vieras
Soita ja pyydä lastensuojelun työntekijöitä hakemaan se rasittava ja vilkas lapsi pois. Samaa suosittelen muillekki ketjussa mm. nikille ruu ei oo enää rasittavaa sitte.
suosittelen että ap:kin harkitsee tätä vaihtoehtoa. lapsi tarvii äidin joka haluaa ja pystyy lasta hoitamaan. aiotko aina hoidattaa lapsen vain isällään tai muilla ihmisillä? ei sunkaan vanehmat kovin onnistuneita ole jos oot noin helvetin avuton. olisit ottanu vaikka lemmikkirotan ja jättäny lapsen tekemättäAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kaikki pärjää yhdenkään kanssa, jotkut jopa antaa lapsensa adoptioon.
Rutiinit pelastavat paljon! Mulla 10 kk, 2-v ja 4-v lapset ja ilman rutiineja olisin todennäköisesti täällä valittamassa kuten apAlkuperäinen kirjoittaja Ruu:Ei kannata välittää noista ikävistä kommenteista. Kaikilla on erilainen elämä ja erilaiset voimat. Varmasti voi olla rankkaa yhdenkin pienen kanssa, varsinkin jos ei oo tottunut häntä paljoa yksin hoitamaan. Mulla on 8,5 kuukautta vanha vauva ja 2 vuotias lapsi ja vilkkaita lapsia kumpikin. Rankkaa on välillä, mutta olen koittanut luoda sellaiset rutiinit päivään, että pärjätään.
Totta.. myöhäistä se on. Mutta vastuu pitää kantaa ja pitää pää ylhäällä. En kehtaisi suoraan sanottuna myöntämään etten pärjäisi lasteni kanssa yksin jos ei ole joku erityistilanne. Kun mieheni kuoli myönsin kyllä sen että nyt tarviin apua kun oli 3 poikaa joista vanhin 3v. ja nuorin 3 viikkoa. Mutta nyt 10kk myöhemmin olen opetellut rutiinit ja pärjään hienosti niiden kanssa. Uskon että kyllä äidit keinot keksii ja löytää jonkun sisäisen sisun mutta ehkä se ei ole niin kaikkien kohdalla sitten.Alkuperäinen kirjoittaja xx:No eikös se ole aika myöhäistä siinä vaiheessa miettiä ettei olisi kannattanut hankkia lapsia jos lapsi on jo maailmassa? Ei etukäteen voi tietää miten rankkaa on.Alkuperäinen kirjoittaja pilke:Tuntuu vaan oudolta et jonkun mielestä siis jonkun ÄIDIN mielestä yhden lapsen hoiti on rankkaa. Miksi hankkia lapsia jos yksikin lapsi tuntuu hankalalta jos on 10 tuntia yksin hänen kanssaan? Ymmärtäisin jos aika olisi pidempi ja lapsi olisi erityisen hankala.. ehkä... mutta eiks me kaikki melkeen olla vähintään yhden lapsen kanssa tuo aika yksin JOKA PÄIVÄ kun mies on töissä?Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:No jopas on!
Ikinä ei saa valittaa, jos jollain muulla on huonommin, joten turpa kiinni kaikki palstamammat! |O
Kyllä mullekin tulee usein aamulla tunne, et kuinka mä pärjään (vaikka varmasti pärjään ja kivaa on) jos miehellä normia pidempi päivä töissä.
Voi hitto, mun mielestä on katkeruutta sanoa, et "tää on vitsi, mul on 7 vaippaikäistä, 16 murkkua ja 13 erityislasta ja ikinä en oo ollu pärjäämättä". Naurettavaa. Me ollaan kaikki erilaisia, ja meille kaikille eri asiat tuntuu raskaalle.
Mua esikon äitinä ärsyttää, et mikään ei saa koskaan tuntua rankalta, kun on vain yksi lapsi. Jumankeuta. Kiitos ymmärryksestä.
Muuten oon samaa mieltä sun kanssa rankkuudesta.
en. mun mielestä on etuoikeusettä saan olla kotiäiti ja tunnen lapsemme niin hyvin. mies menettää paljon työpäivän aikana, enkä todellakaan ole siitä kateellinen. mies käy josksu myös viihteellä ja mäkin pääsisin jos haluaisin mutta kun en haluaAlkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:asiasta kolmanteen...ootteko te koskaan edes pienesti kateellisia miehille siitä vapaudesta käydä töissä (ok, aina pitkät työpäivät ei oo niillekään herkkua, mutta kuitenkin) - työmatkoilla ym. kun itse olette kotona pienten lasten kanssa?
Nosta sitten perseesi koneelta ja mene hoitamaan lastasi. Tähän mennessä olet aamun viettänyt koneella, missä lapsi on sillä aikaa? Kiipeilemässä kirjahyllyyn ja tekemässä tuhojaan?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Aion kyllä hoitaa lapseni itse ja hyvin.En missään nimessä anna häntä adoptioon.
näinpä. uskomaton surkimus tuo ap ja kehtaa sen vielä myöntääAlkuperäinen kirjoittaja getalife:VOIII APUVA. Mun mies tekee aina 12h työpäiviä. Enkä valita.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kyllä olen hoitanut lasta koko ajan.En ole koko aikaa netissä.
Siis sä oot aloittanut tän ketjun klo 7.33 ja yhä täällä kommentoit ja viimesen viestin kohdalla kello on jo 11.00.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Aion kyllä hoitaa lapseni itse ja hyvin.En missään nimessä anna häntä adoptioon.
Ei se sitten kauhean rankkaa voi lapsenhoito olla jos ehtii nettiin valittamaan siitä. Itse en ainakaan ehdi niinä hektisinä päivänä ollenkaan koneelle jos mies on pitkään töissä ja minä kolmen lapsen kanssa kotona. Nyt ovat koko porukka mummolassa ja täällä ehtii löpistä.Alkuperäinen kirjoittaja prkl:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kyllä olen hoitanut lasta koko ajan.En ole koko aikaa netissä.
ja niinhän tääl muutki mammat roikkuu jatkuvasti ,kumma et ap takkerrutaan nyt kai se tulee itelle parempi mieli kun pääsee muka pätee.
Kirjoitusvirheistä ja pisteen käyttö tavoista päätellen ap tässä kommentoi itselleen.Alkuperäinen kirjoittaja Dani:tais aika monella kolahtaa nilkkaan .erona vaan et jotkut uskaltaa sanoa ääneen sen että miettii kuin pärjää.varsinkin jos on esikoinen kyseessä.krapulassa akat sielä ilkeilee
Alkuperäinen kirjoittaja just just:Kirjoitusvirheistä ja pisteen käyttö tavoista päätellen ap tässä kommentoi itselleen.Alkuperäinen kirjoittaja Dani:tais aika monella kolahtaa nilkkaan .erona vaan et jotkut uskaltaa sanoa ääneen sen että miettii kuin pärjää.varsinkin jos on esikoinen kyseessä.krapulassa akat sielä ilkeilee
juominen ei kuulu tapoihin ihan olen lapseni kanssa kotona eilis illan ollutAlkuperäinen kirjoittaja Dani:.krapulassa akat sielä ilkeilee
Alkuperäinen kirjoittaja just just:Kirjoitusvirheistä ja pisteen käyttö tavoista päätellen ap tässä kommentoi itselleen.Alkuperäinen kirjoittaja Dani:tais aika monella kolahtaa nilkkaan .erona vaan et jotkut uskaltaa sanoa ääneen sen että miettii kuin pärjää.varsinkin jos on esikoinen kyseessä.krapulassa akat sielä ilkeilee
sun tilaneen kyllä ymmärtää, että siinä ei moni jaksaisi yksin vieläkään...Alkuperäinen kirjoittaja pilke:Totta.. myöhäistä se on. Mutta vastuu pitää kantaa ja pitää pää ylhäällä. En kehtaisi suoraan sanottuna myöntämään etten pärjäisi lasteni kanssa yksin jos ei ole joku erityistilanne. Kun mieheni kuoli myönsin kyllä sen että nyt tarviin apua kun oli 3 poikaa joista vanhin 3v. ja nuorin 3 viikkoa. Mutta nyt 10kk myöhemmin olen opetellut rutiinit ja pärjään hienosti niiden kanssa. Uskon että kyllä äidit keinot keksii ja löytää jonkun sisäisen sisun mutta ehkä se ei ole niin kaikkien kohdalla sitten.Alkuperäinen kirjoittaja xx:No eikös se ole aika myöhäistä siinä vaiheessa miettiä ettei olisi kannattanut hankkia lapsia jos lapsi on jo maailmassa? Ei etukäteen voi tietää miten rankkaa on.Alkuperäinen kirjoittaja pilke:Tuntuu vaan oudolta et jonkun mielestä siis jonkun ÄIDIN mielestä yhden lapsen hoiti on rankkaa. Miksi hankkia lapsia jos yksikin lapsi tuntuu hankalalta jos on 10 tuntia yksin hänen kanssaan? Ymmärtäisin jos aika olisi pidempi ja lapsi olisi erityisen hankala.. ehkä... mutta eiks me kaikki melkeen olla vähintään yhden lapsen kanssa tuo aika yksin JOKA PÄIVÄ kun mies on töissä?Alkuperäinen kirjoittaja EllaMaaria:No jopas on!
Ikinä ei saa valittaa, jos jollain muulla on huonommin, joten turpa kiinni kaikki palstamammat! |O
Kyllä mullekin tulee usein aamulla tunne, et kuinka mä pärjään (vaikka varmasti pärjään ja kivaa on) jos miehellä normia pidempi päivä töissä.
Voi hitto, mun mielestä on katkeruutta sanoa, et "tää on vitsi, mul on 7 vaippaikäistä, 16 murkkua ja 13 erityislasta ja ikinä en oo ollu pärjäämättä". Naurettavaa. Me ollaan kaikki erilaisia, ja meille kaikille eri asiat tuntuu raskaalle.
Mua esikon äitinä ärsyttää, et mikään ei saa koskaan tuntua rankalta, kun on vain yksi lapsi. Jumankeuta. Kiitos ymmärryksestä.
Muuten oon samaa mieltä sun kanssa rankkuudesta.