naapurin lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kerrostalossa, jonka seinät ja lattiat oli kuin paperia, asuneena tiedän miten rasittavaa tuo on. alakerran teinit paukutti ja tömisteli ja soitti musaa aamulla ja heti koulusta tultuaan iltamyöhään asti. oli kyllä niin kamalaa kuunnella sitä. mun mielestä lasten ei tarvi juosta sisällä. ulkona juostaan. sisällä kävellään. ja kerrostalossa vois ajatella muitakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
kerrostalossa, jonka seinät ja lattiat oli kuin paperia, asuneena tiedän miten rasittavaa tuo on. alakerran teinit paukutti ja tömisteli ja soitti musaa aamulla ja heti koulusta tultuaan iltamyöhään asti. oli kyllä niin kamalaa kuunnella sitä. mun mielestä lasten ei tarvi juosta sisällä. ulkona juostaan. sisällä kävellään. ja kerrostalossa vois ajatella muitakin.

siinä kunnon kirjoitus :)

ihan samaa mieltä olen kanssasi :)

Jos päättää asua kerrostalossa, silloin on hyväksyttävä se, että siellä asuu myös muita: ylhäällä, alhaalla ja sivuilla. Ja niistä muista ihmisistä lähtee erilaisia ääniä, kun asuvat. Siihen on vain sopeuduttava, jos sen asumusmuodon on kertakaikkiaan oltava se kerrostalo. Tietenkin pitää ajatella myös muita, ja jokin raja on oltava meluamisella, mutta lapsen leikkimisäänet nyt vain ovat normaalia elämää, josta ei kertakaikkiaan voi valittaa, jos tapahtuu hiljaisuus-ajan ulkopuolella. Jos se käy yli sietorajan, on silloin yksinkertaisesti vain etsittävä itselleen asunto muualta. Mutta muista siinä tapauksessa, että jos lähdet sutta pakoon, voikin tulla karhu vastaan... Että tilanne ei välttämättä pakoon juoksemallakaan parane. On vain sopeuduttava.

Itse olen kolmen lapsen äiti - kolmen ÄÄNEKKÄÄN lapsen äiti. Asumme maalla omakotitalossa. En voisi kuvitellakkaan, että asuisimme kerrostalossa! Ei noita hiljaisiksi saa millään!

Ymmärrän sinua "alakerran äitiä" paremmin kuin hyvin.... Itsellä AIVAN SAMANLAINEN tilanne. Mä kävin viemässä lapun kun aikani kuuntelin ja hermoni menetin kun kamala kopina/kolina kuuluu 24/7 niin häiritsevästi! Niinhän se on että lasten äänet on normaaleja ääniä ja että lapset leikkii mutta joku raja on lapsillekin laitettava mikäli heidän kanssaan kerrostalossa asuu..... Ei lapsi tuollaista voi ymmärtää ellei hänelle sano joten en missään nimessä lasten syyksi laitakkaan vaan vanhempien joiden täytyisi tajuta sanoa lapsille asiasta ja viedä lapsia esim. ulos juoksemaan ja purkamaan energiaa, mssä voi riehua ja rellestää aivan kuten haluaa ketään häiritsemättä.... Ei ihmiset voi ymmärtää jos sitä ei itse joudu kuuntelemaan 24/7..... TODELLA HÄIRITSEVÄÄ!!!!!!

Meidän naapurissa vauva itkee ihan koko ajan. :( Ei sillä mitään hätää ole varmaankaan, maamapiiri toimii täällä tehokkaasti, mutta silti on kurjaa kuunnella sitä raastavaa itkua tuntikausia.

Yhteistyössä