mies yötyössä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joka kolmas viikko on yötöissä ja nukkumiseen menee päivät,kaupassa käydään pari kertaa viikossa yhdessä silloin.Aika vähiinhän se yhdessä olo aika jää,mutta samahan se on iltavuorossakin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.03.2006 klo 22:07 onnimanni kirjoitti:
Miehelläni olisi mahdollisuus saada yötyötä.Onko muilla kokemuksia siitä,että perheen isä on yötyössä?Jääkö aikaa perheelle?

Tarjottiinko siis pelkkää yötyötä vai vuorotyötä, jossa myös yövuoroja muiden vuorojen lisäksi? Kuinka monta yötä siis peräkkäin?

Meillä mies viisvuorotyössä. 4aamua välivapaa, 4iltaa välivapaa, 4yötä 6 vapaata.
Meillä mies tulee töistä kuuden aikoihin ja nukkuu 12-14 saakka. Hänellä on niin hyvät unenlahjat,että ei ole ongelma päivällä nukkuminen. Yövuorot on vaan tosi rankkoja tekijälle, ajatus tahtoo olla vähän kankea yövuoron jälkeen. Yleensä mies nukkuu ennen töihinlähtöä tunnin verran. Aikaa jää siis ihan kivasti myös perheelle.
Itse tykkään enemmän yövuoroista kuin iltatuurista- Vaikkakin miehestä rankin tuuri on just tuo yö!

Moi!
Meillä on mies vallan yötyössä,eli aina yövuorossa joko klo 18-04 tai 19-05,viitenä päivänä viikossa,työviikko on sunnuntaista torstaihin.
Onhan se hankalampaa kuin päivätyön tekeminen mutta kyllä me on ihan hyvin pärjätty,meillä vain yksi lapsi 2 v.

Minä menen töihin 6.30,mies tulee kotiin 4-6 välillä,ja herää kahdeksalta ja vie pojan hoitoon,ja jatkaa uniaan.Minä haen pojan sitten puoli kolmen aikaan kun on päiväunet nukuttu.Näin tehdään syksyyn asti että pojan hoitopäivät eivät venyisi pitkiksi eikä tarvise sängystä repiä niin aamuvarhaisella.Syksyllä sitten alan minä viemään kun nykyinen systeemin on miehelle aika raskas katkoittaisen yönen takia.

Mutta palkathan yötyössä on ihan hyvät,ja kyllä mies on ihan tykännyt hommasta.

Meillä kummallakin on vuorotyötä johon kuuluu siis myös yötyöt ja kummallakin jää aikaa perheelle, lapsille ja puolisolle.

Taitaa vaan olla kyse siitä miten osataan järjestää ajat ja silleen.

Yhteistyössä