Mies!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanni.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanni.

Vieras
Oli koko päivän työkavereittensa kanssa pitämässä hauskaa (tyky-päivä saunoineen ja herkkuineen). Siis tuli tuossa 9 aikaan. Mä oon ollut koko päivän 15kk uhmaisen lapsen ja murrosiässä olevan koiran kanssa kotona, tehnyt kotihommat, lenkittänyt koiran ja hoitanut räkätautisen kitisevän lapsen ja oon rv 30. Olisin halunnut jutella, kun mies tuli kotiin ja hän ei pystynyt keskittymään muhun eikä juttuihini 5min kauempaa. Tuijotti vain telkkaria ja mutisi välillä: "Ai mitä?" Eikä silti kuunnellut jos toistin. Hän on niin väsynyt, kun on ollut koko päivän menossa. Onhan hänellä tietty olla oikeuskin olla niin helvetin väsynyt, kun on koko päivän ollut hauskanpidossa! Tunsinpa itseni taas tosi tärkeäksi ja mielenkiintoiseksi. Eikä varmasti käyttäytynyt tuolla tavalla autossa, kun ajeli neljän naisen kanssa kotiin sieltä päivästä. Plussaa joo, että tuli kotiin ajoissa. Siitähän pitäisi vähintään antaa mitali. Ihmetteli tuossa sitten vain miten en sen kanssa saunaan mennyt. Kappas.

Nyt olet lapsellinen. Anteeksi nyt kun sanon tämän, mutta oikeasti. Toivottavasti helpotti kun sait kirjoittaa tämän tänne, mutta miksi mullittelet miehellesi ja kiusaat olemalla nyt sitten saunomatta hänen kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27985968:
Mun marttyyrisensorit kutiaa.

tykkäisin, jos oisin musta.

valitettavasti itsekin syyllistyy välillä moiseen naurettavuuteen, mutta se annettakoon jokaiselle naiselle anteeksi, kunhan ees välillä tunnistaa oman hölmöytensä. hengitä ap syvään ja mee ajoissa nukkumaan tänään.

Kateellisen lässytystä.
Lopeta lapsien pykääminen ja mene töihin, niin pääset sinäkin vähän tykyilemään.
(Meidän tykypäivältä tullaan takasin vasta seuraavana aamuna, aikaisintaan)

[QUOTE="tiitu";27985978]onko koirillakin murrosikä?![/QUOTE]

On!

Hormoonit hyrrää ja koirasta tulee hetkellisesti ihan urpo.
Onneksi palautuu normiksi huomattavasti ihmislasta nopeammin.

Noojoo... olishan se mies voinut hetken sinuun keskittyä.
Mutta en mäkään aina väsyneenä jaksa kuunnella miehen juttuja... menee toisesta korvasta sisään, toisesta ulos ja nyökkäilen vaan että joojoo :-)

Niin mäkin ajattelin, että jos yhteisellä päätöksellä mä oon kotia jäänyt ja hoidan kodin ja lapsen vaikkakin oon raskaana, niin jos hän saa nukkua täydet yöt viikolla ja käy viikolla salilla neljänä iltana, niin jos mäkin saisin joskus hänen huomionsa. Hienoa on, että käy töissä, mutta mullakin on kyllä työpaikka, johon olisin kyllä mennyt jos ei oltais yhdessä päätetty että hoidan esikoisen kotona kunnes kuopus syntyy ja tämän jälkeen molemmat 1,5v. Mäkin kaipaisin joskus, että mua kuunneltaisiin, vaikka mun jutut ei olekaan mitään kovin tärkeitä ja mielenkiintoisia. Voisi edes esittää kiinnostunutta. Mielestäni mä annan hänelle hänen omaa aikaansa reilusti ja teen kotityöt valmiiksi, ettei hänen väsyneenä tarviisi. Jos hän kuuntelisi mua 15min päivässä, niin se riittäisi mulle. Mutta jos ei ole vaimolleen 15min/pvä niin mä oon nipo? Ei hyvää päivää.

Niin mäkin ajattelin, että jos yhteisellä päätöksellä mä oon kotia jäänyt ja hoidan kodin ja lapsen vaikkakin oon raskaana, niin jos hän saa nukkua täydet yöt viikolla ja käy viikolla salilla neljänä iltana, niin jos mäkin saisin joskus hänen huomionsa. Hienoa on, että käy töissä, mutta mullakin on kyllä työpaikka, johon olisin kyllä mennyt jos ei oltais yhdessä päätetty että hoidan esikoisen kotona kunnes kuopus syntyy ja tämän jälkeen molemmat 1,5v. Mäkin kaipaisin joskus, että mua kuunneltaisiin, vaikka mun jutut ei olekaan mitään kovin tärkeitä ja mielenkiintoisia. Voisi edes esittää kiinnostunutta. Mielestäni mä annan hänelle hänen omaa aikaansa reilusti ja teen kotityöt valmiiksi, ettei hänen väsyneenä tarviisi. Jos hän kuuntelisi mua 15min päivässä, niin se riittäisi mulle. Mutta jos ei ole vaimolleen 15min/pvä niin mä oon nipo? Ei hyvää päivää.

ei ole mutta huomioi se että tällä palstalla palstailevista iso osa on ite niitä marttyyreita tai muuten vaan hylättyjä/loukattuja. ajatuksella jos mä en saanut ja pärjään ilman,ei kuulu kellekkään muullekkaan parempaa. jätä omaan arvoonsa noi!

sun mies on ilkeä!

tiedätkö mun mies kuuntelee mua lähes aina. me saatetaan välillä hölistä yhdessä tunteja.. joka päivä jutellaan. mutta me ei katota telkkaria,eikä pelata tms. eikä kumpikaan juokse kylillä harrastamassa tai muutenkaan,illat ja viikonloput on yleensä perheen yhdessäolo aikaa :) onneksi mulla on tällänen mies!

hän ei esimerkiksi ikinä lähtisi omille menoilleen jos huomaa että mä oon väsynyt,enkä mä lähe mun menoille jos mies on väsynyt. me kun olemme toisillemee ne tärkeimmät, muita juttuja/tuttuja ehtii näkee/tekee toistekkin :)

Voi jeesus. Jos puoliso on yhtenä (1) iltana väsynyt eikä jaksa kuunnella, niin hän ei kunnioita sua. Mene nyt itseesi. Missä on sun kunnioitus puolisoa kohtaan, jos et sallisi hänelle kivaa päivää koska sullakaan ei ollut, ja jos et yhtään kunnioita hänen oikeuttaan olla joskus väsynyt, silloinkin kun sua jutteluttais.

Jotenkin tuntuu siltä, että noiden työkavereiden sukupuolellakin on ap:lle jotain merkitystä, koska se piti oikein erikseen mainita. Olisko tilanne eri jos olisi ollut poikaporukalla liikkeellä?

Niin, te olette yhdessä sopineet, että sinä olet kotona. Turha siitä siis valittaa. Jos mies ei nyt yhtenä iltana jaksa olla niin aktiivinen, niin ei se ole maailmanloppu. Ja mistä tiedät, vaikka olis halunnut siellä saunassa jutella? Sauna on maailman paras paikka keskustella, kun siellä ei ole mitään muutakaan tekemistä. Ja hei, mun mies ei jaksa keskittyä mun juttuihini koskaan viittä minuuttia kauempaa, ellen pidä päästä kiinni ja pakota katsomaan koko ajan suoraan silmiin. Siltikin sen ajatus karkailee... Niinpä mä sanon asiani aina osissa.

Jotenkin tuntuu siltä, että noiden työkavereiden sukupuolellakin on ap:lle jotain merkitystä, koska se piti oikein erikseen mainita. Olisko tilanne eri jos olisi ollut poikaporukalla liikkeellä?

Niin, te olette yhdessä sopineet, että sinä olet kotona. Turha siitä siis valittaa. Jos mies ei nyt yhtenä iltana jaksa olla niin aktiivinen, niin ei se ole maailmanloppu. Ja mistä tiedät, vaikka olis halunnut siellä saunassa jutella? Sauna on maailman paras paikka keskustella, kun siellä ei ole mitään muutakaan tekemistä. Ja hei, mun mies ei jaksa keskittyä mun juttuihini koskaan viittä minuuttia kauempaa, ellen pidä päästä kiinni ja pakota katsomaan koko ajan suoraan silmiin. Siltikin sen ajatus karkailee... Niinpä mä sanon asiani aina osissa.

tätä mä juuri tarkoitin. kun oma ukko on huono,niin muutkaan ei saa vaatia parempaa. voi plaah,mä en kattos sellasta ukkoa kovin kauaa

Taitaa sulla raskaushormonit jyllätä. Jos mies ei nyt yhten iltana kuuntele, niin onko se nyt maailmanloppu oikeasti? ja miehellakin on oikeus käydä tyky päivillä, vaikka hänen vaimonsa on kotona ja raskaana ja miehellä saa jopa olla hauskaa. Ja kyllä, myös hauskan päivän jälkeen voi olla väsynyt.
Mieti nyt itse miksi vedit herneen nenään ja huomaat että se on aika hölmö syy loppujen lopuksi. Tiedän miltä susta tuntuu, koska olen ollut samanlainen raskausaikana, mutta välillä kannattaa miettiä omaa käytöstä jos ei halua tehdä miehestä hermorauniota :)

[QUOTE="madame";27987607]tätä mä juuri tarkoitin. kun oma ukko on huono,niin muutkaan ei saa vaatia parempaa. voi plaah,mä en kattos sellasta ukkoa kovin kauaa[/QUOTE]

Mun mies ei ole huono, päinvastoin. Ei mikään ihme että erotilastot paukkuu, kun tuollaisesta asiasta "ei kattois enä ukkoa kovin kauaa". En mäkään jaksa aina keskustella, miks pitäisi aina jaksaa? Kun mä tulen jostain omista riennoistani, en mä jaksa mitään henkeviä ruveta paasaamaan. Kyllä mä kysyn, että oliks teillä kiva ilta, mutta en jaksa kuunnella että mitä kaikkea on illan aikana ollut huonosti. Meillä voi mennä iltaisin monta tuntia niin ettei puhuta toisillemme sanaakaan, ilman että oltais millään lailla mykkäkoulussa tai riidoissa tms.

Mut se on selvää, että jos ollaan niin erilaisia, ettei toiveet ja halut kohtaa eikä kumpikaan ole asiaan tyytyväinen, niin sitten varmaan kannattaa pakata laukut ja erota.

[QUOTE="pia";27987643]Ei meillä vaa töissä oo...[/QUOTE]

Työporukan kanssa yhteistä tekemistä, minkä aika usein työnantaja maksaa. Kohentaa työpaikan ilmapiiriä ja työssäjaksamista, kun niiden työkaverereiden kanssa tekee välillä muutakin kuin töitä.

Ihana kotiintulo: Akka alkaa nalkuttamaan, ei lähde saunaan ja varmaan lapsikin oli vielä ohjeistettu huutamaan pää punaisena koko ilta. Voin vain kuvitella ja kokemuksellakin sanoa, että onpa kivaa seuraavallakin kerralla palata ajoissa kotiin. Seuraavalla kerralla kotiutuisin aamuyön tunteina, jos sillonkaan.

Meillä mies saa kyllä saman tilanteen aikaan, jos joutuu lasten kanssa olemaan tuntia kauemmin.

Jos jotain olen oppinut tässä pitkän liiton aikana niin sen, että kun mies tulee kotiin, hän tarvitsee ensin pienen hetken itselleen. Istuu sohvalla tai keittiön pöydän ääressä hiljaa ja tavallaan nollaa työpäivän ja siirtyy kotimoodiin. Tänä aikana hänelle ei kannata avautua mistään kotiasioista (paitsi jos nyt jotain katastrofia on liikkeellä). Sitten kun ukko alkaa itse jutella, voi jutella mistä vaan.

Toimii muuten myös toisinpäin, minäkin haluan hetken olla rauhassa ennenkuin alan rupatella perheenjäsenten kuulumisia

Ymmärrän kyllä ap:n pointin tuossa, sitä kun itse on iloinen siitä että vihdoin tulee kotiin joku järkevä täysi-ikäinen ja toinen ei sitten olekaan ihan messissä. Jotenkin kaipaa aikuista puheseuraa jos koko päivän juttelee vain lapselle ja koiralle.

Yhteistyössä