Alkuperäinen kirjoittaja pitkässä suhteessa:
olisi ihan kiva kuulla, miten pitkät suhteet muilla vastaajilla on takanapäin! Entä vastaajien ikä? Onko KAIKKI oikeasti ohi yhden virheen vuoksi?? Aika mustavalkoista ajattelua... onko rakkautta ollutkaan? tai ikää enemmän kuin 18v?
ja ei, en tarkoita, että hyväksyn pettämisen, en todellakaan. En varmasti pystyisi sitä helposti antamaan anteeksi, mutta jos oikeasti olisi vain tuo yksi kerta, ja pelkkää seksiä... suhde olisikin sitten jo ihan toinen juttu!
AP:lle paljon voimia ja virtuaalista tukea. Keskustelkaa paljon, purkakaa kaikki solmut. Tee ratkaisusi vasta sen jälkeen.
Tulipa tässä mieleen myös, että "se joka on täysin synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven" sekä "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"...
Mä olen ollut mieheni kanssa 7 vuotta, ja ikää mulla on 31 v.
Pystyisin varmaan antamaan pettämisen anteeksi, mutta en halua. Sen tiedän, etten pystyisi enää kunnioittamaan miestäni pätkääkään siinä vaiheessa jos hän tulee kotiin ja kertoo käyneensä vieraissa. En edes haluaisi kunnioittaa, koska ei sellainen mies (tai nainen) mun mielestä edes kunnioitusta ansaitse, joka tietoisesti tekee sellaisen teon minkä tietää olevan väärin, tietää miten se puolisoa haavoittaa. Enkä eläisi ihmisen kanssa, jota en kunnioita. Luottamuskin olisi mennyttä.
Pettäminen baarituttavuuden kanssa on kuitenkin aika suuri virhe, monen väärän valinnan summa. Siinä on ensin tutustuttu toiseen baarissa, siirrytty lähemmäs, vihjaileviin puheisiin, päätetty lähteä yhdessä pois baarista, päätetty mennä jonnekin (toisen luo, hotelliin, minne vaan) ja päätetty harrastaa seksiä. Ei sellaista vain yhtäkkiä tapahdu, sillä tuossa on niin monta väärää valintaa peräkkäin, mun mielestä....Siksi en nielisi selityksiä virheestä, joita tekee kaikki.
Eli oma liittoni olisi melko varmasti ohi sillä hetkellä, jos mies kertoo pettäneensä. Tai jos mä kerron pettäneeni. Ja omista näkökulmistammehan me täällä asioita tarkastelemme.