Mies uhkaa vievänsä käräjille, asiaa lapsen huoltajuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eron jälkeen kävimme lastenvalvojalla ja sovimme yhteishuoltajuudesta ja lapsi (alle 2-vuotias) on hänen luonaan joka toinen viikonloppu, mies saa toki häntä tavata arkenakin. nyt hän on saanut päähänsä, että haluaakin vuoroviikoin lapsen luokseen. Periaatteessa ei minulla ole mitään asiaa vastaan, mietin vain kun lapsi on vielä noin pieni että mitenhän se tulee käytännössä toimimaan? Sossussakin sanoivat ettei suositella noin pienelle lapselle vuoroviikko tapaamisia.

Itse olen vielä kodinhoidontuella ja hoidan lasta kotona ja mies tekee vuorotyötä. Uhkasi vievänsä asian käräjille, mikäli en suostu vuoroviikko tapaamisiin. Tuntuu tavallaan typerältä että lapsi pitäisi laittaa hoitoon, kun minä kerta olen kotona..

Sanot, että antaa mennä vaan käräjille. Mun mielestä sulla on hyvät perusteet siihen, että vuoroviikkosysteemiin ei lähdetä. Ota yhteys oikeusaputoimistoon, sieltä saat itsellesi asianajajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
sinuna ottaisin yksinhuoltajuuden niin oppiipa äijä paikkansa. sinä äitinä sen saat jos haluat.

en todellakaan halua isää lapselta riistää. ärsyttää vain kun ollaan jo asiasta sovittu ja luulin kaiken olevan ok. Nyt vain tuli täydellinen takinkäännös :( ikäänkuin haluaisi minua kiristää ja peloitella käräjille menolla.

Käsittääkseni noin pienelle ei tosiaan suositella vuoroviikko systeemiä, joten jos olet sitä vastaan, sitä ei laiteta käytäntöön.

Koetappa sanoa exällesi, että miettii sitä lasta, eikä itseään, sillä siitähän tässä todella on kyse. Mies pyrkii saamaan sellaisen tilanteen, joka on HÄNEN KANNALTAAN ihanteellinen, ei lapsen ja lapsen etu tulisi ottaa AINA huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
sinuna ottaisin yksinhuoltajuuden niin oppiipa äijä paikkansa. sinä äitinä sen saat jos haluat.

Typerä ja tietämätön kommentti. Yksinhuoltajuutta ei ensinnäkään "oteta vaan se anotaan ja se on ylipäänsäkin melko vaikea saada jollei toinen osapuoli yksinhuoltajuutta sovinnolla anna. Kokonaan toinen asia on se, kuinka typerä on ihminen, joka ehdottaa moista ihan vaan siksi että "oppiipahan äijä paikkansa". Onneksi ap on tätä kommentoijaa fiksumpi.

Onko erosta kuinka pitkä aika?
Kyl meilläkin isä vihjaili että ottaa pojan itselleen kun erosta oli muutama kuukausi.
Sain kyllä lyötyä pullan kurkkuun sille, että poika pysyy mun luona ja piste. Hän meidän perheen hajottikin.

Nyt kyllä sujuu jo tosi hyvin, joka toinen viikonloppu ja arkisinkin poika näkee isäänsä. Yleensä sillä viikolla kun poika on viikonlopun mulla niin poika on arkena yhden yön isällä.
Ei muutenkaan olla orjallisen tarkkoja tapaamisista.

Alkuperäinen kirjoittaja kois:
Käsittääkseni noin pienelle ei tosiaan suositella vuoroviikko systeemiä, joten jos olet sitä vastaan, sitä ei laiteta käytäntöön.

Koetappa sanoa exällesi, että miettii sitä lasta, eikä itseään, sillä siitähän tässä todella on kyse. Mies pyrkii saamaan sellaisen tilanteen, joka on HÄNEN KANNALTAAN ihanteellinen, ei lapsen ja lapsen etu tulisi ottaa AINA huomioon.

mikähän se on se päällimmäinen syy miksi ei näin pienelle suositella vuoroviikkosysteemiä? mietin vain että jos minun pitää alkaa exälle kantani perustella...

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Onko erosta kuinka pitkä aika?
Kyl meilläkin isä vihjaili että ottaa pojan itselleen kun erosta oli muutama kuukausi.
Sain kyllä lyötyä pullan kurkkuun sille, että poika pysyy mun luona ja piste. Hän meidän perheen hajottikin.

Nyt kyllä sujuu jo tosi hyvin, joka toinen viikonloppu ja arkisinkin p oika näkee isäänsä. Yleensä sillä viikolla kun poika on viikonlopun mulla niin poika on arkena yhden yön isällä.
Ei muutenkaan olla orjallisen tarkkoja tapaamisista.
Ei muutenkaan olla

erosta on vasta kuukausi aikaa. teidän systeemi kuulostaa kyllä minunkin mielestäni erittäin järkevältä ja vastavaa halausin meillekin.

Tutulla on tuo systeemi, lapsi alle 2v kun erosivat. Lapsen äiti on alkoholisti, eikä pysty hoitamaan lasta kokoajan. Heillä isä hoitanut lasta syntymästä asti lähes yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja heli:
anna lapsi isälleen ja näe itse niin harvoin niin tiedät miltä tuntuu!

olisi pitänyt housut jalassaan. Itse meni meidän liiton ja perheen rikkomaan, en minä. Olisi miettinyt lastakin ennenkuin meni pettämään minua.

olen vastaan viikko ja viikko-systeemiä. Lapsella oltava yksi sama koti, miltä itse tuntuisi vaihtaa kotia viikon välein?
Mullekin exä tuota ehdotti ja yritti pakottaa, en suostunut enkä tule koskaan suostumaan.

olen vastaan viikko ja viikko-systeemiä. Lapsella oltava yksi sama koti, miltä itse tuntuisi vaihtaa kotia viikon välein?
Mullekin exä tuota ehdotti ja yritti pakottaa, en suostunut enkä tule koskaan suostumaan.

Voit sanoa exällesi, että noin pienelle lapselle se äiti on niin hirveän tärkeä vielä tuossa iässä, ettei se viikkoa millään selviä isän luona. Mun kaverin lapsella teki tiukkaa jo olla kvnloppu erossa äidistä isänsä luona 2-vuotiaana, vaikka isä rakas ja tärkeä onkin.
Ja jos käräjille joudut, niin mun mielestä sulla on erittäin hyvät mahdollisuudet voittaa, koska lapsi on noin pieni. Käräjillähän kuunnellaan myös lastenvalvojan mielipide asiasta, joka noin pienen kohdalla on se, että viikko liian pitkä aika erossa äidistä.

Mä olen samaa mieltä kuin pari muutakin eli sano miehelle että mennään vaan käräjille. Monasti miehet vain uhkailee ja pupu menee pöksyyn siinä vaiheessa kun oikeasti pitäisi mennä oikeuteen.

Musta jotenkin haiskahtaa, että mies haluaa vaan pelotella. Ja jokatapauksessa, jos oikeuteen mennään, niin uskon, että sulla ap on hyvät perusteet. Mä en henk.koht. myöskään usko oikein tuon vuoroviikko-systeemin kannattavuuteen kuin hyvin harvoissa tapauksissa. Mun mielestä se toimii vain jos kyseessä on jonkin verran vanhempi lapsi ja vanhemmilla on keskenään hyvät välit.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Musta jotenkin haiskahtaa, että mies haluaa vaan pelotella. Ja jokatapauksessa, jos oikeuteen mennään, niin uskon, että sulla ap on hyvät perusteet. Mä en henk.koht. myöskään usko oikein tuon vuoroviikko-systeemin kannattavuuteen kuin hyvin harvoissa tapauksissa. Mun mielestä se toimii vain jos kyseessä on jonkin verran vanhempi lapsi ja vanhemmilla on keskenään hyvät välit.

meillä on tosiaan tällä hetkellä erittäin tulehtuneet välit. minäkin tuota mietin että miten mies jaksaa kahdestaan olla koko viikon lapsen kanssa töiden jälkeen, tekee pitkää ja raskasta työtä joten ei senkään vuoksi olisi kovin järkevää että lapsi olisi hänen luona kovin pitkiä aikoja kerralla. Kesälomalla tietenkin eri juttu. Exä sanoi soittavansa huomenna lastenvalvojalle ja kysyä tästä asiasta.. mitähän ne siellä mahtaa sanoa? :/

Voisko ehdottaa kompromissia, että palataan aiheeseen, kun lapsi on tarpeeksi iso. Mikä sitten on tarpeeksi iso, taitaa olla yksiköllistä.

Täystyly teilaus ei kuulosta jatkon kannalta kovin hyvältä lähtökohdalta. Varsinkin jos taustalla on isän ikävä lastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ertr:

Joo, päiväkodissa näitä perheitä näen. Lapsi kertoo olevansa menossa "äidin kotiin" tai "isin kotiin". Monesti mietin, mikä mahtaa tuntua lapsesta siltä lapsen omalta kodilta. :(

Paras systeemi olis, että olisi lapsen pysyvä koti, jossa vanhemmat vuoroviikoin asuisivat lapsen kanssa.

Kyllä mä ymmärrän, että isäkin haluaisi viettää enemmän aikaa lapsen kanssa.

Eikö kompromissi toimisi siihena sti kunnes lapsi täyttää kolmen? Eli antaisit lapsen useammin isälleen viikolla ja isä toisi aamulla lapsen sulle hoitoon?

Vai onko sit lopulta kuitenkin kyse vain rahasta, eli isä ei haluaisi maksaa elareita ja sä taas et haluaisi siitä tulosta luopua?

Alkuperäinen kirjoittaja Sivu:
Voisko ehdottaa kompromissia, että palataan aiheeseen, kun lapsi on tarpeeksi iso. Mikä sitten on tarpeeksi iso, taitaa olla yksiköllistä.

Täystyly teilaus ei kuulosta jatkon kannalta kovin hyvältä lähtökohdalta. Varsinkin jos taustalla on isän ikävä lastaan.

ihan varmasti on ikävä, en epäile yhtään ja olen hänelle ehdottanutkin että saa tulla lasta tapaamaan milloin tahtoo, mutta ei se riitä...tavallaan ymmärrän kyllä senkin. En vain oikein enää tiedä miten suhtautua. Kuten jo sanoinkin minulle ei periaatteessa olisi mitään sitä vastaan että lapsi on vuoroviikoin kummankin luona, mutta tässä nyt täytyykin miettiä lapsen parasta eikä sitä miten meille on parempi.

Yhteistyössä