jos saa lapsen metelöinnistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
niin eikö se kuulu kerrostaloon?
siis että lapset pitää meteliä,leikkii ja tömistelee joskus ja juoksee vaikka komennan mutta eivät aina usko.

Kun alakerran nainen tuli pihalla vastaan eilen ja valitti kun ei saa nukkua,on siis yötyössä ja käy nukkumaan juuri 6.30 kun meidän lapset heräilee yöunilta.
no minkäs minä sille voin toisaalta että hän on yötyössä ja meidän lapset herää aikaisin ja ei niitä voi kahlita sänkyyn siksi aikaa että alakerran nainen saa nukkua.

mitä te muut olette mieltä?
kun kuitenkin kerrostalossa asuu muitakin ja hiljasuus loppuu 6.00 tässä talossa.
ja lapsista lähtee ääntä kun ne leikkii yms.

No voihan sitä kaikkein kovimmat kirkumiset komentaa lopettamaan, kun kuitenkin on noin aikainen aamu. Mutta ei mun mielestä tarvitse kuiskia ja hiippailla. Vähän vaan huomioida muita, kun kerta kerrostalossa asutte.

Meillä hiljaisuus alkaa klo 8 ja sitä ennen kuuluu olla hiljaa. Ei nyt hiirenhiljaa, mutta siten että naapurit otetaan huomioon.

Jos teillä loppuu hiljaisuus klo 6 niin se on sitten naapurille voivoi. Joskaan en kyllä ymmärrä sitäkään ettei omia kakaroita saada seneverran kuriin etteivät he aamulla terrorisoi koko taloa hereille.

Meidän yläkerrassa muksut heräsivät huutamaa (itkivät ja huusivat joka helkutin aamu) aina aamulla klo 6 ja kun en jaksanut moista kuunnella niin menin eräs aamu oven taa. Juttelin sekä vanhemmille, että lapsille (3 ja 6v) ja meteli vähentyi tuon aamun jälkeen puolella.

Ei se ole yläkerran ongelma että me teemme vuorotyötä mutta yläkerran ongelma on pitää lapset hiljaisina hiljaisuuden päättymiseen saakka.

Yleinen hiljaisuus loppuu lain mukaan klo 7.00 ja se kyllä kumoaa yhtiön järjestyssäännöt, nehän ovat vain ohjeistuksia yleensä. Kyllähän kerrostalossa ääniä kuuluu ja ei niiltä voi oikein lapsiperheessä välttyä.

minusta àànet ja metelòinti ovat eri asia. jousavuus on avainsana kerrostaloasumisessa. jokainen koettaa olla aiheuttamatta stressià naapurille, mutta naapurikin voi joustaa parhaansa mukaan. korvatulpatkin ovat olemassa ;)

mä ainakin kiellä lapsia tömistämästä lattiaa aamuisin ja iltaisin. eikä sitä lattiaa tarvi paukuttaa muutenkaan. korkokengillä tykkääväät käpötellä,mutta sekin on kielletty muuten kuin päiväsaikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
minusta àànet ja metelòinti ovat eri asia. jousavuus on avainsana kerrostaloasumisessa. jokainen koettaa olla aiheuttamatta stressià naapurille, mutta naapurikin voi joustaa parhaansa mukaan. korvatulpatkin ovat olemassa ;)

Ja tosiaan ellei omassa yläkerrassa metelöidä, sitä on vaikea käsittää miten paljon ääntä lapsista lähtee. Meidän alakerrassa on vain kellari, menin kerran sieltä hakemaan jotain ja kuuntelin sitä MEILTÄ tulevaa huutoa ja tömistelyä (oli kyllä ystävä lapsineen kylässä) ja olin onnellinen, ettei siellä alhaalla joudu kukaan asumaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

Ja tosiaan ellei omassa yläkerrassa metelöidä, sitä on vaikea käsittää miten paljon ääntä lapsista lähtee. Meidän alakerrassa on vain kellari, menin kerran sieltä hakemaan jotain ja kuuntelin sitä MEILTÄ tulevaa huutoa ja tömistelyä (oli kyllä ystävä lapsineen kylässä) ja olin onnellinen, ettei siellä alhaalla joudu kukaan asumaan :)

Olen saman itse huomannut kellarissa käydessäni. :) Vaikka asutaan alakerrassa, ei anneta lasten pitää kovaa meteliä (arkisin tai viikonloppuisin) ennen kymmentä.

Itse herään kyllä yläkerran naapurin ääniin usein kuuden jälkeen, huonosti nukutun yön jälkeen se kyllä harmittaa.. En kuitenkaan ole naapurille tästä sanonut kun ovat (muuten) ihan huippuja! Edellisessä kerrostalossa yksi lapsukainen pomputteli aamuvarhaisella superpalloa makkarin yläkerrassa ja käytävässä. Siihen oli kurja herätä :/

Yhteistyössä