Kehtaisitko ilmaista tuntemattomalle äidille ettet ymmärrä hänen lapsensa hiusmallia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24125268:
En kehtaisi, edes silloin, kun lapsella on etutukka, joka alkaa takaraivolta. Vaikka en ymmärrä, niin miksi puuttuisin asiaan, johon ei ole neuvoani kysytty? Samoin aikuisten tukkatyyleistä pysyn vaiti, ellei jollain ole oikein ihana tukka tai ellei minulta kysytä suoraan, että mitä mieltä olen.

En minäkään menisi tuntemattomalle sanomaan vaikka hänellä/lapsella olisi millainen tukka. Hehheh, oikeesti, huvittava ajatuskin että menisin sanomaan.

En kehtaisi, vaikka mielessäni ihmettelisin jos on jotenkin kummalliset.
Meilläkin pojilla olleet pitkät tukat, tai nuoremmalla on vieläkin. Minua ei haittaa vaikka tytöksi luultaisiinkin, eikä kyllä poikaakaan. Vaatteet ovat poikamaiset.
Itselläni on muuten ollut lyhyt koneella ajettu parin millin siili kun pojalla oli pitkä tukka.

Eli olet juuri itse samanlainen, kuin nuo äidit joita arvostelit :D

Nyt en ymmärtänyt, miten niin äidit joita arvostelin? Enhän minä tässä ole arvostellut muuta kuin sitä äitiä joka tuli minulle sanomaan poikani hiuksista.

Tarkoitin että vaikka itsekin tykkään pojilla/miehillä vain tietynlaisista hiusmalleista, en ikinä kyllä näkisi kohteliaaksi tai tarpeelliseksi sitä mennä suoraan sanomaan.

[QUOTE="kolme lasta";24125245]En sanoisi mitään, mutta en kyllä arvosta tätä nykyajan trendiä, että annetaan pojan vauvatukan kasvaa "pitkäksi tukaksi", ja sitten naureskellaan palstalla kuinka poikaa aina luullaan tytöksi.[/QUOTE]
Mulla on välillä lyhyet, välillä puolipitkät ja joskus pitkä hiukset. Onko seksuaalisuuteni häiriintynyt?
Kannattaa kasvaa sieltä 1950-luvun sukupuoliroolimaailmasta, jossa miehellä tai pojalla oli vain yksi hiusmalli - lyhyt. Ei kaikilla naisilla tai tytöilläkään enää ole pitkiä hiuksia.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24125302:
Mut jotkut urpot menee. Ja niidenkö takia pitäs alkaa tukkatyyliä muuttamaan? Pah, ei todellakaan.

Joo en kyllä menisi muuttamaan tuntemattoman ihmisen mielipiteen perusteella itsessäni tai lapsessani yhtään mitään, ja tuskin kovin moni muukaan terveellä itsetunnolla varustettu ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme äitejä;24125213:
Ja sua asia vaan naurattaa? Minkä ikäinen lapsesi on? Mitäs luulet, että lapsi tykkää, kun häntä luullaan tytöksi? Mitäs jos esim sun mies pakottais sut vetämään pään kaljuksi ja kaikki luulis sinua mieheksi?

Jo olet itse äiti, tajuat varmaan, ettei tytön ja pojan ero ole se, että pojalla on pystytukka, niinkuin minä lapsena virheellisesti luulin. Eihän Suzya mieheksi luultaisi lyhyellä tukalla, haloota vaan! Jos on poikien vaatteet ja ponnari alhaalla, niin pitää olla ihan puuusilmä, jos tytöksi luulee. Hohhoo.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24125340:
Jo olet itse äiti, tajuat varmaan, ettei tytön ja pojan ero ole se, että pojalla on pystytukka, niinkuin minä lapsena virheellisesti luulin. Eihän Suzya mieheksi luultaisi lyhyellä tukalla, haloota vaan! Jos on poikien vaatteet ja ponnari alhaalla, niin pitää olla ihan puuusilmä, jos tytöksi luulee. Hohhoo.

Joo en minä poikaani sentään mekkoon pue vaikka pitkä tukka onkin. :)

Poikaa luullaan lähes päivittäin tytöksi silti, ja vaikka olisi tukka kokonaan piilossakin hatun alla, ja poikamaiset vaatteet. Mutta en ala asiasta vielä stressaamaan. Jos tulee kiusatuksi pk:ssa, tukka lähtee. Ja ikä varmaan sitten aikanaan muuttaa kasvonpiirteet kulmikkaammiksi. Tai en ainakaan ole koskaan nähnyt naiselta näyttävää miestä, joka on roteva ja harteikas ja 184-187 cm pitkä. (pojan pituusarvio on tuota luokkaa) Ellei sitten ole joku Drag Queen. ;)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
200 vuotta sitten kaikki lapset puettiin mekkoihin. Siis ihan kaikki, hiuksistakaan ei heti voinut päätellä kumpi on kyseessä. Olemme siis ap:n kanssa moderneja.

muoks. Siis yläluokkaiset lapset puettiin.

Heh, tuosta tuli mieleen että oltiin lauantaina pojan kanssa leikkipuistossa. Laitoin pojan päälle ulkomailta ostamani shortsihaalarin, jossa oli nepparit haaroissa. No, kun päästiin puistoon, huomasin ettei haalari pysynyt kiinni ollenkaan, vaan nepparit aukesi ihan koko ajan, joka ikinen, niin että alaosasta tuli hame. Puistossa ei silloin onneksi ollut paljon ihmisiä, yksi kaksilapsinen perhe vaan.

Haalari lensi kyllä kaapin perälle, en sentään tietoisesti ala poikaa hameeseen pukemaan. Siis enää nykyaikana. :)

Nyt en ymmärtänyt, miten niin äidit joita arvostelin? Enhän minä tässä ole arvostellut muuta kuin sitä äitiä joka tuli minulle sanomaan poikani hiuksista.

Tarkoitin että vaikka itsekin tykkään pojilla/miehillä vain tietynlaisista hiusmalleista, en ikinä kyllä näkisi kohteliaaksi tai tarpeelliseksi sitä mennä suoraan sanomaan.

No "sanoithan" sie sen tässä näi julkisesti. Ja moni "tuntematon" äiti sen tässä luki...

Jospa se äiti vain tarkoitti, että moni tyttö ja jopa nainen olisi kade niistä hiuksista, ei niinkään, että niissä olisi jotain vikaa ollut?

Ei sillä, en minäkään kenellekään menisi mitään tuon kaltaista siltikään sanomaan. :)

[QUOTE="viiden äiti";24125521]No "sanoithan" sie sen tässä näi julkisesti. Ja moni "tuntematon" äiti sen tässä luki...[/QUOTE]

Eikös tämä mene vähän saivarteluksi? Siis täällä netissähän moni kertoo mielipiteitään eri asioista, myös minä.

Tässähän oli kyseessä se että kuinka moni menee elävässä elämässä sanomaan jollekin tuntemattomalle joitain "totuuksia" hänestä tai lapsistaan.

Vai menetkö sinä sanomaan asianomaisille kaikki samat asiat joita esim. täällä palstalla ihmettelet?

Hehheh, ajatuskin on aika huvittava kyllä, että kaikki sanoisivat samaan tyyliin IRL ihmisille mielipiteitään kuin mitä täällä kirjoittavat. :laugh:

Musta tuntuu,että tuossa tuli pieni väärinkäsitys. Ehkä tämä toinen oli vähän kömpelö sanoissaan, mutta tuskin tarkoitti, että ihmettelee poikasi tukkamallia. Itse olen kuullut poikani pitkistä ripsistä, että "voi harmi kun ne on pojalla, moni tyttö olisi ikionnellinen tuollaisista" tarkoitti varmasti siis, että kun monella tytölläkään ei ole niin pitkiä ripsiä, että kyllä moni ottaisi sellaiset - vaan poikanipa on sellaiset saanut. Ja ehkä tuo tukkakommentti oli vähän ajateltu niin, että kun ei monellakaan tytöllä ole niin kauniita kutreja? Ei tuosta nyt ehkä loukkaantua kannata.

Voi mitä kärsimystä lapselles tuotatkaan helteillä.

Itse ajan pojalta hyvillä mielin tukan siiliksi. Kun esikoinen on tyttö, jolla on paksut, helposti takkuuntuvat hiukset, joiden kampaus ja laittaminen on raastavaa päivittäin, niin en jaksa tajuta kuka haluaa pojalla pitää kiharoita vapaaehtoisesti, kun voisi pitää lyhyttäkin tukkaa. Toivottavasti ainakin kampaatte hänen hiuksensa päivittäin.

[QUOTE="Sara";24125546]Jospa se äiti vain tarkoitti, että moni tyttö ja jopa nainen olisi kade niistä hiuksista, ei niinkään, että niissä olisi jotain vikaa ollut?

Ei sillä, en minäkään kenellekään menisi mitään tuon kaltaista siltikään sanomaan. :)[/QUOTE]

Niin ajattelin ensin, mutta tulin siihen tulokseen ettei tuota tarkoittanut, kun meni ihan vaikeaksi, ja sanoi että niin no, nykyäänhän näkee jopa pojillakin pitkiä hiuksia...

No, ei se mikään paha juttu ollut sinänsä, jokaisella on tosiaan oikeus ajatella niin kuin ajattelee.

Itse saatan tosiaan omista mieltymyksistä täällä netissä kirjoittaa, mutten menisi sanomaan tuntemattomalle.

Voi mitä kärsimystä lapselles tuotatkaan helteillä.

Itse ajan pojalta hyvillä mielin tukan siiliksi. Kun esikoinen on tyttö, jolla on paksut, helposti takkuuntuvat hiukset, joiden kampaus ja laittaminen on raastavaa päivittäin, niin en jaksa tajuta kuka haluaa pojalla pitää kiharoita vapaaehtoisesti, kun voisi pitää lyhyttäkin tukkaa. Toivottavasti ainakin kampaatte hänen hiuksensa päivittäin.

Ilman muuta kammataan. Hänellä on oma, sellainen harva kampa joka ei raasta kiharaa tukkaa.

mun lapset HALUAA kasvattaa pitkän tukan. Ja joo, onhan en nyt semmoset peikonpojat kun kasvattaavat ja hiukset hampsottaa joka suuntaan, mutta nauraisin päin naamaa jos joku tulisi sanomaan että leikkaapas siistimmäksi lastesi hiukset.

[QUOTE="vieras";24125625]Minusta on huolestuttavaa että sinua ei haittaa että kaksivuotiastasi luullaan tytöksi... Ja oikein edesautat asiaa vielä.[/QUOTE]

:D

Mitä haittaa siitä on? Muuttuuko pojan pippeli pimpiksi siitä? (Olisiko sekään huono juttu, jos ihan sukupuolia vaan miettii?)

[QUOTE="Vieras";24125614]Kyllä minusta pojilla kuuluu olla lyhyt tukka, mutta en kyllä menisi kommentoimaan kenenkään muun tyyliä, vaikkei se minun makuuni sopisikaan.[/QUOTE]

Niinpä. Samalla periaatteellahan voisi sitten mennä kommentoimaan vieraille ihan mitä vaan mikä ei itseä miellytä, mitä siitäkin tulisi?

"Anteeksi, mutta sulle ei sovi ollenkaan tuo vihreä irokeesi, anna tukan kasvaa ja ota siihen vaaleita raitoja!"

"Anteeksi rouva, mutta seuraavan kerran kun menette värjäyttämään harmaat hiuksenne kirkkaan liloiksi, voisitteko kenties harkita jotain muuta väriä, vaikkapa ruskeaa? "

:laugh:

[QUOTE="vieras";24125625]Minusta on huolestuttavaa että sinua ei haittaa että kaksivuotiastasi luullaan tytöksi... Ja oikein edesautat asiaa vielä.[/QUOTE]

Ihmiset luulee tytöksi tai pojaksi aika typeristä syistä. Minuakin luultiin pojaksi, koska äitini mielestä näytin sievältä sinisissä vaatteissa, koska silmäni ovat myös siniset. En ole koskaan näyttänyt pojalta, olin sievä lapsi. aikuisetkin vois vähän miettiä, mitä tyhmää menevät sanomaan.

Minusta on huolestuttavampaa, että sinä et ilmeisesti joko halua tai osaa lukea kaikkia tämän ketjun viestejä. Ja sitä enemmän huolestuttaa, kuinka puolisokeita tai täysin tästä ajasta vierottautuneita useimmat ihmiset ovat, jos pojan määritelmä ovat lyhyet hiukset ja tytön pitkät hiukset.

Ei juma tätä palstan touhua taas. Mitä sinusta minun pitäisi tehdä jos joku tuntematon luulee poikaani tytöksi, vaikka tällä olisi poikien vaatteet ja tukka ponnarilla piilossa lippiksen alla? Aika usein pidän pojalla noin, mutta silti luullaan, hänellä on kauniit, tyttömäiset kasvonpiirteet, mutta uskon niiden muuttuvan kulmikkaammiksi kun ikää tulee lisää, olen siitä varmakin.

Olen tässä keskustelussa varmaan kahteen otteeseen sanonut, että heti jos ilmenee että poikaa kiusataan tytöksi pk:ssa, (jonka hän ensi kuussa aloittaa) tukka lyhenee. Tosin koska hänellä on oikeasti tyttömäiset kasvonpiirteet, voi olla että häntä luullaan silti tytöksi, kunnos vauvanpyöreys häviää. Eiköhän ne piirteet kouluikään mennessä muutu.

Mikä ihme se on, että vaikka täällä kirjoittaisi moneen kertaan jonkun jutun, niin aina vaan joku inttää samaa asiaa. Eikö keskustelun voisi lukea kokonaan?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin ajattelin ensin, mutta tulin siihen tulokseen ettei tuota tarkoittanut, kun meni ihan vaikeaksi, ja sanoi että niin no, nykyäänhän näkee jopa pojillakin pitkiä hiuksia...

No, ei se mikään paha juttu ollut sinänsä, jokaisella on tosiaan oikeus ajatella niin kuin ajattelee.

Itse saatan tosiaan omista mieltymyksistä täällä netissä kirjoittaa, mutten menisi sanomaan tuntemattomalle.

Jospa meni vaikeaksi siksi, kun kerroit ensin loukkaantuneeksi ja katsoneesi suu auki. Tai sen kuvan saa viestistäsi.

Itsekin menisin vaikeaksi, jos olisin tarkoittanut ihan muuten vain jonkun kommentin ihan hyvällä ja toinen katsoisi sitten suu auki. Ei kai se tilanne kovin mukavakaan hänelle ollut.

Monesti kun ihminen hätääntyy, alkaa hermostuksissapuhua asiaa vielä entistä sekaisemmaksi , ei oikein tiedä mitä sanoa, mutta kun pitää jotain sanoa. Ja kuitenkin päässä pyörii vielä se lipsahdus ja toisen reaktio, ei meinaa puheista tulla mitään.
Varsinkaan jos toinen ei helpota tilannetta millään vaan näyttää loukatulta edelleen.

Yhteistyössä