Mies tunnusti pettäneensä yli vuoden, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei oo totta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei oo totta

Vieras
väittää silti rakastavansa mua. Ollaan oltu yli 10 vuotta naimisissa ja nyt tunnontuskissaan tunnusti rakastuneensa ja pettäneensä mua yli vuoden ajan toisen naisen kanssa. Oli nyt kuitenkin jättänyt tämän toisen, kun muka rakastaa mua. En voi uskoa ja kestää tätä!!! Millanen mies tekee vaimolleen tämmöstä, jos kerta rakastaa?!! Eihän se oo rakkautta, että pettää tietoisesti toista? Pitäiskö mun nyt vaan olla onnellinen, kun valitsi kuitenkin mut ja lapset?! Voi hittolainen!!!

Ikävä juttu. Onhan se jo jotain että itse tunnusti ja näyttää katuvan. Tietysri mistä sitä tietää kuka jätti ja kenet. No mut joo, noin pitkässä liitossa antaisin toisen mahdollisuuden jos toinen vaikuttaisi aidosti katuvan, ainakin periaatteessa, käytännössä voisi olla tietysti liiankin vaikeaa.

Ainkin asia miestä on vaivannut, koska koki tärkeäksi tunnustaa pettämisen sinulle. Itselleni ei ole tullut tällaista vastaan, mutta ollaan jo ennakkoon juteltu, että mitäs sitten, jos pitkän suhteen aikana tulee pettämistapaus.

Kauheata! Minulla mies jäi kiinni pettämisestä. Se oli kuin maailman romahdus. Asiaa setvittiin ja yritettiin jatkaakin, tai siis luulin niin (mies jatkoi pettämistä).

Sinulla on oikeus erota miehestäsi, koska hän on häpäissyt ja nöyryyttänyt sinua rumimmalla mahdollisella tavalla. Jos sinulla on toiveita yrittää koota perheenne, niin silloin tärkeintä on se, miten mies itse suhtautuu asiaan. Katuuko. Haluaako sitoutua sinuun ja perheeseen. Jos näihin ei löydy vastausta, ette voi jatkaa yhdessä, vaikka sinä haluaisitkin - älä silloin jää itseäsi nöyryyttämään ja kiusattavaksi niinkuin minä tein.

Jos hän on varma jatkosta, niin asia on sinusta kiinni. Pystytkö tai jaksatko käydä asian läpi niin, että se saadaan puhdistettua väliltänne. Se on pitkä tie. Mutta uskon, että jos molemmat oikeasti haluavat, voitte päästä tästä yli.

Alkuun suosittelen sinulle olemaan niin vihainen kuin vain ikinä siltä tuntuu. Sinun ei todellakaan tarvitse tuollaista kestää tai hyväksyä tai niellä.

Mun mielestä on eri juttu, jos esim kännissä hairahtaa vieraaseen naiseen, mut tätä suhdetta oli jatkunut yli vuoden! Siis tietoisesti pettänyt ja väitti vielä rakastaneensa toista naista. Niin, en tiedä, jättikö itse vai jätettiinkö vai pelkäsikö, että jää kiinni vai mikä tuli. En voi ymmärtää, että voi rakastaa minua, mutta kuitenkin tekee tuollaista. Mitä sellanen rakkaus on?!

Musta ei ois jatkamaan. Oon aikanaan 11 vuoden suhteen jälkeen saanut miehen kiinni pettämisestä ja varmaan aikaisempinakin vuosina oli jotain säätöjä eri naisten kanssa, muttei tietenkään hän myönnä. Yritin vuoden unohtaa ja antaa anteeksi, mutta ei helvetti onnistunut! Lopulta tajusin, kuinka paljon paremman miehen ansaitsenkaan ja saan enkä ole katunut hetkeäkään eroa. 2 pientä lasta oli exän kanssa.

Hetkeäkään en ole katunut eroa ja nyt mulla on ihana mies, joka suhtautuu niin erilailla muhun ja arvostaa mua. Meidän nykyinen suhde on niin paljon parempaa ja syvempää, mitä olisin ikinä kuvitellutkaan löytäväni.

Olen samaa mieltä. Pitkään jatkunut suhde on ihan eri asia kuin kännierehdys, jota itkien kadutaan :( Pitkä suhde on törkein petos toista kohtaan. Siihen liittyy niin paljon valehtelua, lähes joka asiassa. Meillä mies ei olisi halunnut erota, koska "rakastaa minua, rakastaa perhettä, on helpompaa ja mukavampaa asua kotona". Uskoin tuota puoli vuotta lisää. Se aika repi minua rikki niin paljon, että varoitan... Se, kun uskotkin valheita, jotka sitten kerta toisensa jälkeen osoittautuvat petoksen jatkoksi. Ei sitä voi käsittää, jos ei ole kokenut.

Kyllä munkin ex vakuutteli rakkauttaan pettämisen paljastuttua, mutta ei todellakaan tuntunut siltä, et mua rakastetaan tai olisi monen vuoden aikana rakastettu. Jos olisin jäänyt, olisi se ollut multa hiljainen hyväksyntä miehen toimille ja uskon, että kohta ois homma jatkunut taas uuden naisen kanssa. Mies hädissään tunnusti rakkauttaan, ettei hän jäisi yksin, talo meni myyntiin, hänen elintasonsa laskisi jne.. Todellista rakkautta, niinpä niin...!

Tiedän, et tää on ihan hullu ajatus, mun viimeinen oljenkorsi, mut voisko olla pienintäkään mahdollisuutta, että mies olis oikeesti huomannut, että mua parempaa ei ole ja yhteinen historia ja lapset on niin tärkeitä?! Ei meidän suhde mikään hyvä ole ollut, eikä seksiäkään ole ollut miehen mielestä tarpeeksi, mutta ei silti mikään oikeuta pettämiseen...

Tiedän erään miehen, joka petti vaimoaan hyvin monta vuotta, vannoi rakkauttaan toiselle naisellensa, sai kuitenkin lapsen vaimonsa kanssa, rakensi talon hänen kanssaan jne. Jäi jossain vaiheessa kiinnikin, muttei tunnustanut koko totuutta, ja jatkoi kakkossuhdettaan. Halusi pysyä vaimonsa kanssa yhdessä taloudellisista syistä, eikä totuus koskaan valjennut vaimolle. Minun tietojeni mukaan kakkossuhde on nyt ohi, mutta tiedä sitä.

Mitä rakkautta tuo muka on? Ei voi puhua rakkaudesta jos on voinut kuitenkin pettää,saati että suhde on kestänyt yli vuoden.
Taitaa olla niin että tämä toinen nainen on saanut tarpeekseen ja jättänyt ukkosi kuin nallin kalliolle.Kenties miehesi on hälle luvannut erota jne..ja toinen ei enää jaksanut odotella.

Mies väitti, että itse jätti, kun ei kestänyt kaksoiselämän jännitystä ja huomasi rakastavansa minua. Meillä oli kyllä surua perhepiirissä, joka minun mielestä lähensi meitä, joten periaatteessa voisi puhua tottakin, mutta mistä sen tietää, miten kauan tämä hänen tunteensa minua kohtaan kestää. Jossain kohtaa huomaa taas, miten tylsää avioelämä onkaan ja lähtee etsimään lohtua jostain muualta. Mitä minä pystyn hänelle antamaan ei taida riittää... Surettaa tämmöinen. Mun täytyy sulatella tätä asiaa ja tietysti puhua miehenkin kanssa, vaikka nyt vaan oksettaa koko tyyppi!!!

Tiedän, et tää on ihan hullu ajatus, mun viimeinen oljenkorsi, mut voisko olla pienintäkään mahdollisuutta, että mies olis oikeesti huomannut, että mua parempaa ei ole ja yhteinen historia ja lapset on niin tärkeitä?! Ei meidän suhde mikään hyvä ole ollut, eikä seksiäkään ole ollut miehen mielestä tarpeeksi, mutta ei silti mikään oikeuta pettämiseen...

No voihan se olla niin, että alkuhuuma ton toisen naisen kanssa meni ohi ja helpompaa jäädä vanhaan suhteeseen, kuin lähteä eroamaan. Parisuhde kuitenkin rakentuu luottamukselle ja jos kumpikin haluatte tosissanne jatkaa, niin kannattaa yrittää kaikkensa sen luottamuksen uudelleen rakentamiseen. Voi tietenkin olla niin, et mies tosissaan katuu ja pitää tota pahimpana asiana mitä on ikinä tehnyt koko loppuikänsä tai sitten on kohta taas sama meno. Eli ei voi oikein tietää.

Ei edes kadu suhdetta, kun sanoi, ettei suhde ainakaan huonontanut meidän suhdetta vaan antoi voimaa. Ei helvetti!!! Mutta miettikää, kuinka monta kertaa olisi voinut yli vuoden aikana lopettaa suhteen, mutta ei sitä tehnyt! Jatkoi vaan ja valehteli mulle...ja minä uskoin. Oksettavaa. Ei tästä taida enää kunnon suhdetta tulla...

Ei edes kadu suhdetta, kun sanoi, ettei suhde ainakaan huonontanut meidän suhdetta vaan antoi voimaa. Ei helvetti!!! Mutta miettikää, kuinka monta kertaa olisi voinut yli vuoden aikana lopettaa suhteen, mutta ei sitä tehnyt! Jatkoi vaan ja valehteli mulle...ja minä uskoin. Oksettavaa. Ei tästä taida enää kunnon suhdetta tulla...

Joo. No en mä tollasta jaksas olla ymmärtämässä. Kaikella on rajansa.

Harvapa pettäjä oikeasti katuu rakkauteen perustunutta sivusuhdettaan, vaan lämmöllä muistelee kauniita helliä hetkiä. Se, mitä kadutaan on suhteen seuraukset.

Ap:n mies voi hyvinkin rakastaa ap:ta. Ihminen kun voi rakastaa useampaa ihmistä samaan aikaan. Toinen asia on sitten, kannattaako noin tunteiden vietävissä olevan kanssa jatkaa parisuhdetta. Itse mietin parhaillaan samaa kysymystä, miehen petettyä minua puoli vuotta. Mieheni kyllä lopetti sivusuhteen minun pakottamana eikä omasta tahdostaan, joten henkinen eroonpääsy salarakkaasta on hänelle vaikeaa. Ei meillä kummallakaan ole kuitenkaan kiire mihinkään. Pitkä yhteinen suhde ja pienet lapset pakottavat ainakin yrittämään vielä kerran.

Miten kahta naista voi rakastaa samaan aikaan? En edes halua ajatella heidän ihania yhteisiä hetkiä... On varmaan ollut NIIN mahtavaa... Ei tämmösestä oikeesti voi päästä yli. Enhän mä voi ikinä unohtaa ja luottaa taas täysin. Voi itku!!!

Tätä juuri tarkoitin, kun aiemmin kirjoitin, että miehen asenne on tässä nyt todella ratkaiseva. Jos mies katuu ja on valmis puhdistamaan pöydän ja oikeasti panostamaan teidän perheeseen, niin tokihan voitte päästä kovalla työllä tästä yli.

Meillä oli niin, että mies ei katunut suhdetta. Sen sijaan hän löysi kymmeniä syitä siihen, miksi hän oli suhteeseen päätynyt (koska siis olin niin tylsä sängyssä, arki oli raskasta ym) ja kuinka pieni piristys on vain hyväksi elämässä, kuinka minä ja valtaosa ihmisistä on aivan liian tiukkapipoisia jne. Samaan hengenvetoon hän kertoi rakastavansa minua ja lapsia ja niin toivovansa, että annan anteeksi, jotten minä rikkoisi perhettä. Toivottavasti sinä näet noiden puheiden läpi. Minä en nähnyt ja rikoin itseäni aivan liikaa jäämällä löysään hirteen lähes vuodeksi (jonka aikana pettäminen ja valehtelu jatkui).

Jos nyt eläisin nuo ekat kuukaudet uudelleen, ajaisin miehen ulos kodistamme. Mutta eihän sellaista pystynyt tekemään, kun en ollut asiaan mitenkään valmistautunut! Kunnon ero voisi puhdistaa ilmaa - kuka tietää, löytäisittekö toisenne sitten uudelleen. Me puimme asioita pitkään. Keskustelimme (mies puhui valheita silloinkin). Ja se kaikki oli aivan törkeätä valetta vain.

Minulla meni muutama viikko että todella ymmärsin, että mies ei ole ollenkaan se henkilö, jonka luulin tuntevani. Se on musertavaa.

En tiedä, miksi kertoi just nyt. Jotain on tapahtunut. Ehkä se toinen nainen tosiaan jätti. Toivon, että mieheni olisi tehnyt sen minun takia. Joo joo, ei pitäis uskoa. Paska äijä joka tapauksessa.

Yhteistyössä