemmän meitä vahingoittuneita feminatseja sinun napasi riesana :rolleyes:.

Sä yrität nyt sekoittaa tilannetta selittämällä, että Sirpa ei joka ikisessä tilanteessa voisi vaikuttaa siihen, mitä Mohammed hänelle tekee, kun kyse oli siitä, voiko Sirpa vaikuttaa siihen miten Mohammed häntä kohtelee. Ja vastaus tähän on se, että Sirpalla on kyseiseen tapahtumaan paljon enemmän vaiutusvaltaa kuin täysin syyttömällä Mikolla, joten Mikon syyllistäminen Mohammedin teoista (ja Sirpan hölmöistä valinnoista) on täysin epäloogista.
Mua ei kiinnosta sun teoriasi siitä, että kantikset eivät ahdistele. Kaikki omat ahdistelijani ovat olleet kantiksia. Mua ei kiinnosta fiktiivinen paska kun on tositarinoita kerrottavana.

Mua ei kiinnosta sun teoriasi siitä, että kantikset eivät ahdistele. Kaikki omat ahdistelijani ovat olleet kantiksia. Mua ei kiinnosta fiktiivinen paska kun on tositarinoita kerrottavana.

Meitä ei kiinnosta sinun fiktiivinen paska. Tilastoja kyllä löytyy. Mitenkä mahtaa olla raiskausten kanssa esim. Ruotsissa? Suomi menee samaan suuntaan...

Täältä voit lukea: https://www.google.fi/amp/s/pt-medi...t-euroopan-ulkopuolisten-miesten-tekosia/amp/

Ja tiedätkö mitä? Kaltaisiani tulee koko ajan lisää ja lisää, koska seksuaaliselle ahdistelulle ei ole laitettu loppua. Olen äärettömän kiitollinen metoo -kampanjalle, koska nyt vihdoin, vuosikymmenten jälkeen Suomessa on ollut pakko myöntää, että meillä on vakava ongelma seksuaalisen ahdistelun kanssa.
Jatka sinä vaan omaan napaasi tuijottamista ja minä keskityn siihen, että yhdessäkään koulussa ei kenenkään tytön haaroja mene kukaan tulevaisuudessa ronkkimaan. On sitten vähemmän meitä vahingoittuneita feminatseja

sinun napasi riesana :rolleyes:.[/QUOTE
Kuulostat aika epävakaalta. Toivottavasti sinulla on hoitosuhde olemassa.

Meitä ei kiinnosta sinun fiktiivinen paska. Tilastoja kyllä löytyy. Mitenkä mahtaa olla raiskausten kanssa esim. Ruotsissa? Suomi menee samaan suuntaan...

Täältä voit lukea: https://www.google.fi/amp/s/pt-medi...t-euroopan-ulkopuolisten-miesten-tekosia/amp/
Ja Ruotsin tilastot liittyvät Suomessa tapahtuneisiin ahdisteluihin miten? Suomessa on pitkä historia piikojen hyväksikäytöistä maatiloilla jne. , pitkä historia työpaikka- ja kouluahdisteluissa ja kaikki ENNEN KUIN turvapaikanhakijoita tai maahanmuuttajia oli nähty viaukseltakaan.

En ole sanonut, että kantikset eivät ahdistelisi, mutta sinä yritit vihervasuriutessasi kääntää tämän asian koskemaan vain kantiksia. Älä viitsi uhriutua, kun en antanutkaan sinun vääristelevälle argumentoinnillesi ja (paskapuhe)tarinoillesi sellaista painoarvoa kuin oletit niiden automaattisesti saavan. Netissä voi kuka tahansa sanoa mitä vaan, joten anokdoottisilla todisteilla ei ole mitään painoarvoa. Etkö näin yksinkertaista asiaa ymmärrä?

Yhteistyössä